Seuraa 
Viestejä8692

Nyt se on sitten todistettu, se mikä oli odotettavissakin. Dieselien hiukkaset muuttuvat "saasteettomuuden" myötä pienemmiksi ja vaarallisemmiksi. Pieninpien hiukkasten suodatus on täysin mahdotonta pakokaasujen kasvavan vastapaineen vuoksi. Markkinat ovat toimineet, nyt jäämme odottamaan vaikutuksia.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tutkim ... 5235123055

  • ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (64)

KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Vierailija
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Näin on! Nyt ne haluaa kieltää hehkulamput, vaikka niiden lämpö käytetään hyväksi täällä pohjoisessa melkein 100%:sti. Ja homoille tulee adopio-oikeus, mutta sehän onkin järkevä ajatus edellisiin verrattuna

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/S ... 5235143698

SDP:n iskulause seuraavissa vaaleissa on Usko, Toivo ja rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ertsu
Seuraa 
Viestejä7609
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Siis bussi- ja rekkaliikenne täyskieltoon. Niistähän niitä hiukkasia eniten tulee.

Vierailija
Ertsu
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Siis bussi- ja rekkaliikenne täyskieltoon. Niistähän niitä hiukkasia eniten tulee.

Viimeisten tutkimusten mukaan rekoista ja busseista ei tule niin vaarallisia hiukkasia kuin näistä vihertävistä henkilödieseleistä. Ja vaikka tulisikin, niin jokainen lisädiesel on suurempi saastuttaja kuin uusi bensa-auto.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161

Taas turhaa vouhotusta molemmilta osapuolilta. Olettekö tienneet ettei peukaloa pienempää saa tunkea nenään sellaiset kun voivat juttua sinne. Teollisuudesta tulee huomattavasti enemmän pieniä hiukkasia.

ertsu ihan vain kysymyksenä ehdotukseesi että millä meinaat saada tavarat kauppojen hyllyille jos raskasliikenne lopetetaan? Olikos nyt että 70% tavarasta kulkee kumipyörillä.

toisen polven pilkkuvirhe

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
sigfrid

SDP:n iskulause seuraavissa vaaleissa on Usko, Toivo ja rakkaus.

eikö sentään ... rakkausadoptio.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Globaali ongelma on hiilidioksidi. Pienhiukkaset aiheuttavat vain astman pahenemista kaupungeissa ja jotain eksoottista verisuonipuolella.

Mitenkähän mahtaisi onnistua sähkösuodatin pienhiukkasille? Huoneistoissa puhdistetaan sentään miljoona kertaa puhtaampaa kaasua sähkösuodattimilla ja tulos on erinomainen. Luulisi että hyvässä hiukkasvirrassa puhdistusta saisi yhtälailla aikaan tehokkaasti.

Sähkösuodatuksessa hiukkasen pienuus ei ole ongelma.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

MIKSI keksiä leegio lisälaitteita dieseliin, kun bensamoottorissa kaikki
on jo ratkaistu ??? Dieselin taloudellisuuskin on harhaa, litrasta saa hieman enemmän potkua, mutta litra dieselöljä myös painaa enemmän, kiloina ero supistuu. Dieselillä on vuosimaksu ja nyt kun dieseleitä ostetaan sutena, dieselöljyn hinta nousee kuin raketti, nyt se maksaa saman kuin bensa vuosi sitten, kohta enemmän ... siinä "taloudellisuus", epämukavuudesta saa siis maksaa enemmän ja
pilata ilmaa ja ihmisten terveyttä ???
JO dieselin keksijä Rudolf aavisti tuon ja hyppäsi laivasta hyiseen Englannin kanaaliin ...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Miksei tehdä bensasyöttöisiä dieseleitä? Dieselmoottorin 40% hyötysuhde perustuu korkeampaan palamislämpötilaan. Bensamoottorin terminen hyötysuhde on rajoitettu 30% luokkaan eikä sille voi mitään.

Tuossa olisi se etu, että päättäjät eivät ymmärtäisi mitä tehdä veroilla. Kun kyseessä olisikin bensa-auto vaikkakin dieselmoottorin edut. Tarkoittaako käyttövoima käyttövoimaverossa muuten polttoainetta vai moottoritekniikkaa?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

"Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa." (Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281, 11§)

Miten ajattelit saada bensiinin palamaan korkeammassa lämpötilassa?

Vierailija
Hauankaivaja

Miten ajattelit saada bensiinin palamaan korkeammassa lämpötilassa?

bensa kyllä palaa korkeammassakin lämpötilassa. Ongelma on bensan palotapahtuman muuttuminen tietyssä paineessa ja lämpötilassa liian nopeaksi. Bensamoottorin sylinterissä palorintama etenee tasaisesti tulpalta reunoja kohden. Itsesytytyksellä bensapanos syttyy kauttaaltaan samanaikaisesti, joka on liian nopea tapahtuma mekaanisesti hallittavaksi. Ehkä bensan toiminta dieselperiaatteella toimisi jonkinlaisella kerrostetulla suorasuihkutuksella.

NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ...

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä !!!

Dieselin toimintatavan vuoksi se on parempi tietyissä, laajaa vääntöaluetta vaativissa kohteissa. Moottorisahassa se olisi vitsi.

Vierailija
tietää
Dieselin toimintatavan vuoksi se on parempi tietyissä, laajaa vääntöaluetta vaativissa kohteissa. Moottorisahassa se olisi vitsi.

Bensaturbo tekee saman (laaja vääntö), mutta ongelmaksi tulee osakuormituksen huono hyötysuhde. Pitäisi keksiä bensamoottoriin joko kuormituksen mukaan säätyvä puristussuhde ja/tai kerrostettu laihaseoksinen palotapahtuma esimerkiksi suorasuihkutuksella.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
jumalauta
NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ... :shock:

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä :shock: !!!

Käännä tuo suomeksi.

Edelleen minulla on se käsitys, että dieselissä termisen kierron ylin lämpötila on oleellisesti korkeampi kuin bensavehkeissä. Hyötysuhde tulee noista lämpötilaeroista eikä hienoista sanoista. Ja lämpötilaero on kaikilla käyntinopeuksilla samansuuntainen.

Dieselmoottori on jokseenkin tunnoton sylinteriin ruiskutettavalle polttoaineelle. Se voi olla melkein mitä tahansa palavaa nestettä tai vaikka hiilipölyä. Polttoaine palaa sitä mukaa kun se sylinteriin pääsee. Ei synny mitään yhtäaikaista syttymistä. Ja sähköisillä ruiskutuksilla tehdään useitakin syöttöjä samalle iskulle. Sillä vaikutetaan esimerkiksi typen oksideihin. Ja Eieieiantiteesitehtailijalle tiedoksi jotta tietenkin suutinsysteemin voitelullakin on merkitystä. Ei hiilipöly oikein voitele eikä kuiva pensa.

Mielenkiintoista onkin sitten, että polttoaineen laatu onkin se "käyttövoima"juttu verotuksellisesti. Odotan dieselmoottoreita bensaruiskutuksella suomalaisille markkinoille.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Ertsu
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Siis bussi- ja rekkaliikenne täyskieltoon. Niistähän niitä hiukkasia eniten tulee.
islamilaisten maahanmuutto kieltoon siitä kaikki saaste tulee

Vierailija
Paul M
jumalauta
NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ...

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä !!!




Käännä tuo suomeksi.

Edelleen minulla on se käsitys, että dieselissä termisen kierron ylin lämpötila on oleellisesti korkeampi kuin bensavehkeissä. Hyötysuhde tulee noista lämpötilaeroista eikä hienoista sanoista. Ja lämpötilaero on kaikilla käyntinopeuksilla samansuuntainen.

Dieselmoottori on jokseenkin tunnoton sylinteriin ruiskutettavalle polttoaineelle. Se voi olla melkein mitä tahansa palavaa nestettä tai vaikka hiilipölyä. Polttoaine palaa sitä mukaa kun se sylinteriin pääsee. Ei synny mitään yhtäaikaista syttymistä. Ja sähköisillä ruiskutuksilla tehdään useitakin syöttöjä samalle iskulle. Sillä vaikutetaan esimerkiksi typen oksideihin. Ja Eieieiantiteesitehtailijalle tiedoksi jotta tietenkin suutinsysteemin voitelullakin on merkitystä. Ei hiilipöly oikein voitele eikä kuiva pensa.

Mielenkiintoista onkin sitten, että polttoaineen laatu onkin se "käyttövoima"juttu verotuksellisesti. Odotan dieselmoottoreita bensaruiskutuksella suomalaisille markkinoille.

Ottomoottorissä täytösuhde paranee kuormituksen noustessa, ts se on paras korkeimman väännön kohdalla läppä auki. Ottomoottorissa voidaan sytyshetken ajoituksella säätää aina optimaalinen työpaine ja/tai optimaalinen hyötysuhde. Dieselissä sytytyshetkeä ei voi säätää ja siitä syystä tehoa menee harakoille, koska itsesysytys pitää ajoittaa puristuksella johonkin tiettyyn kuormitustilanteseen sopivaksi. Yleensä se säädetään autokäytössä yleisimmälle työalueelle eli noin puoleen maksimikerroksista. Silloin ja osakuormalla dieselin korkea puristussuhde antaa parhaan hyötysuhteen.

Paul M
jumalauta
NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ...

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä !!!




Käännä tuo suomeksi.

Edelleen minulla on se käsitys, että dieselissä termisen kierron ylin lämpötila on oleellisesti korkeampi kuin bensavehkeissä. Hyötysuhde tulee noista lämpötilaeroista eikä hienoista sanoista. Ja lämpötilaero on kaikilla käyntinopeuksilla samansuuntainen.

Dieselmoottori on jokseenkin tunnoton sylinteriin ruiskutettavalle polttoaineelle. Se voi olla melkein mitä tahansa palavaa nestettä tai vaikka hiilipölyä. Polttoaine palaa sitä mukaa kun se sylinteriin pääsee. Ei synny mitään yhtäaikaista syttymistä. Ja sähköisillä ruiskutuksilla tehdään useitakin syöttöjä samalle iskulle. Sillä vaikutetaan esimerkiksi typen oksideihin. Ja Eieieiantiteesitehtailijalle tiedoksi jotta tietenkin suutinsysteemin voitelullakin on merkitystä. Ei hiilipöly oikein voitele eikä kuiva pensa.

Mielenkiintoista onkin sitten, että polttoaineen laatu onkin se "käyttövoima"juttu verotuksellisesti. Odotan dieselmoottoreita bensaruiskutuksella suomalaisille markkinoille.

POHJIMMILTAAN tietenkin noin, mitä suurempi on lämpötilaero lämpövoimakoneessa, sitä suurempi osa polttoaineen kemiallisesta energiasta saadaan hyödyksi, tämän kertoo nk. Carnot-kierto, mutta paine on juuri lämpötilan funktio ja
kun dieselissä paine polttoaineen ruiskutuksen jatkuessa koko männän liikkeen ajan pysyy koko ajan lähes samana, ottomoottorissa se laskee kaasun laajentuessa ja jäähtyessä, dieselin "isotermisyys" tarkoittaa juuri lämpötilan pysymistä vakiona työtahdin ajan.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Tarkoitatko että poistoventtiili avataan 1100-asteiselle kaasulle?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat