Kuka on SE-niinkuttaja?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Maanantain voimala-ohjelmassa esiintyi tohtori, joka piristi puhettaan niinku-sanoilla. Yritin laskea, mutta kun olen hitaanpuoleinen laskut sekosivat parissa kymmenessä. Sen sain havaittua, että noin 10 minuutin puheessa esiintyi 6 kappaletta ...niinku-niinku... sanapareja. Ainakin tässä tuli ennätys.

Kommentit (2)

Vierailija
Paco
Maanantain voimala-ohjelmassa esiintyi tohtori, joka piristi puhettaan niinku-sanoilla. Yritin laskea, mutta kun olen hitaanpuoleinen laskut sekosivat parissa kymmenessä. Sen sain havaittua, että noin 10 minuutin puheessa esiintyi 6 kappaletta ...niinku-niinku... sanapareja. Ainakin tässä tuli ennätys.
Heh. Sekoohan siinä vähemmästäkin, kun laskit oman puheesi niinku sanoja samalla kun selvitit asioita.

Mutta todella. Artikulointi -taso on selkeästi laskenut. En kaipaa sitä "kapulakieltä", mutta juuri tärkeät asiat, kuten tuossakin jutussa oli, pitää kyetä esittämään vakuuttavasti.

Vierailija

Hei, mä kuulin kun sillä jollain silleesti, tiätsä just sillen kun niinku vähän tai niinku silleen! Mä niinku kuulin niinku eilen tiätsä joidenkin tyttöjen niinku puhuvan tälleen niinku.

Etenkin niinku huonosti koulutetut naiset niinku taitaa käyttää hirveintä kieltä? Tällaisen havainnon olen tehnyt. Ja huonosti koulutetut miehet taas ymmärtää olla hiljaa, tai pätevät omista erityisaloistaan.

PS. Nykysuomea parhaimmillaan: "Laukaassa kuollut karkasi varaovesta" http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/ ... sta(115403).ece

Uusimmat

Suosituimmat