Kasvihuonekaasut jäähdyttävät ilmastoa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuore amerikkalaistutkimus: Kasvihuonekaasut jäähdyttävät ilmastoa

Yhdysvaltalaisen professori Denzel Baxterin johtaman ryhmän tutkimuksissa on saatu yllättäen selville, että kasvihuonekaasut eivät lämmitäkään ilmastoa vaan vaikutus on täysin päinvastainen.

Professori Denzel Baxterin mukaan ilmasto on viilentynyt 1980-luvulta lähtien. Baxter on tunnettu tupakkateollisuuden puolestapuhuja ja hänen aiemmat tutkimuksensa ovat todistaneet tupakoinnin ja syöpäriskin välisen yhteyden aprillipilaksi.

Tähän mullistavaan johtopäätökseen on tultu supertietokoneilla tehdyillä laskelmilla, jotka perustuvat viimeisen kymmenen vuoden ajalta kerättyihin sääsatelliittien keräämiin tietoihin. ”Odotettavissa onkin uusi jääkausi lähimmän 500 vuoden aikana”, Baxter kommentoi New Meteorologist-tiedelehdessä.

Tulokset ovat niin hätkähdyttäviä, että tiedemiesryhmä varmisti tulokset uusimalla laskelmat kolmeen kertaan.

Uusien tietojen valossa Suomi voi unohtaa tulevaisuutensa Tanskan kaltaisena maataloustuottajana. Parasta on nyt vaan alkaa rakentaa yhä paremmin eristettyjä asunto- ja toimistorakennuksia.

Päästötalkoot siis jatkuvat, mutta vähän eri syystä kuin aiemmin on annettu virheellisesti annettu ymmärtää.

http://www.tekniikkatalous.fi/viihde/article76639.ece

Todella ihmeellinen tieto, nyt ilmastoänkyrät saavat vettä myllyynsä.

Kommentit (6)

Vierailija

Teemme osuutemme.

Ihminen, jolla on 100km työmatka, voi ajaa sen ilmaiseksi, koska on niin isot työmatkavähennykset. Rahaa suoraan arabiterroristien kirstuun, että voi tehdä mailin korkuisen minareetin.

Tämän politiikan takana on hassua kyllä juutalainen Ben Zyskowitz, joka on sitä mieltä että töissä käynnin pitää aina olla kannattavaa. Vaikka asuisi Maarianhaminassa, ja työpaikka olisi Rovaniemellä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kaikenlaisia aprillipiloja ne uskaltaakin tehdä, minä tässä olin jo sytyttämässä tupakkaa kun luulin että se ei olekaan haitallista.

くそっ!

Vierailija
Ronron
Kaikenlaisia aprillipiloja ne uskaltaakin tehdä, minä tässä olin jo sytyttämässä tupakkaa kun luulin että se ei olekaan haitallista.

Anna mennä vain.
Ehkäiseehän se ainakin parkinsonin-tautia.

Vierailija
hippalagarto
Ronron

Anna mennä vain.
Ehkäiseehän se ainakin parkinsonin-tautia.

Eipä.

Tupakoivat ja kahvia juovat näyttävät sairastuvan Parkinsonin tautiin muita epätodennäköisemmin, mutta tuoreen brittitutkimuksen mukaan tämä ei välttämättä johdu kahvista tai tupakasta. Brittien havainnot viittaavat siihen, että yhteys selittyisikin luonteenpiirteillä.

Tutkimuksen mukaan Parkinson-potilaat olisi nimittäin luonteeltaan pidättyväisempiä ja vähemmän taipuvaisia riskinottoon kuin terveet verrokit. Lisäksi kyseiset luonteenpiirteet selittivät ainakin osan kahvin ja tupakan "suojavaikutuksesta".

Aiempien tutkimusten perusteella tiedetään, että riskejä ottavat ja elämyshakuiset henkilöt ovat muita alttiimpia tupakoimaan ja juomaan alkoholia. Elämyshakuiset ovat taipuvaisia myös kahvinjuontiin.

Periaatteessa havainnot voisivat selittyä aivojen dopamiinijärjestelmällä, joka vaikuttaa tupakan, alkoholin ja kofeiinin suomaan mielihyvään ja myös elämyshakuisuuteen. Dopamiinin väheneminen on myös yksi Parkinsonin taudin peruspiirteistä.

Tutkimukseen osallistui 106 Parkinson-potilasta ja yhtä monta tervettä verrokkia.

Uutispalvelu Duodecim

Uusimmat

Suosituimmat