Aforismi, mietelause tai elämänviisaus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse pidän aforismeista, koska niissä usein muutamaan lauseeseen on tiivistetty syvällinenkin merkitys. Aforismeja löytyy joka lähtöön monenlaisilta ihmisiltä eri ajoilta ja niistä voikin päätellä palasia jonkun kansan/ihmisen ajattelutavoista, mikä kiinnostaa ainakin minua.

Varsinainen pointti kuitenkin olisi kysyä teiltä muilta foorumilaisilta tietämiänne/keksimiänne aforismeja ja pyytää teitä ystävällisesti ehkä lähettämäänkin sen tänne joko Suomeksi tai Englanniksi. Muutamia minusta hyviä ainakin on:

"A city is a large community where people are lonesome together." -Herbert Prochnow

"Pessimisti on henkilö joka näkee reikäleivästä vain reiän." -Seinäkirjoitus

"One who knows other is wise. Other one who knows himself is enlightened." -Seinäkirjoitus Irlantilaisessa kahvilassa

"Elämä on ihmisen parasta aikaa." -Matti Nykänen

"En koskaan ajattele tulevaisuutta. Se tulee kyllin pian." -Albert Einstein

"Se, että luulee tietävänsä jotain sellaista, jota ei tiedä on niin suurta tietämättömyyttä, että sietäisi hävetä." -Platon

Kommentit (2)

Vierailija

Älkää etsikö hyvää ympäriltänne; etsikää sitä itsestänne, tai ette löydä sitä koskaan.

Jos tunnet viihtyväsi itsenäsi, ulkoinen olemuksesi ei merkitse mitään.

Olipa osasi millainen hyvänsä, melo kanoottiasi itse.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Jostain syystä minua itseäni jopa ärsyttää monet tälläiset aforismit mitä onkaan. Joskus ne vaan kuulostaa niin kliseisen tekopyhiltä, tarkoittamatta edes juurikaan mitään. Että kuulostaa kuin joku olisi vaan koittanut leikkiä viisasta kuitenkaan sitä olematta. Mutta ei ne kaikki tietenkään tältä kuulosta, jotkut.

くそっ!

Uusimmat

Suosituimmat