Suomessa kehitetty Laserreflektio

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

TV-maksuvirasto on kokeilemassa hiljaisuudessa Pohjanmaalla ja varsinkin Närpiön seudulla uutta laserreflektioradar -järjetelmää, kertoo Närpes Mårgenpost -lehti.

Laserreflektioradar -järjetelmän kerrotaan löytävän digiboksit ja sen kaltaiset signaalia vastaanottavat laitteet jopa 35 metrin etäisyydeltä jopa betoni- ja lastulevyseinien läpi. Järjestelmä perustuu ns. kaksoissädepeilaukseen, joka on käytössä mm. ohjuksien ohjauksessa.

Syynä nyt valittuun seutukokeiluun on se, että näillä seuduin on hyvin vähän lunastettu TV-maksuja. Seuraava tutkimuskohde on Ahvenanmaa, mistä ei ole tullut vielä ainuttakaan TV-maksua YLE:lle.

Kommentit (3)

Vierailija

Oon ollut mukana kehittämässä tuota laitetta, hyvin toimii.

Sopimukset vielä hieman kesken, mutta laite olisi tarkoitus yhdistää Eniron palveluihin jolloin myös suoralaskutus TV-maksusta tulee mahdolliseksi.
Sampo pankki kehittää tähän tarvittavat ohjelmistot.

Vierailija
Vonkasu

Sopimukset vielä hieman kesken, mutta laite olisi tarkoitus yhdistää Eniron palveluihin jolloin myös suoralaskutus TV-maksusta tulee mahdolliseksi.

Hyvin toimii niin. Vasabladetin mukaan Närpiöläiset ovat tehneet rikosilmoituksia seiniin ja elektoroniikkaan ilmestyneistä reiistä.

Vierailija
valtiokonttorin elatti
Vonkasu

Hyvin toimii niin. Vasabladetin mukaan Närpiöläiset ovat tehneet rikosilmoituksia seiniin ja elektoroniikkaan ilmestyneistä reiistä.

Itse en ole kuullut ongelmista, otettuamme järjestelmä käyttöön kaikki on toiminut kuin unelma.
Sain juuri tiedon tiedotuspäälliköltämme Mohammed Saeed al-Sahafilta että kaikki Närpiöläiset TV-luvattomat kodit on paikallistettu ja rekisteröity.

Sopimus suoraveloituksesta syntyy television avaamisella tai sijoittamisella paikkaan jossa sitä voidaan katsella, tästä sopimusmallista on hyviä kokemuksia mm. Parkcomilla.

Jos kumminkin jotain korvattavaa tulee niin vakuutusyhtiömme Wincapita korvaa vauriot aina 400% saakka, muodollista tuhannen euron rekisteröintimaksua vastaan.

Uusimmat

Suosituimmat