herääminen, sydän hakkaa....

Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

Pitäisi alkaa setvimään vaimon öistä käytöstä.

Tyyppi herää sillointällöin 0,5h nukkumaanmenon jälkeen ja sydän hakkaa voimakkaasti. Usein nähnyt painajaista, mutta tapahtuu myös ilman painajaista. On aika peloissaan siitä aina herätessään...

Liittyy varsin selvästi työpaineisiin / tilanteeseen.
Muuten on tavallista lepposampi tyyppi ja tykkää useimmiten elämästään

Mihinköhän mun pitäs se lähettää, tai mitä sille syöttää?
Mitenköhän tällaisia asioita tutkitaan / hoidetaan nykyään?

Kommentit (12)

Vierailija

Kerran minulle kävi samoin ja se on pelottava. En tie mikä syy.
Mutta voiko olla uniapne? Silloin kun hengitys pysähtyy hetkeksi ja hapen pitoisuus veressä laske, ja aivossa tapahtuu muutoksia, niin seuraavaksi aivot "muistavatkin", että on pakko hengittä ja alkaa aktiivinen toiminta ja se aiheuttaa sydämen tykytystä.

Vierailija

selvää stressin aiheuttamaa paniikkia. mullle (mulla on paniikkihäiriö) tollanen on ollu iha normaalia joskus. illalla kun menee nukkumaan ja keho rentoutuu niin se päästää kaiken paniikin valloilleen. välillä herää siiheen että sydän tykyttää eikä saa kunnolla henkeä yms.

parannukseksi: sano sille että stressaa vähemmän(ottaa lomaa, tekee vähemmän työtä), harrastaa enemmän liikuntaa ja venyttelyä, syö terveellisemmin, vähentää kofeiinipitoisia juomia ...

stressi on sairaus ja se pitää ottaa vakavasti. tietenkin pieni stressi on hyväks että hommat tulee tehdyksi .

Xopo
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt24.6.2007

Ei kuorsaa, tuhisee vaan...

Juu minäkin uskon, että stressijuttu alusta loppuun.
Ja että pitäis ottaa vakavasti.

mm. hommata yksinkertainen 8-16 päivätyö ja iltaisin lukea vaan kirjoja ja kaivaa nenää.
Kun vaan sais suostumaan...

Vierailija

Itsellä stressistä(luulisin) aiheutunut joskus sellainen polttava kamalan ahdistava tunne, että tulee vain pyörittyä sängyssä monta tuntia, ilman, että saa nukuttua. Työpäivän jälkeen oli usein pakko mennä suoraan sänkyyn n. kello 18-22, mutta unta ei saanut millään. Varmaan unenpuute ja stressi aiheuttaa. Ja vielä lisäksi, jos ollut kuuma päivä.
Joskus ei saanut koko yönäkään unta, vaikka kauhea väsy. Jäi varmaan joku vaihde päälle kiireisen työpäivän jälkeen. Kokoajan mietti mitä kaikkea nytkin pitäisi jo tehdä ja mitä pitäisi ehtiä huomenna ja kuluvan viikon aikana.

Vierailija

Myös stressiin liittyen:

Vaikuttaako stressi, jännittäminen ja ahdistus nestetasapainoon millä tavoin? Itse ainakin väittäisin, että itselläni hyvin suuri vaikutus. Iho, silmät sun muut ainakin minulla kuivuvat paljon, jos pitää semmoiset 8 h päivässä stressiä/jännittämisetä kestää. Iho tuntuu kuivalta ja sitä vähän niinkuin polttelee monta päivää yhden koulupäivän jälkeen. Lenkkeily kyllä auttaa jonkun verran. Tämän huomannut itsellä kylläkin enemmän koulussa tai esim. baareissa, joissa paljon ihmisiä, kuin työmäärän aiheuttamasta stressistä, vaikka siitäkin kyllä.
Jätin syksyllä koulun hetkeksi aikaa tauolle ja tämä oli ehkä suurin syy.

Vierailija
Xopo
Pitäisi alkaa setvimään vaimon öistä käytöstä.

Tyyppi herää sillointällöin 0,5h nukkumaanmenon jälkeen ja sydän hakkaa voimakkaasti. Usein nähnyt painajaista, mutta tapahtuu myös ilman painajaista. On aika peloissaan siitä aina herätessään...

Liittyy varsin selvästi työpaineisiin / tilanteeseen.
Muuten on tavallista lepposampi tyyppi ja tykkää useimmiten elämästään

Mihinköhän mun pitäs se lähettää, tai mitä sille syöttää?
Mitenköhän tällaisia asioita tutkitaan / hoidetaan nykyään?

Uniapneaan auttaa laihdutus.

Stressi poistuu kunhan tämä Kanerva -asia on loppu.

Vierailija

Eli lomaa tarpeeksi ja katsoa, ettei sen jälkeen vaadi itseltään liikaa. Myös katsoa, ettei kukaan muukaan vaadi liikaa. Loman aikana pitäisi saada jotenkin säädettyä oikealle tasolle stressaaminen.

Vierailija

Ihon kuivuminen stressistä on todellakin ongelma.

Kun iho ei hengitä kunnolla, se ei päästä kehon lämpöä ulos tehokkaasti ja sisuskalut lämpiävät liikaa.

Sisuskalujen liikalämpö aiheuttaa huonovointisuutta ja saattaa aiheuttaa jopa paniikinomaisia tunteita, kun elimistö käy "ylikierroksilla".

Eli koita pitää sisuskalusi "cool" niin pelkästään se auttaa usein.

Kuntoilu (hikoileva liikunta) avaa hikitiehyeet toimimaan paremmin, joten sitä kannattaa harrastaa.

Vierailija

Insinööreillä on sellainen slogan, että "jos mikään muu ei auta, tutustu käyttöohjeisiin!"

Kysyjän kaltaisessa tilanteessa toimii tämä: Vie vaimosi lääkärintarkastukseen!

Uusimmat

Suosituimmat