Lainaisko joku rahaa?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Jonku pari-kolme kymppiä. On ens viikon perjantaina tilipäivä. Sitten maksan takas. Pitäis saada ruokaa ja tupakkia. Ei viinaa.

Sivut

Kommentit (32)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

En lainaa. Jospa lopettaisisit tupakin polton, niin ei tarvitsisi lainata rahaa..

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
TERÄS NALLEPUH
En lainaa. Jospa lopettaisisit tupakin polton, niin ei tarvitsisi lainata rahaa..

Väärin neuvottu. Olen tehnyt laskelmia ja tullut tulokseen, että tupakin polton lopettaminen ei vaikuta asiaan. Otan tupakkirahat aina ruokabudjetista. Tupakoimattomana ruokahalu lisääntyy. Mainittakoon vielä, että poltan sätkiä. Noin 10 kpl/vrk.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
TERÄS NALLEPUH

Väärin neuvottu. Olen tehnyt laskelmia ja tullut tulokseen, että tupakin polton lopettaminen ei vaikuta asiaan. Otan tupakkirahat aina ruokabudjetista. Tupakoimattomana ruokahalu lisääntyy. Mainittakoon vielä, että poltan sätkiä. Noin 10 kpl/vrk.

Ja paljonkos yhessä askissa on. oisko 30? eli 3 päivää kestää yksi kessu aski. 2,3 askia viikossa ja yksi aski maskaa 2 euroa? Eli menee rahaa 4 euroa ja 60 senttiä viikossa tupakkaan. 4,60 x 4= tosi paljon kuukaudessa.
Joten säästäisit selvää rahaa siinä. Enkä usko että ruokahalut siinä kasva juurikaan..syö säännöllisesti niin ei tarvi napostella niin paljoo ja nälkäkin pysyy paremmin kurissa. Myöskin säästät siinä kun ei sitten myöhemmin tarvi käydä hoitamassa keuhkosyöpää.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH
Enkä usko että ruokahalut siinä [polttamisen lopettamisessa] kasva juurikaan..

Kyllä siinä kasvaa, usko pois. Voihan sitä tietysti silti olla syömättä vaikka ruokahalu kasvaakin, mutta silloin alkaa helposti vituttamaan.

Terveellisesti eläminen tulee muutenkin ikävän kalliiksi. Jos röökaamisen lopettamisessa säästää jonkun euron, niin se menee kyllä tuoreisiin kasviksiin, hedelmiin, kokolihaan sun muihin terveellisyyksiin sen sijaan, että vetäisi eineksiä. Siihen vielä joku rahaa vievä urheiluharrastus päälle, niin johan on terveydellä hintaa. On se sen arvoistakin, mutta kalliimmaksi tulee kuin epäterveellinen ruokavalio ja loikoilu.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
asdf
TERÄS NALLEPUH
Enkä usko että ruokahalut siinä [polttamisen lopettamisessa] kasva juurikaan..

Kyllä siinä kasvaa, usko pois. Voihan sitä tietysti silti olla syömättä vaikka ruokahalu kasvaakin, mutta silloin alkaa helposti vituttamaan.

Terveellisesti eläminen tulee muutenkin ikävän kalliiksi. Jos röökaamisen lopettamisessa säästää jonkun euron, niin se menee kyllä tuoreisiin kasviksiin, hedelmiin, kokolihaan sun muihin terveellisyyksiin sen sijaan, että vetäisi eineksiä. Siihen vielä joku rahaa vievä urheiluharrastus päälle, niin johan on terveydellä hintaa. On se sen arvoistakin, mutta kalliimmaksi tulee kuin epäterveellinen ruokavalio ja loikoilu.

No tuleehan se kalliiksi mutta kyllä iloa on enemmän sipsi pussista kuin tupakasta..eikä ole läheskään niin vaarallista. Urheilla voi jotain ilmaistakin lajia kuten vaikkapa saappaan heittoa taikkapa happihyppelyä.

Mutta tarviiko sitä heti ruveta syömään rehuja jos lopettaa tupakan polton? Aivan..ei. Kyllähän sitä aluksi varmaankin voi ruveta nälättämään tavallista herkemmin kun tupakanpolton lopettaa mutta kyllä se siitä päättäväisyydellä menee ohitse. Ja kun syö itsetehtyä ruokaa niin siinä säästää myöskin aimon verran rahaa..ruokakustannukset ainakin puolittuu siinä..enemmänkin. Kyl sitä pienelläkin voi elää jos vain osaa elää köyhästi.

Vierailija
tiäremiäs
Voin lainata haitaria jonka löysin roskiksesta, ihan toimiva se on joku venäläisten tekemä.

Hitto mikä mäihä!

Vierailija

En koskaan anna kolikoita haitarin soittajille.
Parhaiten minuun vetoaa säkkipilli..jollei soitettu kappale sitten ole joku erinomaisen hyvä..silloin ei soittotaidolla tai soittovälineellä ole niin suurta merkitystä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH
Mutta tarviiko sitä heti ruveta syömään rehuja jos lopettaa tupakan polton? Aivan..ei.

Ei tietenkään, mutta tuli nyt vaan mieleen, kuinka tupakan polton lopettamista mainostetaan joskus terveyssyiden lisäksi rahan säästämisellä. Jos tosiaan aikoo elää ja syödä terveellisesti, siihen menee helposti enemmän rahaan kuin epäterveelliseen elämään tupakkeineen.

Ja kun syö itsetehtyä ruokaa niin siinä säästää myöskin aimon verran rahaa..ruokakustannukset ainakin puolittuu siinä..enemmänkin.

Niin, jos on ennen syönyt ravintolassa. Mutta jos haluaa saada ihan itse tekemällä terveellisistä raaka-aineista täysipainoista, monipuolista ruokaa, joka mielellään vielä maistuu hyvälle, se tulee kalliimmaksi kuin einespitsojen syöminen. Vielä, jos harrastaa liikuntaa, tarvitsee enemmän ruokaa kuin löhöillessä.

Kyl sitä pienelläkin voi elää jos vain osaa elää köyhästi.

Totta se on tuokin. Eiköhän sitä terveellistä täysipainoista ruokaakin saa halvalla, jos jaksaa seurata tarjouksia ja on valmis tinkimään makunautinnosta. Eri asia kuka sitten sellaista jaksaa.

Mutta nyt on mennyt pahasti sivuraiteille, eikö kukaan lainaa CE:lle rahaa?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
asdf

Ei tietenkään, mutta tuli nyt vaan mieleen, kuinka tupakan polton lopettamista mainostetaan joskus terveyssyiden lisäksi rahan säästämisellä. Jos tosiaan aikoo elää ja syödä terveellisesti, siihen menee helposti enemmän rahaan kuin epäterveelliseen elämään tupakkeineen.

Tosi kuin vesi. Sitäpaitsi vailla tältä istumalta lopettaisin tupakoinnin, ei taskuuni ilmestyisi rahaa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
iisti
Oletko miettinyt pullojen keräämistä. Luulisi että puskia könyämällä voisi jokusen kaljapullon löytää.

Mä olen se joka toimittaa ne pullot sinne puskiin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
asdf

Niin, jos on ennen syönyt ravintolassa. Mutta jos haluaa saada ihan itse tekemällä terveellisistä raaka-aineista täysipainoista, monipuolista ruokaa, joka mielellään vielä maistuu hyvälle, se tulee kalliimmaksi kuin einespitsojen syöminen. Vielä, jos harrastaa liikuntaa, tarvitsee enemmän ruokaa kuin löhöillessä.

Itse tehty ruoka maistuu lähespoikkeuksetta aina paremmalta kuin tavallinen pikaruokarasia kaupasta. Eikä ole myöskään mitään lisäaineita pilaamassa ruokaa. Ranskikset on asia erikseen ne on aika halpoja ja hyviä euron kilohintaan. Joten ranskalaisilla kuluisi maksimissaan 30 euroa kuukaudessa ruokaan..jos syö kilon ranskalaisia päivässä.

asdf

Kyl sitä pienelläkin voi elää jos vain osaa elää köyhästi.

Totta se on tuokin. Eiköhän sitä terveellistä täysipainoista ruokaakin saa halvalla, jos jaksaa seurata tarjouksia ja on valmis tinkimään makunautinnosta. Eri asia kuka sitten sellaista jaksaa.

Sitä varten on mausteet että saadaan makua ruokaan. Ei paljoo maksa maustaa esimerkiksi pitsaa parilla maustepurkilla minkä sisältö riittää 100 pitsan tekoon.
Peruna myöskin on erittäin halpaa ja ravitsevaa, joten ei ravitsemuksesta tarvitse juurikaan tinkiä. Joitakin mausteita myöskin voi kasvattaa itse, kuten vaikkapa tilliä tai salaattia. (myöskin kerrostalossa)

Kesällä taas saa ilmaista ruokaa jokapaikasta kun keräilee voikukkia.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
asdf
jos haluaa saada ihan itse tekemällä terveellisistä raaka-aineista täysipainoista, monipuolista ruokaa, joka mielellään vielä maistuu hyvälle, se tulee kalliimmaksi kuin einespitsojen syöminen.

Ei pidä paikkaansa. Terveellisistä raaka-aineista tehty täysipainoinen ja riittävän monipuolinen ruoka ei ole gourmet-ruoan synonyymi. Kyse on määristä (ja tekniikasta jolla säilöä safka). Jos tekee isoja annoksia ja valmistaa kaiken itse (keittää liemet luista jne.) kerta-annoksen hinta on todennäköisesti alhaisempi kuin einespizzan. Etenkin jos taloudessa on enemmän ruokittavia kuin pelkkä oma suu.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat