Onnellisuus

Seuraa 
Viestejä834
Liittynyt25.3.2007

Teen juttua onnellisuudesta.
Haluaisin kuulla arvoisien foorumilaisten omia mielipiteitä siitä, mitä onnellisuus on? Miten se ilmenee, miten se vaikuttaa omaan elämääsi?

Sivut

Kommentit (38)

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
hyrrä
Haluaisin kuulla arvoisien foorumilaisten omia mielipiteitä siitä, mitä onnellisuus on? Miten se ilmenee, miten se vaikuttaa omaan elämääsi?

Miten tietää olevansa onnellinen,jos ei joskus ole tuntenut elävänsä -Onnettomuuden sietämätöntä raskautta . Tunnetilat ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Siitä olkaamme onnellisia.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
hyrrä
Jos onnellisuus on matka, onko karttaa olemassa? Mistä sellaisen saa?

Mielestäni onnea ei kannata jahdata ,jos siitä tulee kohde .En itse ole hirvittävän onnellinen, mutta kyllä sellaisen tunteen tiedostaa ,kun sellainen tulee kohdalle .Syötävää ,juotavaa ,katto pään päälle ,ystäviä niille ,jotka niitä kovasti kaipaa.Näillä jo pääsee ,jos ei ihan perille niin aika pitkälle.

hyrrä
Seuraa 
Viestejä834
Liittynyt25.3.2007

Mitkä asiat liittyvät Petun mainitsemien asioiden lisäksi onnellisuuteen? Koetaanko onnellisuus eri elämänvaiheissa eri tavalla? Miten kyynistynyt henkilö kokee onnellisuuden (jep, tämä oli busselle. Toki muutkin voivat halutessaan vastata)?

Vierailija

http://fi.wikipedia.org/wiki/Onnellisuus -katso eritoten klassiset määritelmät.

Minä koen onnellisuuden täyttymyksen tunteena ja ennen kaikkea tunteena, että tulevaisuuteen voi suhtautua luottavaisin mielin.

Koska onnellisuus on tunnetila, sitä voi harjoitella.

On taitolaji osata ammentaa iloa elämään niistä pienistä puroista, joista kasvaa joki ja minun tapauksessani...

Yksinkertaisia ohjeita onnellisuuteen pyrkivälle. Nämä voivat auttaa onnellisuuteen pyrkivää ja toden totta! Onnellisuuteenhan meidän tulisi pyrkiä

Sano itsellesi jokainen ilta ennen nukkumaanmenoa esimerkiksi "olen onnellinen, terve ja hyvä ihminen" vaikkapa 3 minuuttia.
Aamulla herätessäsi sanot esimerkiksi "Olen onnekas, hyväntuulinen ja löydän ratkaisun kaikkiin ongelmiini ennemmin tai myöhemmin" sen 3 minuuttia.

Saatat huomata vaikutuksen jo parin viikon sisällä. Tämä perustuu yksinkertaisesti suggestioon, jonka annat itsellesi. Koska onnellisuudessa kyse on uskosta, niin vahvistetaan uskoa onnellisuuteen. Olet siis mitä sitä mitä ajattelet. Jos ajattelet positiivisesti olet positiivinen. Jos taas ajattelet negatiivisesti... Ajatuksesi hallitsevat ja muokkaavat ajatuksiasi. Tämähän on ihan simppeliä Kyllähän te tiedätte Muista että viha ja kateus ovat negatiivisia tunteita, jotka tuhoavat sinua itseäsi kaikkein eniten. On varmasti hyvä kerrata säännöllisesti mielessään niitä omia vahvuuksia, saavutuksia ja tärkeitä asioita. Ne eivät saisi olla itsestään selvyyksiä, jolloin negatiiviset asiat saavat liikaa huomiota.

Valitse ystäväsi sen perusteella, tuottavatko he hyvää vain pahaa mieltä sinulle.
Pidä yhteyttä niihin sukulaisiin enemmän, jotka antavat hyvää mieltä ja minimoi pahaa mieltä aiheuttavien kanssa yhteydenpitoa.

Jokaiselle tulee elämässä vastoinkäymisiä ja kysehän on siitä, minkälaisen merkityksen niille annat.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005
hyrrä

Kuinka onnellinen itse olet , miten suhtaudut maailmaan .

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
mallas

Minä koen onnellisuuden täyttymyksen tunteena ja ennen kaikkea tunteena, että tulevaisuuteen voi suhtautua luottavaisin mielin.

On taitolaji osata ammentaa iloa elämään niistä pienistä puroista, joista kasvaa joki ja minun tapauksessani...

Yksinkertaisia ohjeita onnellisuuteen pyrkivälle. Nämä voivat auttaa onnellisuuteen pyrkivää ja toden totta! Onnellisuuteenhan meidän tulisi pyrkiä

Sano itsellesi jokainen ilta ennen nukkumaanmenoa esimerkiksi "olen onnellinen, terve ja hyvä ihminen" vaikkapa 3 minuuttia.
Aamulla herätessäsi sanot esimerkiksi "Olen onnekas, hyväntuulinen ja löydän ratkaisun kaikkiin ongelmiini ennemmin tai myöhemmin" sen 3 minuuttia.

Saatat huomata vaikutuksen jo parin viikon sisällä. Tämä perustuu yksinkertaisesti suggestioon, jonka annat itsellesi. Koska onnellisuudessa kyse on uskosta, niin vahvistetaan uskoa onnellisuuteen. Olet siis mitä sitä mitä ajattelet. Jos ajattelet positiivisesti olet positiivinen. Jos taas ajattelet negatiivisesti... Ajatuksesi hallitsevat ja muokkaavat ajatuksiasi. Tämähän on ihan simppeliä Kyllähän te tiedätte Muista että viha ja kateus ovat negatiivisia tunteita, jotka tuhoavat sinua itseäsi kaikkein eniten. On varmasti hyvä kerrata säännöllisesti mielessään niitä omia vahvuuksia, saavutuksia ja tärkeitä asioita. Ne eivät saisi olla itsestään selvyyksiä, jolloin negatiiviset asiat saavat liikaa huomiota.

Valitse ystäväsi sen perusteella, tuottavatko he hyvää vain pahaa mieltä sinulle.
Pidä yhteyttä niihin sukulaisiin enemmän, jotka antavat hyvää mieltä ja minimoi pahaa mieltä aiheuttavien kanssa yhteydenpitoa.

Jokaiselle tulee elämässä vastoinkäymisiä ja kysehän on siitä, minkälaisen merkityksen niille annat.

Vihaa tulisi todellakin välttää, kuten sanottu se vie energiaa aivan turhaan.
Muutenkin ihan hyvä posti, mutta itse en niin helposti alkaisi välttelemään ystäviä ja sukulaisia, jotka aiheuttavat pahaa mieltä, asioista pitää puhua.
Myös positiivinen ajatus joka aamu on hyvä, sen pitää kuitenkin olla ajatus - ei hokema.

Mulgeron

Vierailija
Alveron

Vihaa tulisi todellakin välttää, kuten sanottu se vie energiaa aivan turhaan.
Muutenkin ihan hyvä posti, mutta itse en niin helposti alkaisi välttelemään ystäviä ja sukulaisia, jotka aiheuttavat pahaa mieltä, asioista pitää puhua.
Myös positiivinen ajatus joka aamu on hyvä, sen pitää kuitenkin olla ajatus - ei hokema.

Olet oikeassa. Sukulaisia tai ihmisiä ei kannata lähtökohtaisesti vältellä ja ongelmat pitää pyrkiä selvittämään. Siitähän ei ollutkaan kysymys ja varmaan näet sen jos luet uudestaan. Sanotaan sama asia toisella tapaa: "Pahaa mieltä aiheuttavat sukulaiset jäävät helposti vähemmälle huomiolle, kuin mukavat sukulaiset" tai mikä vielä parempaa ja lähtökohtaisesti oikealla tavalla ajateltuna "mukavien sukulaisten luona tulee käytyä enemmän"

Hokema on suggestio, joka luo ajatuksen. Useat toistot vahvistavat suggestiota, ajatusta niin että tämä uusi ajatus tulee kyllin vahvaksi syrjäyttämään niitä ajatuksia, joista haluat päästä eroon. Ja olet aivan oikeassa. Tuo mantra on vain yksi työkalu. Kuten kirjoitinkin "olet sitä mitä ajattelet".

Vierailija
mallas

Jos joka ilta nukkumaan mennessäsi sanot, että oot onnellinen jne. kuten viestissäsi kerroit, nii auttaako se oikeasti jos ei ole yhtään ystävää tai kaveria oikeasti jolle kertoa tuntojasi?

Meinaan vaan sitä että pystyykö onnellisuuteen pääsemään vaan just sillä että "manipuloi ittensä" onnelliseksi?

- Minä vaan kysyn -

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat