Amiskoulutukset

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minkä takia amiskoulutuksiin tarvitsee työkokemusta ja työharjoittelut ei kelpaa kokemuksena?

Ajattelin työkkäristä käydä kysyyn, kun niiden sivulla sanotaan että alle 25 vuotiaille tarjotaan koulutusta, mitä tämä koulutus sitten tarkoittaa? jotain huuhaakurssejako vai ihan oikeaa ammattikoulusta, se ei ole selvinnyt.

Ihme meininkiä. Kohta selviää kun kysyn työkkäristä, mutta tiettävästi mielenterveyskuntoutujana en ole kelvollinen niihin. Ainakin joskus olin näin, mutta asiat varmaan voineet 2 vuodessa muuttua.

Kommentit (8)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Muistelisisin näin että nykyään niistä työharjoitteluista saa jonkun todistuspaperin minkä voi näyttää työnantajille, mutta se on eriasia että mitä merkitystä sillä on työnantajille. Eivät kuitenkaan taida sitä laskea työkokemukseksi siltikään vaikka saavatkin viralliset paperit siitä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
tiäremiäs
Minkä takia amiskoulutuksiin tarvitsee työkokemusta ja työharjoittelut ei kelpaa kokemuksena?

Ajattelin työkkäristä käydä kysyyn, kun niiden sivulla sanotaan että alle 25 vuotiaille tarjotaan koulutusta, mitä tämä koulutus sitten tarkoittaa? jotain huuhaakurssejako vai ihan oikeaa ammattikoulusta, se ei ole selvinnyt.

Ihme meininkiä. Kohta selviää kun kysyn työkkäristä, mutta tiettävästi mielenterveyskuntoutujana en ole kelvollinen niihin. Ainakin joskus olin näin, mutta asiat varmaan voineet 2 vuodessa muuttua.

Ei niihin mitään kokemusta tarvita. Yhteishaussa haetaan. Yleensä peruskoulusta suoraan, mutta saa hakea kuka tahansa. Tänä vuonna taitaa jo olla liian myöhäistä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
kabus
tiäremiäs

Ei niihin mitään kokemusta tarvita. Yhteishaussa haetaan. Yleensä peruskoulusta suoraan, mutta saa hakea kuka tahansa. Tänä vuonna taitaa jo olla liian myöhäistä.

Aijaa, nyt mäkin vasta tajusin. Ymmärsin kysymyksen väärin. Joo, eihän amikseen tarvitse työkokemusta ollenkaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Kyllä tarvitaan. Asia on hoidettu tosin niin että tarvittava työkokemus saadaan täyteen harjoittelujaksolla, opiskelun aikana siis.

Et siis saa todistusta ennen kuin työkokemusvaatimus täyttyy.

Sama menettely on ollut jo vuosia (jos ei kymmeniä..) käytössä muuallakin.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
kabus
tiäremiäs

En tarkoita yhteishakua, Tampereella ainakin eri aijat aikuikoulutuksen hakemiseen. työkkäristä ei saa myöskää ilman niiden työharjoittelua + muita kursseja mitään.

Yhteishaussa voi päästä, mutta nekin on nuorille 16-18 vuotiaille tarkoitettuja.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
KBolt
Kyllä tarvitaan. Asia on hoidettu tosin niin että tarvittava työkokemus saadaan täyteen harjoittelujaksolla, opiskelun aikana siis.

Et siis saa todistusta ennen kuin työkokemusvaatimus täyttyy.

Sama menettely on ollut jo vuosia (jos ei kymmeniä..) käytössä muuallakin.

Tarkoitin että ei voi hakea ollenkaan jos ei ole työkokemusta, työhajoittelu koulutuksessa on eri. Se on ymmärrettää että koulutukseen soveltuu harjoitusta.

Vierailija
tiäremiäs
Olen kyllä hakenut vaikka en pääsyvaatimuksia täyttäisikään. Saa nähdä mitä tapahtuu.

Onnea hakuun. Voihan se olla, etteivät muutkaan täytä kaikkia pääsyvaatimuksia, jolloin saattavat valita muitakin.

Uusimmat

Suosituimmat