onko magiaa olemassa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos nykyajan tiedemies heitetään abaut 200 vuotta taaksepäin, mitä tapahtuu?

Antiikin Kreikassa tylsistyneet aristokraatit heittivät ideoitaan toisilleen ja mm. kävivät fyysistä kamppailua keskenään... Mutta siitä sekasotkusta tuli onia ideoita. Suurin osa oli silkkaa "haihattelua" mutta osa on ollut avainasemassa nyky tekniikalle. Tieteen ja tekniikan ero on häilyvä, mutta ilman toimivaa tekniikkaa hienoinkaan tiede ei välttämättä elä..

Muistiinpanot ja rohkeus oman asian puolustamiselle on ollut suurien miesten takana. Tämä unohtuu ja hämärtyy nykyaikana: kaikki voi huudella vapaasti netissä ilman henkilökohtaista vaaraa.

Minä itse olen nimeltäni Mika Pellervo Niemi ja puh on 0505119363, jos jollakin on henkilökohtaista kaunaa, niin minut löytää ^^

Mutta pääasiaan: Missä kulkee magian, uskonnon, tieteen, taikauskon ja tiedon raja?

Seuraavat ovat VAIN omia näkemyksiä!!!

Magia on uskomus, jossa teoilla pyritään vaikuttamaan mailmankaikkeuteen omien uskomusten kautta (wicca)

Uskonto on tapa käsitellä maailmaa ilman tietoa miksi näin tapahtuu (luterilainen)

Tiede perustuu logisiin päätelmiin, teorioiden todenmukaisuuksiin ja kokeen toistettavuuteen.

Taikausko perustuu ihmismielen pelkoihin ja toiveisiin: jos jokin on tapahtunut aikaisemmin niin se voi tapahtua myöhemminkin.

Tieto on paha... Kuka voi kertoa mitään tiedosta? Esim. Olenko susi joka uneksii ihmisestä vai ihminen joka uneksii sudesta?

Mutta, kun ollaan Tiede foorumissa, niin pitää kunnioitta ylläpitäjiä:

Kaikki mitä edellä mainitsin ovat VAIN uskontoja ja uskomuksia. Matematiikka on tieteen kieli, silti se on puutteellinen kieli, se kehittyy ajan myötä. Mutta myös matematiikassa on uskomuksia, niitä kutsutaan nimellä "oletkset" tai "sopimukset". Esim. matemaattinen sopimus: nollalla ei voi jakaa, se on ratkaisematon (singulariteetiongelma) äärettömyyksien ongelma, -1:n juuri R^1:ssä ja funktiot, joita ei voida analyyttisesti integroida.

Mihin tieteen kieli perustuu? Matematiikkaan? Maalaisjärkeen? Kvanttimekaniikkaan?

Tiede on vain kieli/uskonto muiden seassa^^

Olen valmis ottamaan haasteen vastaan =D

Kommentit (2)

Vierailija

Meidän jokaisen tietoisuus vaikuttaa universumiin. Kai sen voi magiaksi määrittelytermien perusteella lukea.

Uusimmat

Suosituimmat