Uskonkysymys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haluaisin kristityiltä ja muilta Taivaaseen uskovilta vastauksen tähän selkeään dilemmaan, jonka olen kohdannut.

Eli, mitä tapahtuu vastasyntyneelle kun se kuolee? Käsittääkseni pitää kastaa jotta pääsee taivaaseen.

Pääsevätkö kaikki vastasyntyneet ja kuolleet taivaaseen?

Jos näin on, niin se on perin juurin väärin meitä muita kohtaan, jotka joudumme todistelemaan Jumalan silmien alla olevamme sinne kelpoisia.

Ja kannustaa myös tappamaan pienokaiset, ennen kuin mokaavat täällä, niin varmasti pääsevät sinne taivaaseen.

Vai joutuvatko helvettiin?

Sekin olisi väärin, kun ei anneta mahdollisuutta todistaa omaa hyvyyttänsä.

Uskovaiset, miten Jumala toimii tässä tilanteessa?

Mielestäni mikään kristinuskon sisältämä tulkinta ei tarjoa järkevää vastausta.

Perisyntikään ei auta, sillä se nyt tekisi Jumalasta ihan piipaan jos vanhempien teoista rankaisisi lapsia, sillä se tekisi Jumalasta sellaisen, joka ei usko asioiden paranemiseen, vaan huonona pysymiseen. Ei kaiken luoja voi nyt ensin puhaltaa sielua toiseen ja sitten heittää helvettiin kärvistymään.

Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Taivas ei toimi konseptina. Ei vaan toimi.

Jälleensyntyminen taas pistäisi tämmöisen hetikuolleen uudelleenkiertoon, mutta jälleensyntymiseenhän eivät kristityt usko.

Huomaatteko, uskonne ei kannattele teitä Totuuden yli. Silloin se ei ole muuta kuin markkinahumua ja kärpäsen surinaa korvissani.

Todellinen Jumala, joka rakastaa Totuutta, ei rankaise sanoistani, vaan kiittää että yritän teitä poloisia herättää tämän instituution taloudellisesta hyväksikäytöstä ja mielenne rajaamisesta.

Kiittäkää siis tekin minua, ja alkakaa etsiä sellaista, mikä on olemassa, sen sijaan, että uskotte sokeasti sellaiseen, mitä ei ole. Menee elämä hukkaan sellaista joutavaa touhutessa.

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

Ateistien kandee ottaa semmonen kanta heti alkuun ko kysyvät uskon asioista ettei kaikesta pysty tekemään listaa tai tehdä numeroita.

Kuolema on polku jonka jokainen ottaa ko on aikansa.. voi ite päättää tahtooko ottaa sen Jumalan kanssa tai ilman. siinnä on varmaan tieteellisin selitys mitä asialle mie keksin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Mandix
Ateistien kandee ottaa semmonen kanta heti alkuun ko kysyvät uskon asioista ettei kaikesta pysty tekemään listaa tai tehdä numeroita.

Kuolema on polku jonka jokainen ottaa ko on aikansa.. voi ite päättää tahtooko ottaa sen Jumalan kanssa tai ilman. siinnä on varmaan tieteellisin selitys mitä asialle mie keksin.

Lapsi ei voi päättää, hän ei tiedä mistään mitään. Epäreilua jos lapsi hylätään sen takia ja paiskataan kadotukseen.

くそっ!

Vierailija
Mandix
Mikä kadotus?

Lapsi on syntyessään synnitön. Tai ainaki mie kuvittelisin.


Jopa raamattu sanoo niin. Synnitön.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Eli lapsi pääsee automaattisesti taivaaseen? Eikös se juuri kannusta lapsien joukkomurhaamiseen? Sehän on oiva tapa pelastaa sieluja.

くそっ!

Vierailija

Wat, etkai sää nyt RonRon fiksuna miehenä oo tosissas mitä sie sanot, tää viesti ei oo vitsiketjulla.

EDIT: Mistä sielu pelastuis? eihä se oo välttis kerenny elätä ees päivääkään

Vierailija

Kyllä, ei muuta kuin kaikki taivaaseen suoraan laitokselta. Voisin patentoida semmoisen Taivassynnyttimen, sairaalasänky ja giljotiini yhdistettynä.

Veikkaan että nyt Mandixkin alkaa miettiä... dilemmapa hyvinkin. Vastausta ei ole.

EDIT: Jos pääsee taivaaseen suoraan, niin mitä turhia täällä todistelemaan hyvyyttänsä. Jokainen kelpo kristitty varmistaa lastensa pääsyn taivaaseen tappamalla ne heti kun mahdollista.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

En minä aio ketään tappaa mutta ihmettelen vaan että miksi lapsia ei tapettaisi samantien syntyessään jos ne kerta sillä pelastuvat automaattisesti..

くそっ!

Vierailija

Me kaikki ihmiset olemme yksi olento jota myös Jumalaksi kutsutaan,kuolemaa ei ole,ole huoleti.Kun maailmanloppu tulee niin veljemme tulee hakemaan meidät rakkaaseen kotiin muiden Jumalien luo.Älä pelkää vaan elä Jumalan elämää.

Vierailija

Kuten jo aijemmin mainitsin, joitakin asioita on huono listata.. jo sanomalla Pelastus se tuo teille tiesmitä ajatuksia, vaikkette oo miettiny ees mitä sillä tarkoitetaan.

Noh samapa tuolle, erinlaisilla ihmisillä on erinlaiset huvit.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Näin olen raamatusta ymmärtänyt että ihminen joko pelastuu tai joutuu kadotukseen, ja pelastuminen on se parempi vaihtoehto.. vai miten se sitten oikeasti menee?

くそっ!

Vierailija

Voi voi teitä ahdasmielisiä. Ihmiselle ei ole annettu varmaa tietoa mitä esim. synnytykseen kuolevalle lapselle tapahtuu. Toisaalta mitään selvää sanomaa ei ole siitäkään miten aikuinen pelastaa. Täytyy vain uskoa.

Autuaita ovat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat

Vierailija

Autuas kaikaa korvassani samalta kuin vähän onnellinen.

Kun tietää vähän, on onnellisempi. Siis pistetään pää pensaaseen ja sitten taivaaseen.

Vierailija

En ole kristitty, mutta kristittyjen pyhä kirja sanoo seuraavaa:

Room 7:7-9 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki. Mutta vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin. Himo olisi ollut minulle tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse. Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon.

Eli kaikkein moraalisin teko kristityiltä olisi lopettaa kaikki lähetystyö ja uskontonsa levittäminen, etteivät ihmiset tuntisi syntiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat