Hauska "älykkyystesti"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.ilmatar.net/~np/aly/

Koittakaapas kuinka monta saatte tuossa oikeen. Ite oon nyt 10 saanu selvitettyy.

"Believe it or not, this type of test can be a good estimate of intelligence (if you excuse the slight cultural bias).
People that did well on this type of test are likely those who are gifted with verbal ability and linguistic pattern recognition."

Mahtaakohan pitää paikkansa, tuossahan tarvii jonkun verran myös ihan yleistietoa, jos aikoo noita joitain saada oikein.

Sivut

Kommentit (34)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ei tuossa ole mitään järkeä. Eli pitäisi niinkuin ajatella täysin samanlailla kuin mitä ton testin tekijä. Ei se kyllä mitenkään älykästä ole. Noh ei tuo kyl mitenkään vakavissaan näytä olevan tehty mutta ei jaksa tuhlata aikaani jos se ei hyväksy minun ajatustapaani.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Öö, en tiiä, onko noissa missään paljon muita järkeviä vaihtoehtoja kuin se yksi ja oikea.

Edit: Eilisessä Conan O'Brianissä Conan puhui juuri tuollaisesta älykkyystestistä, joka olisi mensan kehittämä ja todella suosittu. Sitten siinä näytettiin jotain julkkisten vääriä vastauksia tuollaisiin.

Vierailija

Numerossa 22 on virhe. Oikea vastaus on tuon mukaan "Elämän tarkoitus on 42", mikä siis viittaa Douglas Adamsin kirjaan Linnunradan käsikirja liftareille. Kirjassa 42 on "Vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen", mikä on siis täysin eri asia .

Vierailija

Triviaalitiedon hallitseminen ei ole mikään merkki älykkyydestä.

On lukemalla hankittua kirjaviisautta ja luontaista älykkyyttä.
Viisaus on jotain tuolta väliltä, ripauksella verbaalista lahjakkuutta ja elämänkokemusta.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ei tuossa ole mitään järkeä. Eli pitäisi niinkuin ajatella täysin samanlailla kuin mitä ton testin tekijä. Ei se kyllä mitenkään älykästä ole. Noh ei tuo kyl mitenkään vakavissaan näytä olevan tehty mutta ei jaksa tuhlata aikaani jos se ei hyväksy minun ajatustapaani.

Nimenomaan. Tuo mittaa artificial intelligence.

Vierailija
Lasse S. Liittynyt
Triviaalitiedon hallitseminen ei ole mikään osoitus älykkyydestä.

On lukemalla hankittua kirjaviisautta ja luontaista älykkyyttä.
Viisaus on jotain tuolta väliltä, ripauksella verbaalista lahjakkuutta ja elämänkokemusta.

Viisaus ei ole mitään muuta ku rakkautta. Tee rakastaen, teet oikein. Tee peläten, teet väärin.

Vierailija

tämä "älykkyystesti" kertoo vain laatijansa logiikan vajavuuden... eihän testi noudata mitään todellista kaavaa...

kysymys 22. e t o 42 vastaus on Elämän tarkoitus on 42
oikea vastaus on yhtälailla esimerkiksi "etsin tietä osoitteeseen 42" vain laatijan määrittelemä vastaus ei ole se... tämä ei mittaa tai määrittele mitään koska yhteenkään kysymykseen ei liity mikään olemassa oleva sääntö...
yhteenkään kysymykseen ei ole vain yhtä oikeaa vastausta...
höhlä testi

Vierailija
ratpack
tämä "älykkyystesti" kertoo vain laatijansa logiikan vajavuuden... eihän testi noudata mitään todellista kaavaa...

oikea vastaus on yhtälailla esimerkiksi "etsin tietä osoitteeseen 42" vain laatijan määrittelemä vastaus ei ole se... tämä ei mittaa tai määrittele mitään koska yhteenkään kysymykseen ei liity mikään olemassa oleva sääntö...
höhlä testi

Adams -fanina itekki vähä naurahdin tuolle

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Aivan. Esim. kohtaan 5 (5 k p:ssa) ei kelvannut vastaus: "viisi kulmaa pentagonissa"
Surkea testi.

Vierailija
skOh
ratpack

höhlä testi

Adams -fanina itekki vähä naurahdin tuolle

jos olisin vielän piirun verran fanaattisempi linnunradan käsikirja liftareille-fani niin syyttäisin testin laatijaa rienauksesta ja jumalan pilkasta...

Vierailija
Panu
Öö, en tiiä, onko noissa missään paljon muita järkeviä vaihtoehtoja kuin se yksi ja oikea.

Edit: Eilisessä Conan O'Brianissä Conan puhui juuri tuollaisesta älykkyystestistä, joka olisi mensan kehittämä ja todella suosittu. Sitten siinä näytettiin jotain julkkisten vääriä vastauksia tuollaisiin.

ehkäpä mensan kaverit osaa kehitellä tuollaisen testin joka oikeasti toimii...

itse osaan kyllä tehdä vastaavan testin kuin toi on mutta se on kyllä yhtälailla merkityksetöntä ajan haaskausta kuin tämä...

Vierailija
Panu

itse osaan kyllä tehdä vastaavan testin kuin toi on mutta se on kyllä yhtälailla merkityksetöntä ajan haaskausta kuin tämä...

Vierailija
Panu

Vierailija
Kerberoosi
TERÄS NALLEPUH

Aivan. Esim. kohtaan 5 (5 k p:ssa) ei kelvannut vastaus: "viisi kulmaa pentagonissa"
Surkea testi.

Ei varmasti kelvannutkaan, koska eikös Pentagon kirjoiteta isolla ja tuossa on kuitenkin pieni p.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Panu
Kerberoosi
TERÄS NALLEPUH

Surkea testi.

Ei varmasti kelvannutkaan, koska eikös Pentagon kirjoiteta isolla ja tuossa on kuitenkin pieni p.

Mutta ei kelpaa myöskään 5 kolikkoa paskassa

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat