Sanan "spagettihirviö" historia.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä tulee termi spagettihirviö, ja miksi sitä käytetään "humoristisessa" mielessä puhuttaessa yliluonnollisista asioista? Onko se vaan erittäin epäonnistunut käännös jostain englanninkielisestä sanaleikistä, vai muuten vaan vakiintunut esimerkki jostain, mikä nyt on ihan höpö höpöä.

Koska mua aina vaivaannuttaa ja nolottaa, kun joku käyttää moista sanahirviötä, millä ei tunnu olevan mitään hauskaa mielikuvaa eikä tarkoitusta.

Lopettakaa se, mua todellakin häiritsee

Tai kertokaa edes mistä se tulee.

Kommentit (12)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
spin0

Mitakohan tuo "Ceiling Cat" tekee etutassuillaan?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
SipuliRami
Ihme tosikko

Ei kyllä mulle huumori maistuu. Mutta höpsötyshassuttelu "hei mulla on tekoviikset" -vakosamettihousuhuumori ei ole oikeasti hauskaa. Se on verrattavissa sirkusten klovnipelleilyyn tai banaaninkuoreen liukastumiseen ym. kaatuiluhuumoriin.

Tässä on ongelmana se, että mä olen aika tarkalleen samaa mieltä asioista näiden spagettihassuttelijoiden kanssa, mutta en kehtaa enää kohta olla, jos joutuu pyörimään myötähäpeässään niiden juttuja lukiessa. Yhtä idioottimaista kun se täysin järjetön spämmääminen, jota jotkut harrastaa esimerkiksi jollain härkätaistelukuvilla. Ihan oikeasti, se ei ole hauskaa, vaan tekee tekijänsä järjestään täysin idiootiksi, kaikkien silmissä.

Tässähän joutuu kohta kääntymään kreationistiksi, jos ei keksitä mitään fiksumpaa keinoa, joilla niitä vedättää.

"huu, uskotko myöskin spagettihirviöön".

Ei vittu, ihan oikeasti

Uusimmat

Suosituimmat