Uudet "puhtaat" dieselit terveysriski

Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Nyt se on sitten todistettu, se mikä oli odotettavissakin. Dieselien hiukkaset muuttuvat "saasteettomuuden" myötä pienemmiksi ja vaarallisemmiksi. Pieninpien hiukkasten suodatus on täysin mahdotonta pakokaasujen kasvavan vastapaineen vuoksi. Markkinat ovat toimineet, nyt jäämme odottamaan vaikutuksia.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tutkim ... 5235123055

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Näin on! Nyt ne haluaa kieltää hehkulamput, vaikka niiden lämpö käytetään hyväksi täällä pohjoisessa melkein 100%:sti. Ja homoille tulee adopio-oikeus, mutta sehän onkin järkevä ajatus edellisiin verrattuna

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/S ... 5235143698

SDP:n iskulause seuraavissa vaaleissa on Usko, Toivo ja rakkaus.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Siis bussi- ja rekkaliikenne täyskieltoon. Niistähän niitä hiukkasia eniten tulee.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Ertsu
jumalauta
KOKO dieselhehkutus on surullinen esimerkki viherhömpästä, joka
ei perustu mihinkään muuhun kuin uskoon ja typeryyteen .. !!!

Siis bussi- ja rekkaliikenne täyskieltoon. Niistähän niitä hiukkasia eniten tulee.

Viimeisten tutkimusten mukaan rekoista ja busseista ei tule niin vaarallisia hiukkasia kuin näistä vihertävistä henkilödieseleistä. Ja vaikka tulisikin, niin jokainen lisädiesel on suurempi saastuttaja kuin uusi bensa-auto.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Taas turhaa vouhotusta molemmilta osapuolilta. Olettekö tienneet ettei peukaloa pienempää saa tunkea nenään sellaiset kun voivat juttua sinne. Teollisuudesta tulee huomattavasti enemmän pieniä hiukkasia.

ertsu ihan vain kysymyksenä ehdotukseesi että millä meinaat saada tavarat kauppojen hyllyille jos raskasliikenne lopetetaan? Olikos nyt että 70% tavarasta kulkee kumipyörillä.

toisen polven pilkkuvirhe

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
sigfrid

SDP:n iskulause seuraavissa vaaleissa on Usko, Toivo ja rakkaus.

eikö sentään ... rakkausadoptio.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Globaali ongelma on hiilidioksidi. Pienhiukkaset aiheuttavat vain astman pahenemista kaupungeissa ja jotain eksoottista verisuonipuolella.

Mitenkähän mahtaisi onnistua sähkösuodatin pienhiukkasille? Huoneistoissa puhdistetaan sentään miljoona kertaa puhtaampaa kaasua sähkösuodattimilla ja tulos on erinomainen. Luulisi että hyvässä hiukkasvirrassa puhdistusta saisi yhtälailla aikaan tehokkaasti.

Sähkösuodatuksessa hiukkasen pienuus ei ole ongelma.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

MIKSI keksiä leegio lisälaitteita dieseliin, kun bensamoottorissa kaikki
on jo ratkaistu ??? Dieselin taloudellisuuskin on harhaa, litrasta saa hieman enemmän potkua, mutta litra dieselöljä myös painaa enemmän, kiloina ero supistuu. Dieselillä on vuosimaksu ja nyt kun dieseleitä ostetaan sutena, dieselöljyn hinta nousee kuin raketti, nyt se maksaa saman kuin bensa vuosi sitten, kohta enemmän ... siinä "taloudellisuus", epämukavuudesta saa siis maksaa enemmän ja
pilata ilmaa ja ihmisten terveyttä ???
JO dieselin keksijä Rudolf aavisti tuon ja hyppäsi laivasta hyiseen Englannin kanaaliin ...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Miksei tehdä bensasyöttöisiä dieseleitä? Dieselmoottorin 40% hyötysuhde perustuu korkeampaan palamislämpötilaan. Bensamoottorin terminen hyötysuhde on rajoitettu 30% luokkaan eikä sille voi mitään.

Tuossa olisi se etu, että päättäjät eivät ymmärtäisi mitä tehdä veroilla. Kun kyseessä olisikin bensa-auto vaikkakin dieselmoottorin edut. Tarkoittaako käyttövoima käyttövoimaverossa muuten polttoainetta vai moottoritekniikkaa?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

"Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa." (Ajoneuvoverolaki 30.12.2003/1281, 11§)

Miten ajattelit saada bensiinin palamaan korkeammassa lämpötilassa?

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Hauankaivaja

Miten ajattelit saada bensiinin palamaan korkeammassa lämpötilassa?

bensa kyllä palaa korkeammassakin lämpötilassa. Ongelma on bensan palotapahtuman muuttuminen tietyssä paineessa ja lämpötilassa liian nopeaksi. Bensamoottorin sylinterissä palorintama etenee tasaisesti tulpalta reunoja kohden. Itsesytytyksellä bensapanos syttyy kauttaaltaan samanaikaisesti, joka on liian nopea tapahtuma mekaanisesti hallittavaksi. Ehkä bensan toiminta dieselperiaatteella toimisi jonkinlaisella kerrostetulla suorasuihkutuksella.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ...

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä !!!

Vierailija

Dieselin toimintatavan vuoksi se on parempi tietyissä, laajaa vääntöaluetta vaativissa kohteissa. Moottorisahassa se olisi vitsi.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
tietää
Dieselin toimintatavan vuoksi se on parempi tietyissä, laajaa vääntöaluetta vaativissa kohteissa. Moottorisahassa se olisi vitsi.

Bensaturbo tekee saman (laaja vääntö), mutta ongelmaksi tulee osakuormituksen huono hyötysuhde. Pitäisi keksiä bensamoottoriin joko kuormituksen mukaan säätyvä puristussuhde ja/tai kerrostettu laihaseoksinen palotapahtuma esimerkiksi suorasuihkutuksella.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
jumalauta
NIIN, ottomoottorin ja dieselin hyötysuhteista ... :shock:

Bensiini ( otto- ) moottorin sykli on adiabaattinen, dieselin isoterminen ja dieselin puristussuhde on korkeampi, jolloin saadaan parempi terminen hyötysuhde osakuormituksilla , tehollinen keskipaine, joka on ulossaatavan tehon funktio, on dieselillä suurempi. Itse asiassa täydellä teholla ottomoottorin hyötysuhde on dieseliä parempi, seikka jota ei useinkaan ymmärretä :shock: !!!

Käännä tuo suomeksi.

Edelleen minulla on se käsitys, että dieselissä termisen kierron ylin lämpötila on oleellisesti korkeampi kuin bensavehkeissä. Hyötysuhde tulee noista lämpötilaeroista eikä hienoista sanoista. Ja lämpötilaero on kaikilla käyntinopeuksilla samansuuntainen.

Dieselmoottori on jokseenkin tunnoton sylinteriin ruiskutettavalle polttoaineelle. Se voi olla melkein mitä tahansa palavaa nestettä tai vaikka hiilipölyä. Polttoaine palaa sitä mukaa kun se sylinteriin pääsee. Ei synny mitään yhtäaikaista syttymistä. Ja sähköisillä ruiskutuksilla tehdään useitakin syöttöjä samalle iskulle. Sillä vaikutetaan esimerkiksi typen oksideihin. Ja Eieieiantiteesitehtailijalle tiedoksi jotta tietenkin suutinsysteemin voitelullakin on merkitystä. Ei hiilipöly oikein voitele eikä kuiva pensa.

Mielenkiintoista onkin sitten, että polttoaineen laatu onkin se "käyttövoima"juttu verotuksellisesti. Odotan dieselmoottoreita bensaruiskutuksella suomalaisille markkinoille.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat