Miten on mahdollista?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo, eli mieltä vaivaa, miten pirussa tämä on mahdollista? Vai onko kyseessä fake kuva, jolla olen mieltäni vaivannut?
No, joskus mielestäni luin, että tämä oikeasti toimii ja perusteluina oli painopiste. Täällä varmaan osataan tarjota oiva vastaus perusteluineen tälle ilmiölle?=D

Kommentit (11)

Vierailija
Bastard
Joo, eli mieltä vaivaa, miten pirussa tämä on mahdollista?

Olisko kuva käännetty 90 astetta vastapäivään. Eli viivotin olisi kuvattaessa ollut kohti lattiaa. Siten johtuisi muovin taipuminen vasaran painon takia. Ja viivotin kiinnitetty jollain superliimalla puulevyyn.

Vierailija

Hmmm... Joku sanoi minulle joskus, että tuo onnistuu ihan oikeasti oikeasti. Vasara painaa alaspäin, mutta on sen verran reunassa, että se pitää sitä paikallaan. En kyllä tiedä. Turha tulla valittamaan mitään fysiikkajuttuja kun en käynyt kuin sen lukion yhden pakollisen kurssin ja yläasteella tapoin aikaani kaikessa muussa siellä tunneilla.

Semmoisen tempun, missä kaksi haarukkaa ja kolikko laitettiin juomalasin reunalle olen kyllä nähnyt. Siinä kolikko on ihan nipin napin lasin reunan päällä ja haarukat siirtävät painon jonnekin tms. Kuulemma sama mekanismi tuossa. Haarukkajutun olen nähnyt ihan tuossa omalla pöydälläni, mutta en tuosta sitten tiedä. Pitää kokeilla

Vierailija

Kokeilkaa itse niin huomaatte. Ei ole vaikea järjestely.

Systeemin painopiste on ylhäältä päin katsoen pöydän pinnan sisäpuolella. Eli sen aiheuttaa vasaran painavin osa, joka on pöydän alla.

Vierailija

Siinähän se, kuvanlaatu heikko, mutta varmasti näkyy itse tapahtuma. Se siis tosiaan toimii =D ja oli jopa hämmentävän tukevan oloinen rakennelma.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Kuten kaikki roikkuvat systeemit, tuo asettuu tilaan, jossa painopiste on suoraan tukipisteen alapuolella. Jos jokin häiriö pyrkii heilauttamaan systeemiä, painopiste siirtyy niin, että painovoima aikaansaa häiriön korjaavan momentin.

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Joopajoo....
Tämä siitä oli seurauksena kun julkaisin keksimäni ikiliikkujan. Ihmisillä ei ole enää muuta tekemistä kuin mietiskellä kaikenlaisia hölmöyksiä.
Mihin mukamas tuollaista vasaran pidikettä tarvitaan. Ei ole mitään järkeä ripustaa vasaraa narulla mittatikkuun. Aatelkaas jos tarvitaan vain ja ainoastaan mittaa joudutaan silloin mitan lisäksi ottamaan myös vasara. Ja sitten jos tarvitaan vain ja ainoastaan vasara joudutaan ottamaan myös mitta. Kaikkea sitä näkeekin. Ei uskois.
Oikea tapa on ripustaa vasara naulaan. Niitä kun tarvitaan kumpaakin samaan aikaan.

Jos teillä ei ole muuta tekemistä niin alkakaa vaikka valmistelemaan toukotöitä. Hankitte jo valmiiksi siemenet ja taimet. Kohta pääsette maata tonkimaan.

Vaikka olenkin keksinyt ikiliikkujan ei kenenkään tarvii vaipua synkkyyteen eikä ripustaa itteään naruun. Ikiliikkujaakin ihmeellisempi keksintö odottaa keksijäänsä. Nimittäin "Painovoiman Moninkertaistaja". Enkuksi "Gravitation Multipliieri". Voitte yrittää keksiä sellaisen vekottimen ennen minua. Vaan eipä siitä ole pelkoa.

Lue vähemmän-tiedät enemmän.

Vierailija

Tässä meidän kontribuutio:

Kun tukipiste on sopivassa kohdassa niin rakennelma kannattaa n. 80 kiloista miestä. Mutta siihen tarvii isomman vasaran.

Vierailija
maalaisukko
Joopajoo....
Tämä siitä oli seurauksena kun julkaisin keksimäni ikiliikkujan. Ihmisillä ei ole enää muuta tekemistä kuin mietiskellä kaikenlaisia hölmöyksiä.
Mihin mukamas tuollaista vasaran pidikettä tarvitaan. Ei ole mitään järkeä ripustaa vasaraa narulla mittatikkuun. Aatelkaas jos tarvitaan vain ja ainoastaan mittaa joudutaan silloin mitan lisäksi ottamaan myös vasara. Ja sitten jos tarvitaan vain ja ainoastaan vasara joudutaan ottamaan myös mitta. Kaikkea sitä näkeekin. Ei uskois.
Oikea tapa on ripustaa vasara naulaan. Niitä kun tarvitaan kumpaakin samaan aikaan.

Jos teillä ei ole muuta tekemistä niin alkakaa vaikka valmistelemaan toukotöitä. Hankitte jo valmiiksi siemenet ja taimet. Kohta pääsette maata tonkimaan.

Vaikka olenkin keksinyt ikiliikkujan ei kenenkään tarvii vaipua synkkyyteen eikä ripustaa itteään naruun. Ikiliikkujaakin ihmeellisempi keksintö odottaa keksijäänsä. Nimittäin "Painovoiman Moninkertaistaja". Enkuksi "Gravitation Multipliieri". Voitte yrittää keksiä sellaisen vekottimen ennen minua. Vaan eipä siitä ole pelkoa.

älä nyt päreitä polta...poijjaat vaan leikkii

Uusimmat

Suosituimmat