Kehitysvammaiset eläimet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko niitä? Esiintyykö eläimillä ihmisen vammaisuuteen verrattavaa kehitysvammaisuutta? Voiko olla esim. "CP-koiria" tai "Down-kissoja"? Kysyn ihan vakavissani, jos joku epäilee. Toivoisin ihan asiallisia vastauksia vaikka olisinkin aivan hakoteillä. kiitos.

Sivut

Kommentit (21)

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

Ihmisillä, kuten muillakin eläimillä esiintyy kehitysvammoja. Luonnossa muita "hitaampi" yksilö kuolee nuorena. Jos lemmikkieläimellä esiintyy erityisen poikkeavaa käytöstä nuoruudessa, se yleensä lopetetaan.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
master_bates
Onko niitä? Esiintyykö eläimillä ihmisen vammaisuuteen verrattavaa kehitysvammaisuutta? Voiko olla esim. "CP-koiria" tai "Down-kissoja"? Kysyn ihan vakavissani, jos joku epäilee. Toivoisin ihan asiallisia vastauksia vaikka olisinkin aivan hakoteillä. kiitos.

Aika hyva kysymys!

Minun kasitykseni on se, etta syntymassa"vammautuneet" koirat, kissat tai muut kotielaimet yksinkertaisesti lopetetaan. Luonnossa vastaavissa tilanteissa emo yksinkertaisesti hylkaa elinkelvottomat pentunsa tai
petoelaimet hoitavat karsimisen.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

pöhl
Seuraa 
Viestejä878
Liittynyt19.3.2005
master_bates

CP ei muuten ole kehitysvamma vaan liikuntavamma.

Finlandes
Seuraa 
Viestejä1399
Liittynyt19.6.2005

CP-vamma ei ole varsinainen kehityshäiriö vaan sikiönä / pienenä lapsena saatu aivovamma. Pelkkä CP ei vaikuta muihin aivon toimintoihin. Usein kuitenkin aivovamma vaikuttaa muihinkin aivon osiin. Tai sitten taustalla on muita vammoja / tauteja, jotka vaikeuttavat elämää entisestään.

Usein tuntuu unohtuvan, että fyysinen / henkinen (siis aivojen suorituskykyyn vaikuttava) vamma, oire tai sairaus, ei vähennä ihmisen oikeutta mahdollisen täyspainoiseen elämään.

Vierailija
valtiokonttorin elatti

Voi jopa väittää, että ihminen on alkujaan jonkun eläimen kehitysvamman seuraus.

Saako tuota lainata?

Vierailija
siouxeyesighed legion
Tässä on toinen kisu, jolla on vaikeuksia. Syyksi tosin epäilläân lapsena saatua vammaa, mene - tiedä.

http://www.youtube.com/watch?v=xLlL24shW7E&feature=related

Todella särkee sydämen katsella noita videoita ja ajatella että noita veijareita tapetaan.

Olen veljeni kanssa pohtinutkin, miksi ihmisiä pidetään elossa vaikka väkisin vaikka kuinka kärsisi mutta muut eläimet tapetaan vaikka vamman kanssa voi elääkin kunhan kaikki tarpeet huomioidaan. Sitten vedotaan "tarpeettoman kärsimyksen aiheuttamiseen".
Olen nähnyt terrierin jonka takajalat jouduttiin amputoimaan. Omistajat outuivat hieman muuttamaan rutiinejaan kun koira tarvitsee pyörätuolin (takaruumiiseen kiinnitettävät renkaat) ja sitä varten talossa oli tasoitettava muutamia tasoja. Itse koiruli viipotti kuin viimeistä päivää takapihalla pallon perässä ja voi hyvin.

Monen kehityvammaisen eläimenkin olot voidaan järjestää inhimillisiksi (typerä sana) kunhan jaksaa nähdä vaivaa. Puhe on kuitenkin elävistä olennoista.

Vierailija
Radiant Dragon
siouxeyesighed legion
Tässä on toinen kisu, jolla on vaikeuksia. Syyksi tosin epäilläân lapsena saatua vammaa, mene - tiedä.

Todella särkee sydämen katsella noita videoita ja ajatella että noita veijareita tapetaan.

Olen veljeni kanssa pohtinutkin, miksi ihmisiä pidetään elossa vaikka väkisin vaikka kuinka kärsisi mutta muut eläimet tapetaan vaikka vamman kanssa voi elääkin kunhan kaikki tarpeet huomioidaan. Sitten vedotaan "tarpeettoman kärsimyksen aiheuttamiseen".
Olen nähnyt terrierin jonka takajalat jouduttiin amputoimaan. Omistajat outuivat hieman muuttamaan rutiinejaan kun koira tarvitsee pyörätuolin (takaruumiiseen kiinnitettävät renkaat) ja sitä varten talossa oli tasoitettava muutamia tasoja. Itse koiruli viipotti kuin viimeistä päivää takapihalla pallon perässä ja voi hyvin.

Monen kehityvammaisen eläimenkin olot voidaan järjestää inhimillisiksi (typerä sana) kunhan jaksaa nähdä vaivaa. Puhe on kuitenkin elävistä olennoista.

Olis mielenkiintoista saada tähän kasvissyöjän tai eläinaktivistin kanta?

Vierailija
Radiant Dragon
valtiokonttorin elatti

Voi jopa väittää, että ihminen on alkujaan jonkun eläimen kehitysvamman seuraus.

Saako tuota lainata?

Saapi lainata. Piru tietää olenko itsekin sen jostain lainannut.

Vierailija
Radiant Dragon
siouxeyesighed legion

Pitäisikö siis sekä ihmiset että eläimet pitää elossa "vaikka väkisin vaikka kuinka kärsisi"?

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Vammaiset eläimet poistuvat luonnossa normaalien luonnonlakien seurauksena, vain ihminen hulluuttaan niitä pitää hengissä ja näin rappeuttaa ko. lajit.
Totuus on sekin, että ihmiset hoitavat itsensä ja koko lajinsa sukupuuttoon, jäljelle jää kenties vain robottihybridit, jos niitäkään.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat