Englannin kielinen wikipedia puhuu paskaa!

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

"Together, SCO full and observer members form not only the world's biggest economic and military power"*

Englannin kielisessä wikipediassa väitetään että SCO ja sen tarkkailujäsenet muodostaisivat maailman suurimman taloudellisen ja sotilaallissen vallan mutta väite on hataralla pohjalla jos tarkastelee http://www.tilastokeskus.fi kokoamiani tietoja vuoden 2004 osalta.

1.Koalitio
2.Populaatio
3.Puolustusmenot Miljardia USD
4. Asevoimien koko
5. BKT total

Länsimaat*
1,08 miljardia ihmistä
805 Miljardia USD
4 ,8 miljoonaa sotilasta
32,5 Miljardia USD

SCO*+X
2,9 miljardia ihmistä
128 Miljardia USD
6 miljoonaa sotilasta
3,6 Miljardia USD

Muu Maailma
2,3 miljardia ihmistä
1,3Miljardia USD
7,7 miljoonaa sotilasta
5,2 Miljardia USD

Koko Maailma
6,44 miljardia ihmistä
1,1 Miljardia USD
19 ,8 miljoonaa sotilasta
41 Miljardia USD

Kaikki ”taulukon” tiedot ovat poimittu http://www.tilastokeskus.fi kohdasta maailma numeroina vuoden 2004 tietoihin pohjautuen.
Huomio! Taulukon epätarkkuuksia ja huolimattomuus virheitä.
Väkiluku kaikki kolme tahoa yhteen laskien ei ole sama kuin tilastokeskuksen koko maailman väkiluku, tämä johtuu siitä että olen poistanut tietoja kerätessäni eräitä saarivaltioita, veroparatiiseja ja valtioita joiden vuoden 2004 kohdalla ei ollut tietoa.
Sama ilmiö toistuu koko maailman yhteen lasketussa puolustusmenoissa sekä asevoimien koossa mukaan lukien koko maailman BKT .
Tämän lisäksi kolmen koalition yhteen laskettu BKT on suurempi kuin koko maailman BKT vuonna 2004 mikä on tietysti looginen mahdottomuus, mutta huomioitakoon että heitto on vain vajaan prosentin luokkaa.
Länsimaat olen luokitellut NATO ja EU maiksi mukaan lukien niiden liittolaiset kuten Israel, Japani, Australia, Uusi-Seelanti ja Taiwan.
SCO maihin kuuluu wikipedian mukaan * Kiina, Venäjä, Kirgisia, Tadzikistan ja Uzbekistan niiden potentiaalisiksi liittolaisiksi olen luokitellut Ukrainan ja Valkovenäjän= X

*) http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_C ... ganisation

-

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

On se kieli sitten mikä tahansa, siellä on paskaa. Lähes kuka tahansa voi mennä sinne lisäämään "tietoa", kunnes joku sen korjaa.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Sotilasmenot ovat ainakin oikein, sen voi päätellä kirjoituksen http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=608658

viestistä jossa väitetään että USA:n sotilasbudjetti on karkeasti USD 800 mrd. (Tässä luvussa ei taida olla pikkupussin yksityistä sotimista Irakissa/Afganissa, koska kongressi myöntää aina vaan lisää taaloja ohi virallisen budjetin)

EU-maiden yhteenlasketut sotilasbudjetit noin USD 200 mrd.

Kiina USD 50 mrd.
Venäjä USD 33 mrd.
Intia USD 25 mrd.

-

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Kyllähän wikissä puhutaan välillä paskaa mutta itse en ole koskaan kokenut sitä ärsyttäväksi koska asiallisia ja hyödyllisiä tietoa olen sieltä lähinnä vaan löytänyt. Sitä pitää osata ettiä tietyn tyylistä tietoa oikeasta paikasta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Kyllähän tuo wiki on useimmiten kutakuinkin luotettava. Esim. Apu-lehdessä oli taannoin tällainen uutinen:

Eli ainakin luonnontieteellistä sisältöä voi pitää luotettavana. Muistaisin lukeneeni myös muista vastaavista vertailuista, suurinpiirtein samoin tuloksin.

Vierailija

16v koulupoika on tehnyt yli 1600!! lisäystä eri aloilta wikipediaan. Kaikki voi varmaan päätellä kuinka tarkkaa toi tieto sitten on.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Onhan siellä tietysti valheitakin, kuitenkin usein terrorisoidut artikkelit lukitaan hyvin nopeasti, valvonta pelaa aika hyvin. Myös lähteet pitää ilmoittaa, muuten tulee teksti, joka vaatii lähteitä ja pian ongelma taas korjataan. Eniten tahallista kusetusta on varmasti polittisesti kuumissa jutuissa ja julkkisten bioissa. Yksi päivä siellä kerrottiin Steven Seagalin kuolleen sydänkohtaukseen, se poistettiin parissa tunnissa. Haitallisempiin vääristelyihin kuuluu esim. CIA:n Iran muokkailut.

Mulgeron

Vierailija
Ronski
Nuo BKT-luvut pitäisi vissiin olla biljoonia eikä miljardeja.

vaiko markkoja ?!?!? FOLIOHATTUJA KAIKILLE !!!!!1111

Vierailija
baal1984

SCO maihin kuuluu wikipedian mukaan * Kiina, Venäjä, Kirgisia

Unohdit tarkkailujäsenet, jotka ovat Iranin lisäksi Afganistan, Intia, Pakistan ja Mongolia.

Noista toki BKT:a ei taida lisätä kuin Iran ja ehkä Intia, enkä tiedä nostavatko nuokaan yhdessä SCO:a maailman suurimmaksi sentään vielä. (Joku viitseliäämpi voi laskea, jos jaksaa)

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Pitääpi se vielä sanoa, että W:sta on ollut minulle paljon enemmän hyötyä kuin haittaa. Pitää muistaa, että valheellista infoa levittää todella pieni määrää verrattuna asiantuntevaan ja asialliseen enemmistöön. Pitää kyllä olla aika paatunut salaliittoteoria-friikki, jos jaksaa kampanjoida wikipediaa vastaan kuin mitäkin valheiden eldoradoa.

Mulgeron

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat