Veroton/verollinen "diesel"

Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Kohta on "väyrysmersulla" ikää 8 vuotta ja mittarissakin pian 1/2 milj. km. Nyt olisi aika vaihtaa uudempaan. Vanhassa on sellainen 2-tankki systeemi, jossa tyhjäkäynnillä (n. alle 900 rpm) se imee toisesta tankista ja normaaliajossa toisesta . Eli: tankkan sen isomman tankinosan aina naapurin maatilatankista ja silloin tällöin pikkutankkiin pitää ostaa "kallista tavaraa". Se pienempi tankataan siitä auton kyljestä.
Nykydieselit taitavat vain olla niin nirsoja voitelun ym. kanssa, että kannattaakohan uuteen enää vastaavaa asentaa.
Pitkän pennin sillä on kyllä säästänyt matkakuluissa ja hyvin autokin on sen "tavallisen" polttoöljyn sietänyt.
Mistä muuten se näyte, josta löpö tutkitaan, otetaan tien päällä, tankista vai jostain muualta? Järjestelmäähän huuhdotaan aina pysähtyessä ja paikallaan seistessä laillisella tavaralla.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Polttoaineen verokotrolli taitaa olla enimmäkseen vasikoivien huoltikan myyjien kontolla, koska paljonkaan ajaneet eivät koskaan ole diesel-ratsiaa kokeneet.
Kukaan ei tiettävästi ole myöskään huomannut toiminnallista eroa noitten välillä? Jotain parafiinijuttelua talvilaatuun liittyen on netissä ollut.

Vierailija

Polttoainejärjestelmää on tosi hankala puhdistaa riittävän hyvin ettei kiinni jäisi jos tarkastus tulee ja sakko on todella monta tuhatta euroa.

Lopeta sinäkin se verojen kiertäminen ja lain rikkominen. Jos on varaa Mersuun, ei luulisi olevan niin persaukinen että pitäisi veronkiertoa harjoittaa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kannattaa suodattaa merkkiaine pois. Edullista mutta kätevää.

Hyvä systeemi on polttoaineen tislaus pakosarjan jälkilämmöllä. Merkattu polttoaine kulkeutuu viralliseen tankkiin tislausyksikön kautta. Merkkiaine tiputetaan tippoina auton alle. Noita on käytössä aika paljon. Parkkipaikoilla näkee jälkiä. Joku voi luulla että moottoriöljyt siinä, mutta tosiasiassa ne ovat merkkiainetippoja.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

"Hyvässä keskustelussa keskustellaan aiheesta eikä keskustelijoista."

Onko Simosella jotain aiheeseen liittyvää tietoa, vai halusitko vain moralisoida.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Paul M
Kannattaa suodattaa merkkiaine pois. Edullista mutta kätevää.

Hyvä systeemi on polttoaineen tislaus pakosarjan jälkilämmöllä. Merkattu polttoaine kulkeutuu viralliseen tankkiin tislausyksikön kautta. Merkkiaine tiputetaan tippoina auton alle. Noita on käytössä aika paljon. Parkkipaikoilla näkee jälkiä. Joku voi luulla että moottoriöljyt siinä, mutta tosiasiassa ne ovat merkkiainetippoja.

Taitaa olla kallis ja monimutkainen verrattuna 2-tankki järjestelmään, jossa monimutkaisin laite on anturi joka tunnistaa kierroslukua.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
jumalauta
USKOMATTOMIA huijareita maassa .. :evil: !!!

No meikäläisellähän on se virtuaalihuijauslaite. Se on lämpöeristetty potero, johon painetaan patruunaksi teräksinen termospullo. Termarissa on puhdasta puuhiiltä. Dieselin imuilmaa otetaan tuon vehkeen kautta niin, että 20 km ajon aikana hiili häviää. Hehkusysteemin tuottama häkä välijäähdytetään, jolloin sen voi letkuttaa mihin tahansa kohtaan imujärjestelmään.

Termareita täyttelen aina tilaisuuden tullen vaikka nuotiojämistä. Pullollinen hiiltä löytyy helposti. Pidemmälle matkalle pulloja on varalla viitisen kappaletta. Pelkääjä vaihtaa pullon aikansa kuluksi 20 km välein. Se vehjehän on siinä pelkääjän vasemman jalan vieressä kojelaudan alla.

Pullon tyhjenemisen huomaa kulutusmittarista. Eli kulutus nousee 3,5 litrasta 5 litraan ja silloin pullo on tyhjä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Kytät haistaa löpön pakokaasusta. Siitä kun kärähdät, ei löpöllä saavutetut säästöt tunnu missään.

Vierailija
ilesoft
Kytät haistaa löpön pakokaasusta. Siitä kun kärähdät, ei löpöllä saavutetut säästöt tunnu missään.

Ei ne tietääkseni kenekään peräpäätä ryhdy haistelemaan.

Minulla on varma tieto, että niiden alkoholitesterissä on eräänlainen valheenpaljastin lisäsosana. Se mittaa puhallusilmasta ns. pelkohormoonin määrän ja jos kaveri ajelee dieselillä on peli selvä. Otetaan näyte ja katsotaan mitä kuskin perse kestää.

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006
kairamo
Eli: tankkan sen isomman tankinosan aina naapurin maatilatankista ja silloin tällöin pikkutankkiin pitää ostaa "kallista tavaraa". Se pienempi tankataan siitä auton kyljestä.

Kuten joku jo sanoikin, käytännössä tarkastuksia tehdään vain jos on syytä epäillä veronkiertoa, eli esim. jos joku vasikoi yms. Sinun tapauksessasi varmaan olisi tiedossa myös tankkisysteemi, eli kiinni jäisit joka tapauksessa. Olisi ollut ihan sama tankata suoraan polttoöljyä alkuperäiseen tankkiin alusta alkaen..
Merkkiaine säilyy kuulemma vuosikausia. Aineissa ei ole muuten mitään eroa, eli polttööljy teknisesti toimii kyllä yhtä hyvin kuin dieselkin.

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
ilesoft
Kytät haistaa löpön pakokaasusta. Siitä kun kärähdät, ei löpöllä saavutetut säästöt tunnu missään.

jaa, tarkka on hajuaisti kun diesel ja löpö on samaa ainetta. lisätty on vain löpöön tilkka (muutama litra säiliöauton tankkiin) väriainetta.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Jeps ihan samaa ainetta se punainen öljy on.

Lämmitys öljyllä ei kuitenkaan kannata ajella, koska siinä säästö menee nopeasti moottoriremonttiin.
Se kun ei sisällä voitelevia-aineita, niinkuin normi DÖ tai PÖ

Vierailija
Paul M
Kannattaa suodattaa merkkiaine pois. Edullista mutta kätevää.

Hyvä systeemi on polttoaineen tislaus pakosarjan jälkilämmöllä. Merkattu polttoaine kulkeutuu viralliseen tankkiin tislausyksikön kautta. Merkkiaine tiputetaan tippoina auton alle. Noita on käytössä aika paljon. Parkkipaikoilla näkee jälkiä. Joku voi luulla että moottoriöljyt siinä, mutta tosiasiassa ne ovat merkkiainetippoja.

Nyt näin ihan mielenkiinnosta, että hyvin saa olla laitteet piilossa, kun katsastuksessa näiden luulisi näkyvän. Toki jos pohjapanssari on asianmukaisesti paikallaan ja nykyautojen moottorit kuitenkin ovat tehokkaasti piilotettuja erilaisten muovien alle, niin eihän näitä näkymiä hirveämmin tarjolla ole, mutta katsatuskonttorin sedät kiinnostuvat havaitsemistaan "vuodoista".

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006
bdbdbd
Nyt näin ihan mielenkiinnosta, että hyvin saa olla laitteet piilossa, kun katsastuksessa näiden luulisi näkyvän.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solvent_Yellow_124

"The customs, familiar with various tricks including dual fuel systems with hidden fuel tanks, will take samples from the fuel lines to the engine itself if such equipment is suspected in the car."

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Ruokaöljy on muuten jo halvempaa kuin diesel. Eikä siinä ole merkkiaineita.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat