Elisan liittymän vaihto toiseen? HELP!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä ei ole tiedeaihe vaan vapaata sanaa. EDIT: Pakko näköjään laittaa tämä tiedefoorumin puolelle, koska muuten tätä ei kukaan huomaa, sorry! (En tiennytkään, että vapaan sanan aiheet, eivät näy tuolla vasemmalla.)

Soittelen erittäin vähän puhelimella ja siitä huolimatta laskuni tuppaavat olemaan ihmeen isoja. Kännykkään iski kaverin bluetoothin kautta (ilmeisesti) virus, joka alkoi lähetellä multimediaviestejä ja niistäkin minua laskutettiin. Viestejä oli n. 30. No, onneksi sain asennettua netin kautta ilmaisen virustorjuntaohjelmiston ja sain pöpöt nujerrettua. Kumminkin elisa lähettelee vieläkin ihmeellisiä laskuja, jotka ovat hyvin vaikeasti tulkittavia. Vaihdoin paperilaskun nettilaskuun ja sieltä käy ilmi, että kuun loppupuolella minua veloitetaan noin 40 euron edestä ja seuraavan kuun alkupuolella lasku on 70 euroa (mihin on lisätty tuo 40 euroa). Sekavaa. Ilmeisesti voin valita kumman laskun maksan? Yritin myös maksaa nettilaskun takaisin paperilaskuksi, mutta eipä tietenkään onnistu elisan sivujen kautta.

Kysyn täältä, jossa on fiksua porukkaa, että voiko nykyään vaihtaa kännykkäliittymän iisisti netin kautta, ja mitä liittymää voisi suositella? Tuo elisan politiikka on täydellisen sekavaa ja asiakasta halveksivaa, niin kuin on monissa kirjoituksissakin nähty.

En yksinkertaisesti enää luota heidän laskutukseensa, koska soitteluni eivät ole radikaalisti nousseet vaikka laskut ovat vähintäänkin tuplaantuneet. Lisäksi on erittäin epäreilua, että aletaan jälkeenpäin lähettämään laskuja asiakkaalle, joka on luullut maksaneensa halvempaa liittymää. Selvää kuluttajan kusetusta, sanon minä. Kuinkahan moni olisi jo aiemmin vaihtanut liittymäänsä, jos olisi tajunnut, että se onkin oikeasti kalliimpi. Nuo laskujeni korotukset, joita varsinaisesti ihmettelen eivät edes ole enää takautuvia, vaan siitä huolimatta nousseet, joten olen ihmeissäni tästä.

Minulla on kesään asti vielä jonkunsortin kytkysopimus tuosta puhelimesta eli ostettaessa sitouduin siihen pariksi vuodeksi (oli hätätilanne). Sitooko tuo sopimus minua vielä? Onko teillä tietoa/kokemusta?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

ONNEKSI olkoon, olet havainnut saman kuin "Bussekin", Elisa laskuttaa moneen kertaan ja olemattomia, sanoin juuri irti kaikki ja otin uudet numerot muilta ... !!! Se "virus" on Elisan ulkoistettu
laskutus, lienee venäläisten hallussa, kuten Islanniksi naamioitu valtausrahakin ... !!! Paras ottaa uudet liittymät toislta, ne saa viidessä minuutissa ja jättää Elisan laskut maksamatta,
ne ei kinä oikeudessa pysty todistamaan niitä oikeiksi .. hah ... "jälkilas-
kutusta vime vuoden elokuulta ... p....le ... !!!

Vierailija

Täällä yksi joka on vielä tukalammassa tilanteessa Elisan kanssa, onnistuin naittamaan itseni kahleisiin Elisan kanssa kahdeksi vuodeksi kytkysopimuksella, onko tuo heidän hanurista oleva laskutuksensa riittävä syy, jotta saisin kytkysopimuksen purettua?

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007

Elisa on harrastanut perusteetonta laskutusta jo vuosia. Minulle mm. lähettivät laskun ajalta, jolloin olin irtisanonut liittymäni jo puoli vuotta aiemmin. Joko kyse on ammattitaidottomuudesta tai puhtaasta kusetuksesta. Monella vanhuksella tuollaiset valelaskut menevät läpi kuin tyhjää vain.

Älä koske Elisan liittymiin.

Vierailija

Yksi varmuudella käytetty tapa saada jotain laskutettua sen jälkeen kun sen perusteet on hukattu harjoittelijan tai teknisen vian jälkeen, on lähettää sattumanvaraisesti luotuja laskuja. Osa maksaa ja osa ei, mutta langat kuumina jonottelee ja kyselee mistä on kysymys.

Kännyissä on toimintoja jotka kirjaavat soitetut numerot ja kestot. Sitä kannattaa hyödyntää, jotta on vertailupohjaa.

Uuden tekniikan perässä ei kannata ryntäillä, jos ei ole valmis hoivaamaan sen lastentautejakin. Niiden vakiintumiseen menee noin kolme vuotta, jos ne elävät niin kauan.

Vierailija
Alaston_Apina
Vaihdoin paperilaskun nettilaskuun ja sieltä käy ilmi, että kuun loppupuolella minua veloitetaan noin 40 euron edestä ja seuraavan kuun alkupuolella lasku on 70 euroa (mihin on lisätty tuo 40 euroa). Sekavaa. Ilmeisesti voin valita kumman laskun maksan? Yritin myös maksaa nettilaskun takaisin paperilaskuksi, mutta eipä tietenkään onnistu elisan sivujen kautta.

Noin oli joskus minullakin. Se oli elisan sivuilla selitetty. Taisi olla niin että se vanha lasku ei ole vielä kirjautunut heidän järjestelmiinsä. Tuolta löytyy selitys sille avoimelle saldolle.

http://elisa.fi/ir/index.cfm?t=5&o=5130 ... otteet.cfm

Toki olen itse myös sitä mieltä että elisa on aivan perseestä ja kannustan kuitenkin vaihtamaan liittymää.

Vierailija

Minulla on Nokia 1101 ja maksut prepaidilla. Prepaidin avulla ei tarvitse ihmetellä puhelinlaskujen suuruutta. Puhutun puhelun hinnan voi tarkistaa ilmaiseksi ja paluuna tulee tekstiviestinä kulloinkin saldo. Itse kun vielä kellottaa oman puhelun pituuden, pääsee jyvällä paljonko on klappia veloituksessa.

Vierailija

1.) Laskutuksen ongelmista on turha syyttää operaattoria. Ei operaattori sitä itse hoida, vaan se on ulkoistettu. Operaattori hoitaa yhteydet, alihankkijat muut. Ja muutamalla virtuaalioperaattorilla on ulkoistettu kaikki muu paitsi tilitys omistajille.

2.) Suosittelen ottamaan liittymän, jonka ehdot ovat niiden LUKEMISEN jälkeen itselle edullisimmat.

3.) Älypuhelin vain sitä tarvitsevalle. 2G-puhelimeen harvemmin tulee viruksia tms. haittaohjelmia.

4.) Kaverilta saatava kiva ohjelma ei välttämättä ole niin kiva miltä näyttää. Kalastelu yms. on tätä päivää kännyköissäkin.

5.)Prepaideissa esim GoMobile laskuttaa puhelut minuutin erissä. Eli puhelu maksaa vähintään yhden minuutin hinnan.

Vierailija

Sopimus on aina sopimus, vaikka se olisi kännykkäsopimus. Nykyinen numerosi on sen yhtiön hallussa, jonka kanssa kytkysopimuksen olet tehnyt.

Uuden numeron voit ottaa milloin tahansa, mutta palveluntarjoajaa voit vaihtaa nykyiselle numerolle vasta sopimuksesi umpeuduttua. Vaihto sujuu kaikkien palveluntarjoajien sivuilla oikein helposti.

Kun asiat alkavat mennä vikaan, niin menevät. Kännykkäpuljuille softaa tekevät nörtit ovat niin ison työn edessä, että järjestelmään tulee väkisin jotain aukkoja. Ei ole helppo tehdä softaa, joka käsittelee yli kahden miljoonan liikkuvan käyttäjän jatkuvasti muuttuvia tietoja.

Kaikkien kännykkäoperaattoreiden kanssa voi esiintyä ongelmia. Ei Elisa ole sen kummempi kuin muutkaan. Ennakkoon on mahdoton tietää, milloin ongelmia alkaa ilmaantumaan. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään laskutusongelmia.. On ollut perinteistä, kytkyä ja prepaidia..

Suosittelen hakemaan kioskilta prepaid-liittymän. Sen kanssa ei tarvitse tapella laskutuksen kanssa.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
Olli V
1.) Laskutuksen ongelmista on turha syyttää operaattoria. Ei operaattori sitä itse hoida, vaan se on ulkoistettu. Operaattori hoitaa yhteydet, alihankkijat muut. Ja muutamalla virtuaalioperaattorilla on ulkoistettu kaikki muu paitsi tilitys omistajille.

Olet sitten harvinaisen idiootti.
Laskutuksen ulkoistaminen poistaa vastuun, jes. IDIOOTTI.

Vierailija
.
Olli V
1.) Laskutuksen ongelmista on turha syyttää operaattoria.

Laskutuksen ulkoistaminen poistaa vastuun, jes. IDIOOTTI.

Idioottimaista heittää syytökset sinne, mistä ongelmat aiheutuvat? Niinhän se on. Elämme edustuksellisessa demokratiassa ja kaikki paska aiheutuu päättäjien teoista.

Vierailija
Duffy
Täällä yksi joka on vielä tukalammassa tilanteessa Elisan kanssa, onnistuin naittamaan itseni kahleisiin Elisan kanssa kahdeksi vuodeksi kytkysopimuksella, onko tuo heidän hanurista oleva laskutuksensa riittävä syy, jotta saisin kytkysopimuksen purettua?

Melko hankala on sopimusta irtisanoa menettämättä jo saamaansa hyötyä(känny, josta maksanut jo aika palan:o)

Mutta tilanteen ratkaisu on yksinkertainen: otata uuden liittymän, ja makselet kiltisit osamaksun loppuerät hienosta pöytäkoristepuhelimesta.
Tosin elisaliittymäsi simi taitaa olla lukittu ainoastaan elisaverkkoon, joten joudut käyttämään toista puhelinta.

Mutta jos haluaa käyttää uutta kytkypuhelinta,jota tiettäästi velä makselet tovin, niin olettaisin että Elisan prepaidliittymä, kolumbus, toimisi kytkypuhelimessa? Joten ärrälle ostamaan kolumbusliittymä, vaikkakin näissä prepaideissa on puhelumaksut huomattavasti korkeammat kuin sopimusliittymissä.

Jos ei ole haittaa että puhelinnumero vaihtuu usein , suosittelen myös ostamaan, silloin kun elisaprepaid on tarjouksessa, useamman aloituspaketin, näin säästää selvää rahaa. Niitä saa tarjouksesta luokkaa 5-10e, puheaikaa muistelisin niissä olevan luokkaa parikymppiä, tästä asiasta en kuitenkaan ole varma.

Vierailija

JOKU täällä houkutteli "Bussen" ostamaan 27 eerolla Soneran ja Tele-Finlandin Pre-Paid-littymiä SIM-lukittuun NOKIA N95:een ja eiväthän ne toimineet ... Elisan SIM-lukituksesta ei ole kokemusta ...
Pre-paid´n huono puoli on, ettei se toimi ulkomailla .. !!
Tietenkin, jos vain oman navetan nurkalta tekstailee, tuo on yksi ja sama ... !!!

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
sinnipirtti
Joskus kannattaa lukea sopimus lävitse ennenkuin allekirjoittaa. Terveisin tyytyväinen elisan asiakas.

Mitä sellaista siellä sopimuksessa lukee, joka mahdollistaa laskutuksen puoli vuotta liittymän irtisanomisen jälkeen? Voit laittaa lainauksen tuosta kohtaa sopimuksestasi tähän kaikkien nähtäväksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat