Oletko pettynyt julkiseen terveyden hoitoon?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Olen pian 24-vuotias opiskelija Etelä-Suomen läänistä. Paino indeksini oli vuonna 2006 24,9 ja nyt 28,5 Väsymys oli vanhemman painoindeksin aikaan vähintään yhtä voimakasta tai peräti useammin ilmenevää.
Epäilen että minulla on sairaus joka saa ihmisillä normaalin ruokailun jälkeisen väsymyksen voimistumaan vaarallisiin mittasuhteisiin, mikäli opiskelisin kuljetus alaa. Tänään nukahdin, nukuttuani edellisenä yönä 9h ja syötyäni normaalisti, koulutunnilla Excelin ääreen niin että hiiri oli kädessä. Heräsin ja näytölle oli tullut muutama sata riviä samaa lausetta minkä opettaja oli heijastanut videotykillään luokan eteen. Kysyin käytävällä törmänneeseen opettajaan ja kerroin hänelle asiasta. (käytävä ei siis ollut törmännyt opettajaan) Hän vastasi kysymykseeni kuinka usein näkee ruokailun jälkeen väsyneitä oppilaita että useammin hän näkee syömättömyydestä aiheutuvaa levottomuutta kuin uneliaisuutta!
Mielestäni minua on kaltoin kohdeltu erään suurehkon kaupungin terveystoimen puolelta. Kävin tänään kysymässä luettelon laboratoriovastauksista liittyen ruokailun jälkeisen väsymyksen tutkimukseen. Alueeni vastaanotto virkailija käänsi minulle yleiskielelle mitä minulta on tutkittu. Niitä ovat sokeri-, pitkäaikainen sokeri- , hemoglobiini sekä kilpirauhasarvot ja tulosten mukaan minulla ei ole mitään poikkeavaa.