Kesätyö - paljonko palkkaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ihan mielenkiinnosta kyselen paljonko saatte rahaa kesätöistänne ja mitä työtä tulette tekemään? Kertokaa samalla mikä opiskelu on meneillään ja kuinka pitkällä se on. ..niin ja työpaikka vielä jos kehtaatte tänne pistää.

Itselläni palkasta tai paikasta ei ole vielä tullut vahvistusta. DI pitäisi tulla.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Mie pääsin töihin tuohon Tornion Outokummulle, 3 viikoksi.. en muista tuntipalkkaa mut 3 viikolta ainaki sen 900e tienaa, laske siitä.

EDIT: Ja käyn ammattilukiota, talotekniikkaa amiksen puolella.

Vierailija

Menen sanomalehteen kesätöihin, tienaan semmoiset 2300€/kk. Taustalla on jo yksi maisterintutkinto, joten tuo on itseasiassa aika pieni palkka siihen verrattuna. Tällä hetkellä opiskelen kuvajournalismia ja olen tehnyt sen alan hommia friikkuna jonkin verran.

Vierailija

Huoh, etsinyt vaikka kuinka mutta tällä kesää en minnekkään päässyt
Sen siitä saa, kun on tällä hetkellä työnantajien näkökulmasta mitään osaamaton ylioppilas, joka lähtee kaiken kukkuraksi armeijaan kesken kesän. Niihin "Tutustu työelämään ja tienaa" juttuihinkaan ei enää 18-vuotiaana juuri mennä, 500 euroo kuukaudessa tullut niillä kahteva viime kesänä. Tosin paska palkka on huomattavasti parempi kuin ei palkkaa ollenkaan...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ei kannata välttämättä kesäänsä pilata töitä tekemällä. Kannattaa keksiä jotain kivaa.

Arvatkaa mitä mä teen ja paljonko tienaan.

No mä voin kertoa. Olen erikoismies, mutta rahaa siitä ei saa.

Vierailija
CE-hyväksytty
Ei kannata välttämättä kesäänsä pilata töitä tekemällä. Kannattaa keksiä jotain kivaa.

Arvatkaa mitä mä teen ja paljonko tienaan.

No mä voin kertoa. Olen erikoismies, mutta rahaa siitä ei saa.

Aika erikoinen duuni jos ei saa liksaa.
En minä ainakaan viitsi kesällä töitä tehdä, eikä edes ehtisi kun harrastukset ja juhliminen kärsisivät.
Ei kyllä paljon talvellakaan kiinnosta, järjestäkään asianne niin ettei tarvitse tehdä töitä jos ei halua.

Vierailija
KBolt
Suorittaisit jonkin ammattitutkinnon niin saattaisi palkka hiukkasen kohota

Ei kiinnosta. Teen mieluummin hommaa josta pidän, vaikkakin pienellä palkalla, kuin töitä joista en pidä isolla palkalla

Vierailija

4 vuotta yliopistolla takana ja kesätöissä palkka 1400e. Alan töitä ei ole kesäksi tarjolla, siksi joudun/pääsen tekemään hauskaa ja fyysistä työtä huonolla palkalla.

Vierailija

Eipä ole tällä hetkellä vielä työpaikkaa löytynyt. Tai sellaista minkä hyväksyisin itse. Puhelinmyyjän paikkaa tarjottiin, mutta en kyllä sinne apinoiden planeetalle mene. Camping-alueelle tahtoisin mökkien siivoojaksi kesän ajaksi, ei tarvisi ajatella/stressata melkein mistään koko kesänä.

Vierailija

Itsellä olisi kesätyöpaikka josta saisi 10euroa/tunti. Raksahommiahan nuo olisi ja ihan hyviä hommiakin, mutta mielummin sitä opiskelee kesän.

Ihan vinkiksi kesätöitä etsiville: Rakennustyömailla joilla on nostureita toimii alamiehiä/puhelinmiehiä (sama asia), jotka käytännössä kiinnittävää/irrottavat kuormat mitä nosturilla liikutellaan ja ohjaavat radiopuhelimella nosturissa istuvaa ohjaajaa nostojen aikana. Homma on vaativaa siinä mielessä, että vastuuta on paljon ja kokoajan pitää olla hereillä (kun nosto on käynnissä). Riippuu tietenkin, että millaisesta työmaasta on kyse (itsellä kokemusta vain yhdestä), että kuinka monipuolista työ on ja kuinka paljon tulee pelkkää istuskelua, mutta kyllä tuo pesee kaupankassalla istumiset ja muut vastaavat hanttihommat mennen tullen. Puhumattakaan siitä, että raksalla palkat on paremmat.

Vierailija
fenomenologi

Aika erikoinen duuni jos ei saa liksaa.
En minä ainakaan viitsi kesällä töitä tehdä, eikä edes ehtisi kun harrastukset ja juhliminen kärsisivät.
Ei kyllä paljon talvellakaan kiinnosta, järjestäkään asianne niin ettei tarvitse tehdä töitä jos ei halua.

Jutuistasi olen päätellyt, että olet jonkinsortin lääkäri.

No näin se varmistui.

Vierailija

Tuolla edellä joku mainitsi saavansa raksalla hanttihommissa kesäduunissa 10e/h tai peräti 2300e/kk sanomalehdessä (tosin tämä reportteri jo valmistunut alalle). No, nämähän ovat hirveän isoja kesäduunipalkkoja ja tällaisiin ei normaalisti päästä. Meillähän on monia aloja, joissa kesäduunia tehdään liki "ilmaiseksi" tai hyvin pienellä lähinnä kulukorvausluonteisella "palkalla" ihan vain alan kokemusta hankkiakseen. Se on sitten aivan toinen asia kuinka reilua ja oikeutettua tällaisen "ilmaistyövoiman" käyttö yhteiskunnassamme on!

Mutta, yleinen kesäduunikorvaus hommissa missä ei juuri mitään sen kummempia edeltä käsin hankittuja taitoja pohjaksi vaadita on luokaa 4-8e/h. Tällaisia tehtäviä ovat esim. kaupunkien puistohommat, siivousfirmojen tuuraukset sekä erinäköisten "mäccäreiden" työt. Tuo 8e/h on jo melkoisen kohtuu korvaus lukioikäiselle nöösille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat