Naisten hommat!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Piika lähti viikon lomalle Sonkran juhlat alkaa huomenna.
Jätti silittämätöntä pyykkiä.
Olishan noi voinu viedä silitettäväkski, se on melkeen ilmasta täällä.
Päätin kuitenkin kokeilla ite pitkästä aikaa.

Alku oli hidasta ja pari ekaa paitaa meni harjotellessa.

Tunnissa silitin seittemän lyhythiasta kauluspaitaa ja yhet housut.

Paljoks teillä menee silittämisee aikaa?
Montako paitaa menee tunnissa?

Viduttaako silittäminen?

Sivut

Kommentit (38)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nolla sekunttia, koska en silitä. Silitys on turhaa, sitäpaitsi rypyt paidassa tai ainakin housuissa on muotia nykyään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Oikein hieno aika, Rasputin, varsinkin jos et ole ennen silittänyt.

Voit olla ylpeä uudesta riippumattomuudestasi!

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Nolla sekunttia, koska en silitä. Silitys on turhaa, sitäpaitsi rypyt paidassa tai ainakin housuissa on muotia nykyään.

Kannattais kyllä opetella. Voihan ne rypyt muotoilla uudestaan silityksen jälkeen. Silitys tappaa tehokkaasti täit ja niiden munat.

Kannattaa kuitenkin ottaa paita pois päältä silittäessään. Rauta on aika kuuma. Housut siliää mukavasti patjan alla nukkuessa ja voi niitä muitakin kuteita kokeilla.

Ei viduta silittäminen, ei. Vaimoakin silittelen ihan mielelläni.

Vierailija

Jonkunverran olen silittänyt, mutta vain ihan muutamia paitoja. Riittää kun "räpsäytän" vaatteet pyykkäämisen (jonka hoitaa pesukone) jälkeen suoriksi ja laitan kuivumaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
valtiokonttorin elatti
TERÄS NALLEPUH

Kannattais kyllä opetella. Voihan ne rypyt muotoilla uudestaan silityksen jälkeen. Silitys tappaa tehokkaasti täit ja niiden munat.

Kannattaa kuitenkin ottaa paita pois päältä silittäessään. Rauta on aika kuuma. Housut siliää mukavasti patjan alla nukkuessa ja voi niitä muitakin kuteita kokeilla.

Ei viduta silittäminen, ei. Vaimoakin silittelen ihan mielelläni.

No, mutta kun ei ole täitä niin ei tarvitse silitelläkkään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itse silitän pitkähihaisen paidan n. 3-4 minuutissa. Siinä täytyy vaan kehittää sellainen tietty työjärjestys, joka sitten rutinoituu enemmän siliteltäessä ja nopeuskin lisääntyy.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Meidän huushollissa Pappa hoitaa silityshommat. Joka-aamuinen paidansilitys sujuu muutamassa minuutissa. Minusta silittäminen on tylsinmpiä kotihommia.

Meillä se huushollaa se joka ehtii ja jota huvittaa. Tosin jotkut työt on jaettu inhokki-suosikki -periaatteella. Miesasiakorskaajille tiedoksi, että ns. miesten hommia on kerrostalossa todella vähän. Huoltamo vaihtaa renkaat eikä mattoja tampata.

Vierailija

Vastustan periaatteessa näkemystä jonka mukaan silittäminen on jotenkin automaattisesti naisten puuhaa, mutta epäilemättä ensivaikutelmasta poiketen täysin muista kuin tasa-arvosta johtuvista seikoista. Samasta syystä kuin en antaisi naisen vaihtaa mottoripyöräni renkaita, en myöskään antaisi yhdenkään naisen prässätä housujani. Huoliteltuun ulkonäköön kuuluu olennaisena osana asiallisesti silitetyt vaatteet, ja sitä vastuuta en millekään naiselle delegoi. Piste.

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
valtiokonttorin elatti
Housut siliää mukavasti patjan alla nukkuessa ja voi niitä muitakin kuteita kokeilla.

Patjan alla on kyllä niin pirun epämukava nukkua, että käytän mieluummin silitysrautaa. Housujen lisäksi olen kokeillut paljon muitakin kuteita. Itse asiassa käytän housujen lisäksi muita vaatteita päivittäin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26854
Liittynyt16.3.2005

Pidän silittämistä vaativia kauluspaitoja ja suoria housuja vain juhlissa, joten silittämistä ei montaa kertaa vuodessa tule. Silloinkin vaimo useimmiten silittää, koska minun mielestä "ihan hyvä" ei ole sitä hänen mielestä. Samoin tingin työstä mahdollisimman paljon, esimerkiksi jos täytyy pitää pikkutakkia ja kravattia, paitaa on turha silittää, koska siitä ei paljoa näy, ja jos juhlapaita ei ole näkyvästi likainen, ei sitä tarvitse pestä joka kerran jälkeen. Normaalit puuvillapaidat siliävät itsekseen pesuprosessissa, tai viimeistään päällä, ja tavalliset housut saavat minun puolesta olla rypyssä.

Niin joo, siitä nopeudesta. Jos pitää tehdä herrain laatua, aikaa tuhrautuu paljon, mutta silitys kyllä onnistuu. Itselle riittävään tasoon ei montaa minuuttia mene.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kotityöt on ok, tykkään tiskata ja siivota. Myös silittäminen ok.

Tiskaan yleensä ja siivoan kun on tarvetta, en viitsi tiskata jos on puhtaita astioita ja otan tiskauksen aktiiviteettinä, ei tarvi sättäillä ja kirjoitella foorumille kokoajan kun voi välillä tiskatakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat