Pelätessä

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jossain tiede-aiheisessa lehdessä muistaakseni sanottiin että pelätessä ihminen ei näe hallusinaatioita tai harhoja, koska silloin aistit ovat terävimmillään. Eli periaatteessa jos näkee kummituksen kun pelottaa, sen pitäisi olla todellinen. Mutta itse kun pelkään esimerkiksi Mothmania koko sydämestäni, meinaan nähdä punaisia silmiä vähän siellä sun täällä. Ja kuulla ääniä. Miksi ihmeessä?

Miksi muuten pimeä metsä tuppaa pelottamaan? En usko kummituksiin ja olen jo iso poika (heh), mutta mutta.. onko tuo pimeyden pelko vain opittu tapa, lapsuuden kauhusatujen ja kauhuelokuvien kautta, vai juontuuko se jotenkin evoluutiosta? Eikös pimeä metsä ole ollut turvallisempi kuin valoisa? Nojoo, koiraa ei näytä pelottavan kyllä yhtään, että ehkä se tosiaan on vain ihmisten oppima tapa. Minulla meinaa seota pää tuolla metsälenkillä. Ensimmäisillä kerroilla ei pelottanut yhtään ja kuljin siellä iloisesti hyppien. Mutta vähitellen on alkanut karmia. Joka kerta siellä on vain painostavampaa ja jotenkin.. en tiedä. Eikös sen kuuluisi mennä päinvastoin, että kun kerran uskaltaa niin pelottaa aina vaan vähemmän? Ja outoa kun normaalisti sitä sitten päivällä kun on valoisaa, nauraa itselleen miten pelkäsi yöllä, ja ajatus pelosta tuntuu niin kaukaiselta. Mutta nyt ei.. tunnen päivällä samaa kauhua kun mietin asiaa. Pelottaa yhtä paljon. Olenko sekoamassa? Vai katsonut liikaa kauhuelokuvia? Ehkä se johtuu niistä "silmistä" jotka silloin näin, siitä se oikeastaan alkoi. En minä yleensä näin säikky ole. Osaan suhtautua asioihin huumorilla ja rationaalisesti.

くそっ!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat