Karkaaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suunnittelin ensi kesää ja huomasin mahdollisuuden joka on karkaaminen.Sen tulisi olla hauska ja hiukan "Itsensä tutkimisen matka"
Listasin asioita kesän matkasta

Olen siis alaikäinen.

-Majoittuminen teltassa ja kavereiden luona.
-Ruoka? Kaupoista kääntämällä? Mistä?
-Liftaamalla ja pyörällä.
-Minne? Asun Keski-Suomessa Nivalassa. Matka kohteet ei sais olla kovin kaukana esim Kalajoki Oulu Sievi
-Ja mitä sitten tekisin?

Antakaa mulle kivoja ideoita ja neuvoja kertokaa toki omista karkumatkoistanne.
Toivottavasti tästä tulee hauska topicci eikä kuulus heti aluks "Vitun idari!"

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Muista toki mainita porukoillesi karanneesi hallitusti. Soittavat vielä poliisit perään.
Kalastus voisi olla ihan mukava ja hieman laillisempi keino hankkia syötävää.

Vierailija

Kiva idea ja hyvä neuvo no. 1:

Ilmoita vanhemmillesi kun on lähdössä ja kerro mistä sinut tarvittaessa tavoittaa ja koska palaat.

Kiva idea ja hyvä neuvo no. 2:

Ota joku kaveri mukaan.

Viides käsky:

Älä varasta

Vierailija

ja kui vanha mahat sitte oiken olla :'D ?

mä ite meinasin karata norjan kautta saksaan viime kesänä mut jätin sitte väliin, joku toinen kerta.

mun pari kaveria vietiin lopulta poliisiautolla kotiin ko ne karkas ja toinen joutu psykiatriselle :'D :s

Vierailija
Hattusiili
Oliko sun kaverilla oikeesti jotai ongelmia vaan tekiks ne vaan "Nyt mennän laitokseen!" tempun

no siis se on vähän ulalla ni se sit joutu vähäks aikaa sinne rauhottuun.

Vierailija

Jos se sitä oikeesti tarvi nii hyvä. Muuten sais sanoo kaikille sossuille leijonan sanoin että pidä huoli sun omists asioistas

Vierailija

Jaah, oota ees 15v, kuulostat vähä vanhemmalta, 14v tulee heti mielee että joku kuutos/seiskaluokkalainen.. "Eihä sellaset voi lähteä kuljeksiin yksin"

Juu moseksella tuliki, ilmota vanhemmille _ehdottomasti_ koska muuten sun reissus tyssää ekalla viikolla.. Ota kaveri.. jep, mielummi joku vanhempi jos löytyy.. eikai muuta pyörällä ois varmaa iha mukava lähtiä, teltta mukkaan.

Vierailija

Toisaalta se täytyis tehdä ennen 15. kesää jolloin tekemisistäni tulee merkinnät rikosrekisteriin ja olen korvausvelvollinen

Vierailija

No, viestistäsi käy ilmi että kokemuspohjan paksuus kelpaisi ultraohuen jonkin teon mm-kisaan.
Ensinnäkin kulkiessa, jos ei aio ostaa kaikkea mihin on kodissa tottunut, on kova pula. Vettä ei tahdo saada mistään niin paljoa kuin sitä kaikkeen tarvitsee.
Mukavuusvarusteita kuten telttaa ja makuupussia on epämukavaa kantaa.
Sipseihin kyllästyy hyvin pian ja lämmin ateria saa uuden merkityksen kyykkiessään kylmissään metsässä. Hytisyttää ja köh, köh...
Sitten pöpelikön jälkeen tulee vastaan vain toinen pöpelikkö, jos ei aivan rämeikkö, jossa kenkä kastuu. Jalkaa hiertää ja hyttyset kiusaa.

Vierailija

Niin, tämänhetkinen elämä saisi hiukan uuutta merkitystä. Niin kauan ku vaan jaksaa lopuks soittaa porukat hakee...

Vierailija
Hattusiili
Toisaalta se täytyis tehdä ennen 15. kesää jolloin tekemisistäni tulee merkinnät rikosrekisteriin ja olen korvausvelvollinen

Niin no, sitä ennen vanhempasi ovat korvausvelvollisia ja sinua koskevat juridiset asiat hoituvat poliisin sijasta kätevästi lastensuojelun kautta, joten kannattaa harkita kahdesti, että mitä tekee.

Vierailija
Hattusiili

Korvausvelvollisuus on alle 15 vuotiaallakin. Sosiaalitanttojen juttusille pääset kun poliisi ei voi mitään ja hyvässä lykyssä ottavat huostaan. Siinä sitä saa elämään jännitystä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat