Kansanmurhat kahden kerroksen väkeä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaikkihan me tiedämme, että *natsismi ja kommunismi ovat samaa potaskaa, mutta vain erivärisissä ämpäreissä*. OK?

On siis sovittu että näin on. [size=150:3od9flny]Miksi sitten kansamurhien uhreja muistellaan päivänä, jolloin yksi potaskaämpäri "vapautti" toisenvärisen potaskaämpärin ylläpitämän keksitysleirin??[/size:3od9flny] Auschwitzin seudulla vapaushan tuli vasta kommunismin romahtaessa, eikä kommunistien väkivaltajoukon saapuessa paikalle saksalaisten ämpär-päiden lähdettyä.

Annetaan puheenvuoro Jussi Halla-Aholle:

28.1.2004
[size=150:3od9flny]Kansanmurhista ja niiden muistamisesta[/size:3od9flny]

Kosminen sykli on tullut taas siihen vaiheeseen, että kuuluu puhua juutalaisista ja kaasukammioista. Göran Perssonin kansanmurhienehkäisykonferenssissa ihmisoikeuksien ja vähemmistöasiain jättiläiset Israel, Turkki ja Venäjä ehkäisevät takautuvasti juutalaisten joukkomurhaa. Eilisessä Hesarissa yleensä asiaa kirjoittava mutta mahdollisesti tärähtäneen vaimonsa degeneroima Saska Snellman on huolissaan siitä, että suomalaiset kuvittelevat Vainon uhrien muistopäivässä olevan kyse ylipäänsä vainojen uhreista eikä ainoastaan vainotuista juutalaisuhreista.




Saska Snellman ja Halla-aho alleviivaavat asian oleellisimman: Kansanmurhien yleisesti hyväksytty vastustamis-formaatti sisältää ihmisiä eriarvoistavan lähestymistavan: Yksi etniteetti on enemmän uhreja kuin muut. Tätä ei voi millään perusteella pitää muuna kuin rasismina.


Snellman ihmettelee, ettei 60 vuotta sitten tapahtunut joukkomurha näytä erityisesti kiinnostavan suomalaisia. Mitäpä tähän sanoisi. Ei se minua kiinnostakaan.



Tässä Hallis toimii hyvin monet tavallisen suomalaisenkin puhetorvena: Alituinen Holokausti-rummutus tappaa mielenkiinnon, ja jättää mieleen tunteen ettei kaikki ole ihan niinkuin sanotaan?


Tai tarkemmin ilmaistuna. Juutalaisten joukkomurha kiinnostaa minua historiallisena kuriositeettina yhtä paljon tai yhtä vähän kuin armenialaisten kansanmurha 1917, karjalaisten ja ukrainalaisten kansanmurha 30-luvun alussa ja tshetsheenien kansanmurha 1945 sekä alkaen vuodesta 1996. Mielestäni en ole yhtään perverssi. Mielestäni ne ovat perverssejä, jotka pitävät juutalaisen henkeä arvokkaampana kuin jonkun muun henkeä.



Samaa ovat sanoneet mm. eräät juutalaisetkin: Kansanmurhien juutalaisuhreja voi muistella suurentelematta asiaa ja pitämättä heitä muita parempina ja enemmän nyyhkittävinä.


...
On mielenkiintoista nähdä, mihin tämä viime vuosina kiihtynyt holo-hölinä vielä johtaa. Ajan virrasta, lukemattomien joukkomurhien joukosta, on poimittu yksi, joka näyttää olevan tänään yhtä ajankohtainen kuin se oli vuonna 1945. Onko niin, että vielä vuonna 2104 maailman johtajat kokoontuvat Ruotsiin pohtimaan holokaustia? Entä 2204? 3004? Miten paljon pitää vettä virrata Jordanissa ennen kuin vanhojen luukasojen kaiveleminen alkaa muidenkin kuin minun silmissä näyttää tyhmältä?

Holo-hölöttäjät sanovat, että joka unohtaa historian, on tuomittu toistamaan se.




Briljanttia! Maailma joka unohtaa kaikki muut kansanmurhat hokiessaan yhtä yli kaiken, on tuomittu toistamaan ne kaikki muut!?

Minun mielestäni taas ihmiskunta ei pysty puuttumaan käynnissä oleviin kansanmurhiin, koska se takertuu kauan sitten tapahtuneeseen kansanmurhaan.



Näin taitaa olla käynytkin?

Käynnissä olevia kansanmurhia ei voi tuomita asiaankuuluvalla tavalla, koska sehän on holokaustin vähättelyä se. Kukapa olisi valistuksen aikakauden alkaessa uskonut, että 2000-luvun Euroopassa on voimassa lakeja, jotka määrittelevät rikolliseksi teoksi tietyn historiallisen tapahtuman epäilemisen tai sen merkityksen vähättelemisen? ...

Ihminen saa olla haluamaansa mieltä siitä, onko Maa litteä vai pyöreä, tai siitä, olemmeko me evoluution vai luomisen tulosta, mutta hän tekee rikoksen, ellei anna yksittäiselle historian tapahtumalle sille laissa säädettyä merkitystä. 1300-luvun espanjalainen inkvisitio olisi iloinen, jos näkisi.




Halla-ahon kirjoitus kokonaisuudessaan:
http://www.halla-aho.com/scripta/kansanmurhista_ja_niiden_muistamisesta....

Halliksen kirjoitus on rationaalisesti ajateltua ja järjellä hyväksyttävää. En luultavasti erehdy, jos ennustan, että tulee olemaan suuri joukko väkeä, joka sitä ei silti hyväksy. Kirjoitinkin jo, että "järjellä."....

Menen vähän asioiden edelle, mutta pidän tarpeellisena huomauttaa, että Halla-aho ei edellä millään tavalla väheksynyt juutalaisten kokemia kärsimyksiä toisessa maailmansodassa t. milloin muulloinkaan, vaan lähtee siitä perushumanistisesta asenteesta, että kaikki vääryys on väärin. Hänen kritiikkinsä kohdistuukin siihen, että yhden vääryyden korostaminen on käytännössä häivyttänyt muita näkyvistä, jättänyt kansanmurhaajille työrauhaa ja auttanut syyllisiä peittämän jälkiään.

Aivan konkreettisesti tämä on toteutunut saksalaisiin toisen maailmansodan päättymisen jälkeen kohdistuneiden kansanmurhan mittasuhteet saavuttaneiden toimien suhteen: Ne on lähes kirjoitettu pois historiasta.

Englantilaisen etevän sotahistorioitsijan Anthony Beevorin puffatessa kirjaansa Helsingin akateemisessa kirjakaupassa parisen vuotta sitten nähtiin irvokas välikohtaus: Suomalainen nainen, ilmeisesti akateemisesti sivistynyt ja "edistyksellinen", sätti kirjailijaa puna-armeijan suorittamien saksalais-, puolalais- ym. naisten joukkoraiskaamisten noin kahden viikon ajan Berliinin valtaamisen jälkeen esilletuomisesta. Puna-idolien mainetta piti puolustaa vielä 2000-luvulla.

Epäilemättä tämä (taistolais-stalinisti?) mummeli oli vielä feministikin? Saksalaiset oli pakotettu aina 1990-luvulle asti vaikenemaan itseensä kohdistuneesta kansanmurhasta ja rypemään syyllisyydessä jonkun muun kohtalosta. Kuten myös Suomessa: Suomen valtio ei vieläkään ole ryhtynyt toimiin Venäjällä yhä kunniamerkkejään kilistelevien punapartisaanien saamiseksi oikeuden eteen teoistaan mm. Seitajärvellä 7.7.1944. http://tappis.0catch.com/partisaanit.htm

Israel ei ole ollut yhtä piittaamaton omistaan. Adolf Eichmann haettiin Buenos Airesista tuomittavaksi, jopa vastoin kaikkia kansainvälisiä sääntöjä. Seitajärven "eichmannit" ovat sensijaan itse tulleet Suomeen irvistelemään teoillaan. Heitä ei edes pidätetty:

Veikko Erkkilä on haastatellut elossa olevia partisaaneja. Heitä johtanut Aleksander Smirnov on vieraillut hänen toimestaan Suomessa 1997. Supo ei ollut tilaisuudesta kiinnostunut. Läsnä ei ollut yhtään valtakunnallisten tiedotusvälineiden edustajaa. Smirnov saadaan valheesta kiinni monta kertaa, mutta hän ei myönnä murhia vaan nauraa: 'Silloin olimme vihollisia ja nyt olemme ystäviä.' Samaan tapaan suhtautuu partisaanikomentaja Georgi Kalashnikov: 'Sota missä ihmisiä ei kuole ei ole sotaa.'

http://tappis.0catch.com/partisaanit.htm

Irvokkuuden irvokkuus toteutuu entisessä Sachsenhausenin keskitysleirissä: Leirissä, jossa surmattiin sodan *jälkeen* kommunistisen miehitysvallan toimesta tuhansia saksalaisia siviilejä, seisoo yhä "keskitysleiri-uhrien muistoksi" kommunismia ylistävä monumentti. Yksi potaska-ämpäri on ylitse muiden, ja väärät uhrit ovatkin itse syyllisiä?

Läheskään aina ei yhden kansanmurhan tuomitseminen ole samalla toisen samanlaisen ylistämistä, mutta edellä kuvattu *kahden-kerroksen-väki* -ajattelu leimaa niin syvästi nykyistä Holokausti-muistelua, että kaikki mahdolliset moraaliset opetukset jäävät tämän kätketyn rasismin jalkoihin ja mitätöityvät.

Suoranaiseksi vihanlietsonnaksi ja lähimenneisyyden sotarikosten kiistämiseksi Holo-formaatti muuttuu, kun tulee puheeksi saksalaisten siviilien kohtalo maailmansodan voittajien käsissä. Raivoisa sekakuoro aloittaa välittömästi messuamisen "natsien puhtaaksipesemisestä". -Kokeilkaa itse jollakin keskustelupalstalla, niin näette...

http://tappis.0catch.com/Praha20toukokuuta1945.htm

http://tappis.0catch.com/Praha_1945.htm

Eräs menneisyyden jäänne nykyisen suomen poliitikko-kaartissa, Paavo Lipponen, on ollut näkyvimpiä suomalaisia Holokaustin muistelijoita, mikä ei antane aihetta moitteisiin, http://www.holocaustinfo.org/info/muistopaiva.html, mutta kun samaisen herran aktiviteetti suomalaisten sotarikosuhrien suhteen on vähänlainen, Paavon eleet "vainottujen muistoksi" näyttäytyvät krokotiilin kyynelinä.

Ja miten tämäkään tantta ei löytänyt aikaa Seitajärven murhattujen suomalaisten asian esilleottamiseksi keskusteluissaan ystävänsä Putinin kanssa:

Eräät rohkeat ja kaukokatseiset juutalaiset, kuten David Finkelstein, ovat tuoneet esiin käsitettä "Holocaust-industry" ja nimenomaan kriittisessä mielessä. Heidän mukaan Hollywoodin, kaupallisen "Wiesenthal-centerin", ym. hypetys asian ympärillä on suorastaan vahingollista. Mielstäni heitä pitäisi kuunnella.

-

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Helena Ranta, ansiotunut vainajien hampaiston tutkija, kirjoittaa HS:n kuukausiliitteessä "rankaisemattomuuden kulttuurista", joka on kannustanut kansanmurhiin ja mahdollistanut 1900-luvun ennennäkemättömän laajat verilöylyt.

"Jos tarkastellaan koko veristä 1900-lukua, niin kyllähän se on ollut rankaisemattomuuden kulttuurin vuosisata."
HS/kk-liite huhtikuu 2008, s.55)



Se mitä H.Ranta sanoi toimittajalle, on totta. Vaitettavasti. Kansanmurhiin etc. syyllistyneitä on rangaistu vain poikkeuksellisesti, vain jos se sopii johonkin poliittiseen kuvioon. Tämä olotilan poistuminen oli yksi odotus, joka ihmiskunnalle annettiin YK:ta perustettaessaa ja kansainvälisiä tuomioistuimia vahvistettaessa. Tämä toive näyttää toteutuneen kehnonlaisesti, ja osasyyllisiä (vähintäänkin) ovat ihmisoikeus-toimijat itse.

Suomalaisia kohtaan sotarikoksia tehneet punapartisaanit elävät yhä "rankaisemattomuuden kulttuurissa" samaan aikaan kun Suomen heikkopäinen presidentti haluaa toimia koko maailman omanatuntona. Tulemme taas tähän "kahden kerroksen väkeen": Suomalaiset eivät ole poliittisesti korrekteja uhreja, joten globaali ihmisoikeus-vahtikoira-koneisto ei heitä noteeraa. Näin se itse ylläpitää sitä mitä väittää vastustavansa: Rankaisemattomuuden kulttuuria.

Tässä grafiikka:

Nyyhkimisen intensiivisyys on suoraan verrannollista kohteen X ja Y -lukuihin:
[size=150:w6nj36os]
Mitä korkeammalla henkilö on asteikolla, sitä suurempi parku!

Jos taas lukemat ovat pienet, hänen kohtalonsa ei liikuta ketään.[/size:w6nj36os]

Tapaus A voisi olla esim. Entisen Rhodesian, nykyisen Zimbabwen, valkoihoinen maanviljelijä-perhe, jonka Robert Mugaben innostamat "vapautus-soturit" teurastavat julmasti marxilaisille sissiliikkeille tavanomaisen kidutuksen jälkeen. Tai puna-armeijan käsiin joutunut berliiniläis-nainen toukokuussa 1945, tai pohjois-suomalaisen erämaakylän asukas neuvosto-partisaanien kynsissä, tai Suomeen 1990-luvulla pakolais-statusta väärinkäyttämällä livahtaneen "Afrikan-sarven" sotarikollisen väkivallanteon uhri.

Tapaukseen B voimme sijoittaa esim. apartheid-hallinnon kaltoinkohteleman etelä-afrikkalaisen, joidenka asemassa oli todella huomauttamista.

Hänen heimoveljensä Namibian puolella ( Tapaus C ) saattoi samaan aikaan joutua paikallista vapautusliikettä tyrannisoineen Sam Nujoman marxilais-juntan kiduttamaksi ja surmaamaksi, mutta ihonväristään ja poliittisesta vakaumuksestaan huolimatta namibialainen joutuisi kaavion siniselle puolelle, ei-nyyhkittäviin, koska hänen vainoojansa olivat mustia ja kommunisteja.




Yhteenveton voimme todeta, että mikään ei ole muuttunut sitten Tsingis-kaanin päivien:

[size=150:w6nj36os]"Jos et ole meidän (=vas.rupusakki) puolella, sinulla ei ole oikeuksia!"

"Voittajat kirjoittaa historian."[/size:w6nj36os]

Näinmuodoin voimme lopettaa höpinät ihmisoikeuksista ym. höttöntöntöstä. Kyseessä on vain klusteri kauniita sanoja, joilla peteään.

P.S.
Helena Ranta kirjoitti muutakin viisasta:

HS: "Hän (H.Ranta) ehti tehdä pitkän uran yliopistossa ennen kuin päätti 1980-luvun lopussa yli nelikymppisenä kokeilla jotain uutta. Muutoksen kaipuuta kasvatti myös kyllästyminen joihinkin yliopistomaailman piirteisiin, sellaisiin kuin epätieteellisyys ja epärehellisyys."
s.54

Nyt tiedämme senkin, miksi "bumbbikset" viihtyvät niin hyvin akateemisessa maailmassa!

-

Jotuni
Seuraa 
Viestejä9534
Liittynyt31.8.2006
Wy Tui Lee
Englantilaisen etevän sotahistorioitsijan Anthony Beevorin puffatessa kirjaansa Helsingin akateemisessa kirjakaupassa parisen vuotta sitten nähtiin irvokas välikohtaus: Suomalainen nainen, ilmeisesti akateemisesti sivistynyt ja "edistyksellinen", sätti kirjailijaa puna-armeijan suorittamien saksalais-, puolalais- ym. naisten joukkoraiskaamisten noin kahden viikon ajan Berliinin valtaamisen jälkeen esilletuomisesta. Puna-idolien mainetta piti puolustaa vielä 2000-luvulla.

Muistan tuosta tapauksesta kirjoitetun lehtijutun, jossa Beevor mainitsi naisen puolustaneen puna-armeijan tekemiä raiskauksia sillä, ettei puna-armeijan sotilailla ollut rahaa maksaa ilotalojen palveluksista.

-

Vierailija
Jotuni
Wy Tui Lee
Englantilaisen etevän sotahistorioitsijan Anthony Beevorin puffatessa kirjaansa Helsingin akateemisessa kirjakaupassa parisen vuotta sitten nähtiin irvokas välikohtaus: Suomalainen nainen, ilmeisesti akateemisesti sivistynyt ja "edistyksellinen", sätti kirjailijaa puna-armeijan suorittamien saksalais-, puolalais- ym. naisten joukkoraiskaamisten noin kahden viikon ajan Berliinin valtaamisen jälkeen esilletuomisesta. Puna-idolien mainetta piti puolustaa vielä 2000-luvulla.



Muistan tuosta tapauksesta kirjoitetun lehtijutun, jossa Beevor mainitsi naisen puolustaneen puna-armeijan tekemiä raiskauksia sillä, ettei puna-armeijan sotilailla ollut rahaa maksaa ilotalojen palveluksista.

-

Ei siellä ollut ilotaloja. Jenkit maksoivat savukkeilla ja ruokapaketeilla nälkäisille naisille, kun infrastuktuuri oli romahtanut. Tämä akateemisessa riehunut taistolais-ämmä toisiaan puolusteli raiskauksia ja tuomitsi Beevorin siitä että oli kirjassaan kertonut tosiasioiden mukaisesti historiallisista tapahtumista.

Romahtaneessa Saksassa vastentahtoiselle seksille altistuivat siis sekä naiset että lapset, mutta vain itävyöhykkeellä uhrit surmattiin yleisemmin suorituksen päätteeksi.

Kyseinen stalinisti-naaras varmaan kirjoittelee täälläkin? Sopivalla aiheenvalinnalla saamme hänet varmaankin ilmoittautumaan??

-

Vierailija
Wy Tui Lee
Kosminen sykli on tullut taas siihen vaiheeseen, että kuuluu puhua juutalaisista ja kaasukammioista. Göran Perssonin kansanmurhienehkäisykonferenssissa ihmisoikeuksien ja vähemmistöasiain jättiläiset Israel, Turkki ja Venäjä ehkäisevät takautuvasti juutalaisten joukkomurhaa. Eilisessä Hesarissa yleensä asiaa kirjoittava mutta mahdollisesti tärähtäneen vaimonsa degeneroima Saska Snellman on huolissaan siitä, että suomalaiset kuvittelevat Vainon uhrien muistopäivässä olevan kyse ylipäänsä vainojen uhreista eikä ainoastaan vainotuista juutalaisuhreista.

Snellman on kroonisesti huolissaan siitä miten juutalaisille käy. Merkillinen kaveri, tällaisia shabbos goyita ei yleensä löydy kun Amerikasta. Tosin hän vaikuttaa muutenkin olevan vähän kuin henkisesti Amerikassa. Joka asiasta pitää tehdä juutalaiskysymys ja joka nurkan takana lurkkii vaarallinen antisemitisti-pyöveli, kirves valmiina niittämään Jumalan valittua kansaa.
Voi tietysti olla, että Snellman onkin aivan nerokas propagandisti joka saa "ajamansa" asian näyttämään aivan naurettavalta.

Vierailija
majic
Wy Tui Lee
Kosminen sykli on tullut taas siihen vaiheeseen, että kuuluu puhua juutalaisista ja kaasukammioista. Göran Perssonin kansanmurhienehkäisykonferenssissa ihmisoikeuksien ja vähemmistöasiain jättiläiset Israel, Turkki ja Venäjä ehkäisevät takautuvasti juutalaisten joukkomurhaa. Eilisessä Hesarissa yleensä asiaa kirjoittava mutta mahdollisesti tärähtäneen vaimonsa degeneroima Saska Snellman on huolissaan siitä, että suomalaiset kuvittelevat Vainon uhrien muistopäivässä olevan kyse ylipäänsä vainojen uhreista eikä ainoastaan vainotuista juutalaisuhreista.



Snellman on kroonisesti huolissaan siitä miten juutalaisille käy. Merkillinen kaveri, tällaisia shabbos goyita ei yleensä löydy kun Amerikasta.



"Snellman" on sisäistänyt tämän:

Juutalaiset ovat ainoa ryhmä, joka kelpaa virallisiin nyyhkittäviin ilman korkeaa ihon melamiinipitoisuutta.

Hän on kroonisesti olemata-huolissaan muista, kuin valitusta kansasta? -Mutta kun oikeesti kansanmurhataan ihan ketä vaan eteen sattuu. Mm. suomalaisia, mutta siitä ei saa kertoa kun on tämä Holokaust....?

majic
Tosin hän vaikuttaa muutenkin olevan vähän kuin henkisesti Amerikassa. Joka asiasta pitää tehdä juutalaiskysymys ja joka nurkan takana lurkkii vaarallinen antisemitisti-pyöveli, kirves valmiina niittämään Jumalan valittua kansaa.



Parempi olisi jos ei niitettäis, mutta ehkä voidaan paremmin estää niittmistä jos ei olisi tätä poliittisen korrektiuden suodatinta kärsimyksen näkemkisessä? Meinaan kun koko homma on Hollywood-huvia, niin kuka sitä ottaa vakavasti?

majic

Voi tietysti olla, että Snellman onkin aivan nerokas propagandisti joka saa "ajamansa" asian näyttämään aivan naurettavalta.

Valitettavasti hän on tosissaan.

-

Vierailija

Kiinnitin huomiota puheena olevaan holo-ilmiöön jo 1972, kun palestiinalais-sissit tappoivat israelilaisia urheilijoita Münchenissä. Koulussamme oli "hiljainen hetki" tapauksen vuoksi. Keskikoululaisena tämä ele herätti minussa raivoa, sillä tiesin maailmalla riehuvan samaan aikaan lukemattomia verilöylyjä, joita ei koulussa mainittu lainkaan. En nähnyt mitään syytä ryhtyä seisomaan hiljaa nimenomaan juutalaisten kuoleman vuoksi. Etenkään, jos joku muu päättää, että minun olisi näin tehtävä.

Vierailija
Arnold Goyakla
Kiinnitin huomiota puheena olevaan holo-ilmiöön jo 1972, kun palestiinalais-sissit tappoivat israelilaisia urheilijoita Münchenissä. Koulussamme oli "hiljainen hetki" tapauksen vuoksi. Keskikoululaisena tämä ele herätti minussa raivoa, sillä tiesin maailmalla riehuvan samaan aikaan lukemattomia verilöylyjä, joita ei koulussa mainittu lainkaan. En nähnyt mitään syytä ryhtyä seisomaan hiljaa nimenomaan juutalaisten kuoleman vuoksi. Etenkään, jos joku muu päättää, että minun olisi näin tehtävä.

Tämä on tosiaan aika erikoista? Luulisi juutalaisiakin häiritsevän tämän jatkuvan nyyhkimisen heidän kohtalonsa ympärillä, vaikka eihän heillä huonosti mene?

Auschwitzin "vapauttamisen" päivämäärän pitämistä "vainojenvastaisena päivänä" on todella irvokasta: Natsien tilallehan tulivat kommunistit, so what? Ehti puna-armeija tappaa muutaman natseilta säästyneen ennenkuin jatkoi matkaansa, että siinä on tekopyhillä typeryksillä juhlimisen aihetta kerrakseen.

Miksei samantien juhlita Buchenwaldin keskitysleirin "vapauttamista" l. kidutusten ja teloitusten aloittamista uusien isäntien toimesta entisessä laajuudessa aina vuoteen 1950 asti? Holo-kultti ja "vainojen-vastainen päivä" merkitsevät todellisuudessa H.Rannan mainitseman sotarikollisia suojelevan rankaisemattomuuden kulttuurin virallista vahvistamista.

Vierailija
Wy Tui Lee
Kaikkihan me tiedämme, että *natsismi ja kommunismi ovat samaa potaskaa, mutta vain erivärisissä ämpäreissä*. OK?

On siis sovittu että näin on. [size=150:31okueum]Miksi sitten kansamurhien uhreja muistellaan päivänä, jolloin yksi potaskaämpäri "vapautti" toisenvärisen potaskaämpärin ylläpitämän keksitysleirin??[/size:31okueum] Auschwitzin seudulla vapaushan tuli vasta kommunismin romahtaessa, eikä kommunistien väkivaltajoukon saapuessa paikalle saksalaisten ämpärpäiden lähdettyä.

-




Ei ole olemassa mitään yleismaailmallista "Vainojen uhrien muistopäivää", vaan nimenomaan YK:n asettama Holokaustin uhrien muistopäivä.

Vierailija
Arkkis
Wy Tui Lee
Kaikkihan me tiedämme, että *natsismi ja kommunismi ovat samaa potaskaa, mutta vain erivärisissä ämpäreissä*. OK?

On siis sovittu että näin on. [size=150:24da4fo7]Miksi sitten kansamurhien uhreja muistellaan päivänä, jolloin yksi potaskaämpäri "vapautti" toisenvärisen potaskaämpärin ylläpitämän keksitysleirin??[/size:24da4fo7] Auschwitzin seudulla vapaushan tuli vasta kommunismin romahtaessa, eikä kommunistien väkivaltajoukon saapuessa paikalle saksalaisten ämpärpäiden lähdettyä.

-




Ei ole olemassa mitään yleismaailmallista "Vainojen uhrien muistopäivää", vaan nimenomaan YK:n asettama Holokaustin uhrien muistopäivä.




"Euroopan parlamentti antoi vuonna 1995 päätöslauselman yleiseurooppalaisen muistopäivän vietosta Auschwitzin vapautumisen vuosipäivänä 27. tammikuuta. Suomessa muistopäivää vietettiin ensimmäisen kerran 27.1.2002 nimellä Vainojen uhrien muistopäivä, joka on toisen maailmansodan aikaisten vainojen uhrien lisäksi myös muiden kansanvainojen uhrien muistopäivä ympäri maailmaa ennen ja nyt.2
http://www.edu.fi/page.asp?path=498,1329,17908,17911,37158,34824,34835

Kyll ne tollast selittää??

-

Vierailija
Ding Ding
Kyllä tammikuun 27. päivä on nimenomaan kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä.

http://www.ykliitto.fi/tapahtuma/kansai ... uistopaiva
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... brance_Day

Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä välttämään tulevat kansanmurhat.




"Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä vähättelemään muita?" Tuo sävy pitäisi jotenkin sulkea pois??!!

Päätöslauselma 60/7 myös torjuu vainojen kieltämisen historiallisena tosiasiana.



Torjutaanko tuossa se, että vainoja olisi kiistetty, vai mitä tuo tarkoittaa??

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Wy Tui Lee
Ding Ding
Kyllä tammikuun 27. päivä on nimenomaan kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä.

http://www.ykliitto.fi/tapahtuma/kansai ... uistopaiva
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... brance_Day

Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä välttämään tulevat kansanmurhat.




"Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä vähättelemään muita?" Tuo sävy pitäisi jotenkin sulkea pois??!!

Niin, kyllähän nyt moni muistelemisen arvoinen kansanmurha on unohdettu. Kansanmurha-käsitteen rajaaminen pelkäksi holokaustiksi voi johtaa siihen että monet luulevat että meidän tarvitsee pelätä enää vain jotain Jörg Haideria.

Minusta kaikille kansanmurhille pitäisi olla oma yhteinen muistopäivänsä, joka voisi olla vaikka tuo holokaustin muistopäivää edeltänyt päivä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Ding Ding
Wy Tui Lee
Ding Ding
Kyllä tammikuun 27. päivä on nimenomaan kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä.

http://www.ykliitto.fi/tapahtuma/kansai ... uistopaiva
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... brance_Day

Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä välttämään tulevat kansanmurhat.




"Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä vähättelemään muita?" Tuo sävy pitäisi jotenkin sulkea pois??!!

Niin, kyllähän nyt moni muistelemisen arvoinen kansanmurha on unohdettu. Kansanmurha-käsitteen rajaaminen pelkäksi holokaustiksi voi johtaa siihen että monet luulevat että meidän tarvitsee pelätä enää vain jotain Jörg Haideria.

Minusta kaikille kansanmurhille pitäisi olla oma yhteinen muistopäivänsä, joka voisi olla vaikka tuo holokaustin muistopäivää edeltänyt päivä.




Hyva idea.
Holokausti ansaitsee mielestani oman muistopaivansa, lahinna sen vuoksi, etta joukkomurhat ovat vielakin elossa olevien uhrien omaisten muistissa, samoin kuin uusnatsien "epamuistissa", toisaalta sen vuoksi,
etta joukkomurhat olivat laajuudeltaan lahes ainutlaatuisia historiassa.

Tarkoitukseni ei ole vahatella Kamputsean tai Burundin joukkomurhia,
pain vastoin.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Ding Ding
Wy Tui Lee
Ding Ding
Kyllä tammikuun 27. päivä on nimenomaan kansainvälinen holokaustin uhrien muistopäivä.

http://www.ykliitto.fi/tapahtuma/kansai ... uistopaiva
http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... brance_Day

Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä välttämään tulevat kansanmurhat.




"Sen tarkoitus on yhtä kansanmurhaa muistelemalla pyrkiä vähättelemään muita?" Tuo sävy pitäisi jotenkin sulkea pois??!!

Niin, kyllähän nyt moni muistelemisen arvoinen kansanmurha on unohdettu. Kansanmurha-käsitteen rajaaminen pelkäksi holokaustiksi voi johtaa siihen että monet luulevat että meidän tarvitsee pelätä enää vain jotain Jörg Haideria.

Minusta kaikille kansanmurhille pitäisi olla oma yhteinen muistopäivänsä, joka voisi olla vaikka tuo holokaustin muistopäivää edeltänyt päivä.




"Vainojen vastaisena päivänä" voisi erityisesti muistella niitä, jotka puna-armeija tappoi Auschwitsissa "vapauttaessaan" sitä? Siitä ei pääse mihinkään, että tuo päivämäärä on joko irvokasta vainajien hyödyntämistä tai mustaa huumoria?

-

Vierailija
Seppo_Pietikainen

Holokausti ansaitsee mielestani oman muistopaivansa, lahinna sen vuoksi, etta joukkomurhat ovat vielakin elossa olevien uhrien omaisten muistissa, samoin kuin uusnatsien "epamuistissa", toisaalta sen vuoksi,
etta joukkomurhat olivat laajuudeltaan lahes ainutlaatuisia historiassa.

Tarkoitukseni ei ole vahatella Kamputsean tai Burundin joukkomurhia,
pain vastoin.




Ei kuuden miljoonan juutalaisen tappaminen ole mitenkään ainutlaatuista. 30-luvulla suurinpiirtein samassa ajassa stalinistit saivat hengiltä kuutisen miljoonaa ukrainalaista, ja armenialaisten menetykset nuorturkkilaisten kansanmurha-kampanjassa olivat suhteessa suurempia kuin juutalaisten 2.maailmansodassa.

Juutalaisten teurastamista ei saa silti päästää unohtumaan, sillä juuri tälläkin hetkellä jotkut haaveilevat sen toistamista. Näissä 'pilakuva-mielenosoituksissa eripuolilla Eurooppaa rekisteröitiin islamisteilla mm. "Real Holocaust" -tunnuksia, ja huudoissa muisteltiin itsensä pedofiili-profeetan toimenpanemaa juutalaisten joukkomurhaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat