Mitä kieliä puhut?

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tulipas ihan mieleen, alkoi kiinnostamaan että kuinkas kielitaitoista porukkaa täältä löytyy? Kaikkihan meistä englannin taitavat ja monet ruotsin ja saksankin mutta entäs muita kieliä? Itsellä englanti sujuu, ruotsi ei (vihaan koko kieltä mutta vain siksi koska en itse sitä osaa...)

Venäjää opiskelin pari vuotta mutta nyt on slovakki syrjäyttänyt senkin vähän. Eli slovakiaa opiskelen nyt. Mites muut?

Äänestyksestä sen verran että minusta kielitaidoksi voi jo laskea sen että pärjää ko. kielellä kaupoissa, ravintoloissa ja voi käydä muutamien lauseiden mittaisia keskusteluja kavereiden kanssa.

Itse laitoin kahta-kolmea.

Ja ainiin! Jos äänestätte niin laittakaa kans tosiaan että mitä kieliä ja millä tasolla, kiitoos!

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

äidinkielenä koltan-saame, sitte suomi, englanti, ruotsi ja jonku verran venäjää ja ens vuodeks saksaan vaihtoon : D ja tarkotus vielä opetella viittomaan ja mennä afrikkaan opiskelemaan jotain afrikkalaista kieltä : D joo ja eiköhän se sitte tuu riittämään mulle. ja älkää epäilkö etten pystyis opetteleen nuita kaikkia kunnolla, on mulla aikaa vielä ko oon 16w nyt : )

Vierailija

Kelvollinen suomi, suomalaisten tasoon nähden erinomainen englanti ja pikkusen saksaa. Lyhyttä saksaa lueskelen. Niin ja tuleeha sitä ruottiaki pölötettyä. Taso sitten on mitä on.. Varmaan kuitenkin iha normisuomalaisen tasolla.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
scholle
äidinkielenä koltan-saame, sitte suomi, englanti, ruotsi ja jonku verran venäjää ja ens vuodeks saksaan vaihtoon : D ja tarkotus vielä opetella viittomaan ja mennä afrikkaan opiskelemaan jotain afrikkalaista kieltä : D joo ja eiköhän se sitte tuu riittämään mulle. ja älkää epäilkö etten pystyis opetteleen nuita kaikkia kunnolla, on mulla aikaa vielä ko oon 16w nyt : )

Kunnian himoiset suunnitelmat, hattua nostan! Kielten opetteluhan kannattaa aina. Onkos mitään mielikuvaa että minkäsortin afrikkalaista kieltä? Ja miksi juuri afrikkalaista?

Itteä kiinnostaisi aloittaa japanin opiskelu jossain vaiheessa... Osaako joku? Onkos se vaikea kieli suomalaisen oppia?

Hämmentää.

Vierailija

Suomea ja englantia ymmärrän. Itseasiassa englanti sujuu varmaan keskivertokansalaista paremmin.
Ruotsin ja saksan oppitunnit olivat osaltani yhteiskunnan rahojen tuhlausta.

Pari tuttuani on opiskellut japania. Pelkästään merkistössä on jo haastetta

Vierailija
Vatkain
scholle

Kunnian himoiset suunnitelmat, hattua nostan! Kielten opetteluhan kannattaa aina. Onkos mitään mielikuvaa että minkäsortin afrikkalaista kieltä? Ja miksi juuri afrikkalaista?

Itteä kiinnostaisi aloittaa japanin opiskelu jossain vaiheessa... Osaako joku? Onkos se vaikea kieli suomalaisen oppia?

afrikka on vaan aina kiinnostanu mua ja haluun sinne vapaaehtoseks : D mieluiten haluan jonnekki ihan päiväntasaajalle päin. ja muutenki alkuperäiskansa kiinnostaa, itekki ko kerran niihin lukeudun.

japani?.... mulla lähti just kaveri vuodeks vaihtoon sinne viikko sitte ja hyvin sillä menee : D ei se kait kauhean hankalaa pitäisi olla : P

Vierailija

Kumpaakin kotimaista äidinkielenä (suomi äidinkieli mutta olen käynyt ruotsinkielistä koulua koko kouluaikani), englantia hyvin ja saksaa jonkinverran. Siispä neljää kieltä.

Vierailija

Suomi (äidinkieli)
Englanti (erittäin hyvä)
Espanja (oikein hyvä) -josta johtuen Italia, Portugali, Ranska kirjallisesti ymmärrettävää, jos teksti on helppoa...
Ruotsi/skandinaviska (huono)

Vierailija

Suomi (äidinkieli), englanti (äidinkielen tasoinen), ruotsi (sujuva), saksa (ok jos käyttäisin sitä enemmän) ja espanja (ymmärrän mutten juurikaan puhu).

Vierailija

Vai että 10 kpl jotka osaa 4-5 kieltä. Epäilen vähän että minkä tasoista. Oletan että aika monilla on 3 kieltä joita voi sujuvasti puhua mutta neljäs on todennäköisesti usein merkittävästi heikompi.

Itselläni suomi ruotsi ja englanti ovat kaikki hyvin lähellä toisiaan tasossa mutta neljänteen mennessä heikkenee aikalailla. Saksaa on peruskoulussa tullut opiskeltua sekä muutamia kursseja ammattikoulussa/lukiossa. Ranskankin perusteet on tullut opiskeltua mutta se on saksaakin heikompaa eli taito lähes olematonta.

Voisin vastata mitä tahansa 3-5 väliltä, mutta totuudenmukaisesti vastaan 3.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat