Kiihottaminen kansanryhmän puolelle (Tiibet)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä tuo Tiibet on tehnyt, että ansaitsisi minkään muun maan tukea ?

Hävinnyt Kiinalle. Siinäpä suuri saavutus.

Koko Tiibetin voisi minun puolestani nukettaa keskiajalle.

Kiihottaminen kansanryhmän puolelle pitäisi olla laitonta.

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija
Boysen

Hävinnyt Kiinalle. Siinäpä suuri saavutus.

Kiihottaminen kansanryhmän puolelle pitäisi olla laitonta.

Onko vika päässä, jos munat vie??

Vierailija
Boysen

Siellä on ihmisiä, jotka elävät ja jo se riittää ainakin minulle. Toiset meistä eivät ole aivan tunteettomia. Se, että Kiina sortaa heitä ja sensuroi vastakkaisia mielipiteitä, on täysin törkeää. Suvaitsemattomuutta ei pidä suvaita.

Vierailija
Boysen
Tasapuolisuuden puutetta ei voi suvaita.

Milloin saamelaiset saa oman maan ? Me riistimme heiltä maansa !

Mahtava logiikka. Oikeastihan tässä ei ole mistään kansallisvaltioaatteesta kysymys vaan siitä, että Kiina alistaa ja sortaa valloittamiaan alueita mm. riistämällä mielipiteenvapauden. Itselläni on sympatiat täysin Tiibetin puolella.

Suomessa saamelaisten olot on nykyisin turvattu mm. kiintiöpaikoilla sun muilla. Alentavalla tavalla ei ole eriarvoistettu.

Edit. Totta kai tämä on provokatiivinen ketjunavaus, mutta ärsyttää tämä tyhjänpäiväinen jauhaminen...

Vierailija

Tiibet on käyttänyt vain rauhanomaisia keinoja itsenäisyytensä tavoitteluun. Siellä oli toimiva tasapainossa oleva yhteiskunta, joka mentiin väkisin sortamaan suurvaltaimperialismin vuoksi. Mielestäni hyvinkin takapuolesta tempaistu siirto Kiinalta ja moisen ainakin _pitäisi_ aiheuttaa paheksuntaa tervejärkisissä ihmisissä.
Jos taas ei sympatiaa heru lainkaan, niin lähes toivon että esimerkin vuoksi Venäjä laajentaisi resurssipiirinsä Suomeen.

Miksi kenenkään piäisi tuntea myötätuntoa ketään kohtaan? Koska se sattuu olemaan aino keino, millä tää järjestäytynyt yhtestyö missään määrin toimii. Ja poliittinen painostus Kiinan brutaaleja tekoja kohtaan toivottavasti laajentaa ihmisoikeuksia siellä aikanaan.

Vierailija
Carcara

Miksi kenenkään piäisi tuntea myötätuntoa ketään kohtaan? Koska se sattuu olemaan aino keino, millä tää järjestäytynyt yhtestyö missään määrin toimii.

Myötätunto, empatia... Ovat muuten ihan ihmisapinoille ihan luonnollisia ja luonteenomaisia piirteitä. Vaikkei aina kaikista uskoisikaan.

Vierailija
Boysen

Suomi ei ole ratifioinut ILO:n kansainvälistä sopimusta alkuperäiskansojen oikeuksista. Suomi ei ole myöskään kyennyt selittämään, miten saamelaiskylien maat ovat muuttuneet "valtionmaiksi".

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Arnold Goyakla
Boysen

Suomi ei ole ratifioinut ILO:n kansainvälistä sopimusta alkuperäiskansojen oikeuksista. Suomi ei ole myöskään kyennyt selittämään, miten saamelaiskylien maat ovat muuttuneet "valtionmaiksi".

Hieman liioiteltua verrata saamelaisia tiibetiläisiin ja kiinalaisiin. Vähän suhteellisuudentajua, eiväthän saamelaiset edes itse mieltään paljoa osoittele.

Mulgeron

Vierailija

Ja pitää muistaa että suomalaiset eivät polkeneet saamelaisten oikeuksia vaan ruotsalaiset. Suomalaiset itse olivat ruotsalaisten orjia, niin eipä paljo me suomalaiset orjat saamelaisia orjuuttaneet.

Vierailija
Boysen

Minua haukutaan törkeäksi, vaikka keskiajalle vieminen veisi maan 500 vuotta edemmäs kuin mitä se on nyt !

Vierailija
Alveron
Vähän suhteellisuudentajua, eiväthän saamelaiset edes itse mieltään paljoa osoittele.

Karvalakkilähetystöt ja Stora Enson tehtaan pakkolunastus eli sosialisointi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat