Miksi salamavalo polttaa silmää?

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Niin, miksi kun pistän kameran salamavalon lähelle silmää ja laukaisen salamavalon, niin silmää alkaa polttamaan. Miksi? En ole ihan kiinni pistäny mutta 5 sentin päähän suunnilleen niin alko kuumottamaan silmää kun laukaisin sen.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (9)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
SipuliRami
Tymästä päästä kärsii koko ruumis..

Niinhän se on, mutta onneksi minulla on fiksu pää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
TERÄS NALLEPUH
Niin, miksi kun pistän kameran salamavalon lähelle silmää ja laukaisen salamavalon, niin silmää alkaa polttamaan. Miksi? En ole ihan kiinni pistäny mutta 5 sentin päähän suunnilleen niin alko kuumottamaan silmää kun laukaisin sen.

Olisiko mitenkään mahdollista, että hetkellinen altistuminen liian kirkkaalle valolle selittäisi ilmiön.

Pienillä salamoilla ei silmää riko, mutta isommilla studiosalamoilla kannattaa kyllä lukea turvamääräykset ennen kuin tuknee silmänsä liian lähelle.

Vierailija

Studiosalamilla tapahtuu tavantakaa että "toimiiko tämä" ja RÄPS päin pläsiä tahattomasti. tai kun toinen käyttää kameraa ja siinä salamassa sattuu olemaan orja-salama päällä. Kyllä siinä oppii varomaan kun on puolinäköisenä minuutteja. Olin alalla jonkin aikaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Aslak
Voihan bössö hyvä kuka se käski tukkia salamavalo lampun silmhän ?

Kokkeile seuraavalla kerralla hitsauspilliä , tai miksikä ei vaikkapa 6mm
hitsauspuikkoa, maajohto bösaan.

No enkä kokeile. No minä käskin. Teki mieli nähdä mitä tapahtuu jos räiskäsee läheltä.
Ja nytten tämän testin tulosten perusteella me tiedetään ettei kannata laittaa silmää lähelle salamavaloa. Eli ei ollut typerää tehdä niin. Ollaan taas pikkasen viisaampia kuin ennen.

Neutroni
TERÄS NALLEPUH

Olisiko mitenkään mahdollista, että hetkellinen altistuminen liian kirkkaalle valolle selittäisi ilmiön.

Pienillä salamoilla ei silmää riko, mutta isommilla studiosalamoilla kannattaa kyllä lukea turvamääräykset ennen kuin tuknee silmänsä liian lähelle.

Aika mahdollista että siitä johtu. Ainakin silmä summenee vähäksi aikaa ja tulee kauhean iso palkki näkökenttään, sama kuin katsoisi vähän aikaa aurinkoa paljain silmin niin näkö hämärtyy ja tulee sellainen pallukka näkökenttään.
Juu, no en mä uskalla tunkea silmääni studiosalamoiden lähelle kun jo tavis kamerakin sai niin kivasti lämpöä aikaiseksi.

Uusimmat

Suosituimmat