Sivut

Kommentit (19438)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ivan The Terrible
Seuraa 
Viestejä2416

Pitäisi varmistaa että sanoivatko ne toimistotädit tosiaan joskus vuodenvaihteessa että x. Niin riemastuttaa jo että minkälainen watun sirkus ja kissa-hiiri-leikki siitä sitten tulee.

Kelan kanssa asioidessa oli sentään tolkun meininki. Kysyy netissä jotain asiaa niin viimeistään parin viikon sisällä tulee vastaus netissä. Viestit odottaa siellä nettipalvelussa niin kauan että käyn ne katsomassa silloin kun itselle sopii.

Mutta ei näiden urvojen kanssa. Pitää aivan idioottina odottaa että milloin nämä jumalat suvaitsevat soittaa.

Mitäs hei jos on luurista lataus loppu? Tai huono kenttä? Tai unohtuu koko vehje keittiön pöydälle kun käy viemässä roskat roskikseen stna? Ei kun sanktioita kehiin vaan.

Just nippa nappa saattaa joku tolkun paviaani livauttaa sieltä "salatun sähköpostin" kautta että "olis jotain asiaa". Siellä on joku konsultti mennyt toimistotäteille neuvomaan. Jos ei aateekoohon voi luottaa niin miten sitten gesmiin voi?

Ja millähän tavalla se te-toimiston asiakkuus EI vuoda siitä että käy säännöllisesti kelan sivuilla?

Voi perkele näitä leikkejä stna.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8076

Kävin kaupassa kun teki mieli lonkeroa - mutta astuessani sisään muistin, että Suomessahan on AIKAIKKUNA alkoholijuomien ostoon... en ikinä totu tuohon naurettavaan rajoitukseen. Mietoa lonkeroa olisi saanut, mutta se oli lämmintä. Joten ostin vain kilon Rosaria-veriappelsiineja. (Onneksi oli vielä hyviä, sehän on erittäin herkkä hedelmä pilaanumaan ilman kylmäsäilytystä.) Jano ja sitrushedelmä-himo tuli näin tyydytettyä.

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1111

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Kävin kaupassa kun teki mieli lonkeroa - mutta astuessani sisään muistin, että Suomessahan on AIKAIKKUNA alkoholijuomien ostoon... en ikinä totu tuohon naurettavaan rajoitukseen. Mietoa lonkeroa olisi saanut, mutta se oli lämmintä. Joten ostin vain kilon Rosaria-veriappelsiineja. (Onneksi oli vielä hyviä, sehän on erittäin herkkä hedelmä pilaanumaan ilman kylmäsäilytystä.) Jano ja sitrushedelmä-himo tuli näin tyydytettyä.

Jep. Vielä oudompi oli noi Alkon aukioloajoissa olevat juhlapyhien aatot. Itsenäisyyspäivän lihapadat on jääny ilman punaviinilorausta 2 kertaa kun itsenäisyyspäivän aattona alko meni kiinni klo 18. Ihan pimeetä touhua. Se sentään korjaantui 2018, nyt ovat normaalisti auki noina päivinä.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8076

KultaKikkare kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Jep. Vielä oudompi oli noi Alkon aukioloajoissa olevat juhlapyhien aatot. Itsenäisyyspäivän lihapadat on jääny ilman punaviinilorausta 2 kertaa kun itsenäisyyspäivän aattona alko meni kiinni klo 18. Ihan pimeetä touhua. Se sentään korjaantui 2018, nyt ovat normaalisti auki noina päivinä.

Ettei Alkolla olisi kilpailijoita, vai mikä juttu se on?

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1111

Käyttäjä4499 kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Ettei Alkolla olisi kilpailijoita, vai mikä juttu se on?

Emmä tiedä, vähän sekasin on alkoholilainsäädäntö Suomessa. Pitäis varmaan alkaa kaveeran trokareiden kans, mut ei sellasta oikein voi tehä, turhan iso menetys jos tulee jotain. En mä nyt niin piittaamaton ole viininhimoissani.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8076

On hyvä fiilis siitä, että keskittyminen säilyy erinomisena tunnista toiseen.  Kun aloittelin palstalla, olin aneeminen ja pidin saavutuksena, jos jaksoin keskittyä  omaan projektiini 2-3 tuntia tauotta, ennen kuin mieli alkoi liikaa harhailla syömisessä, netissä surffaamisessa tai muussa tekemisessä. (Palstalle jaksoin kyllä aina kirjoittaa  jotain väsynyttä viihteeni vuoksi, kun muusta ei tullut mitään.) 

Mutta ei se muutos keskittymisessä voi johtua vain anemiasta toipumisesta... Muistan kun ensimmäistä kertaa pääsin vauhtiin  omassa kirjoittamisessa - ei sekään ollut mitään verrattuna siihen, että  nykyään kykenen keskittymään moninkertaisen määrän. (Se mitä kirjoitan on asia erikseen, nyt pointtina on keskittymiskyky.) Koen että ennätykseni keskittymisessä on 14 tuntia päivässä kun taukoja ei lasketa, tavallisemmin kuitenkin 10 tehokasta tuntia päivässä; yhtäjaksoisesti voin keskittyä max. 6-8 tuntia.  Juotava ja syötävä on käden ulottuvilla, tai otan noustessani ajatustehtäviä mukaan.  

Varmasti pieni happihyppely tekisi hyvää. Mutta kun käytän muhkeaa tyynyä ja kuuntelen  sopivaa musiikkia, pienet venytysliikkeet ja toisinaan musiikin mukaan heiluminen riittävät mainiosti. Päivinä jolloin keskittyminen säilyy hyvänä tunnista toiseen, tuntuu että se kannattaa hyödyntää. Sillä en halua - enkä työn puolesta voisi - istua näin paljon kuin osan vuodesta. 

Musiikki ja ihmiset ympärillä tekevät tästä viihteellistä, vaikka on niitäkin päiviä ollut, kun tekisi mieli laittaa pahviseinä näkösuojaksi kaikelta heilumiselta, joka on näköpiirissäni hetkinä kun yritän saada ajatuksesta selkeämmin kiinni. Joskus onnistun löytämään työskentelypaikan, jossa mikään ei häiritse. Ihmisten hajut ovat vain väliaikaisia. Ja lapset mellastavat pienen osan  päivästä, enemmän he tuovat eloa ja iloa kuin häiriötä.

Minulla on yleensä näkymä ulos. Nyt kun aurinko paistaa ja on upea kevätilma, on kieltämättä ajatus siitä että ulos kannattaa lähteä. Silloinhan ne parhaimmat ideat tunnetusti tulee, kun ei tee mitään erikoista. Ja vaikkei tulisi ainoatakaan ideaa, sekin on välillä mukavaa.  

Kun luen lehtiä lukusalissa ja katselen pääsykokeisiin valmistautuvia, heillä on tuon tuosta kännykkä kädessä, tai he touhuavat tiuhaan tahtiin jotain sellaista mikä ei näytä keskittymiseltä -  varmasti minäkin olisin sellainen tai pahempi, ellen olisi aiheelle omistautunut. Vaikka aihe kuinka kiinnostaisi, jos olisin vasta teini, työskentelytapani olisi taatusti erilainen.

Kaikkeen harjaantu... ja se missä toivoisin itse nyt kehittyväni enemmän, olisi sisällön organisointi.  Eli se mihin olen aikaani käyttänyt, että kyse ei ole vain keskittymisestä ja istumalihaksista vaan myös siitä, mikä on lopputulos. 

Musiikki on kyllä ollut valtava apu tässä hommassa. Nyt olen työskennellyt 6 tuntia yhtäjaksoisesti kahden projekstin parissa ja koko sen ajan on soinut musiikki; olen sen suhteen tarkka ja kuten ehkä tiedätte, kun olen löytänyt musiikkia joka on mieleni kanssa "samalla aallonpituudella", en kyllästy siihen. 

Ja nyt lähden ulos.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä8076

Tein kolmen tunnin kävelylenkin, josta lähes tunti  metsässä. Nautin ulkoilusta suuresti - joskin jouduin toetaman, että kunto on laskenut rajusti. Vaikka istahdin pari kertaa, jalkani olivat aivan poikki! Syksyllä kolmen tunnin yhtäjaksoinen reipas kävely ei olisi tuntunut juuri missään, nyt olin jo puolen tunnin päästä että "huh huh"...  Eihän se suinkaan yllätys ollut, vaikka tuntui lähes vitsiltä että minä muka hengästyisin pienestä ylämäestä metsäpolulla. Ei enää tietoakaan bambi-olosta, pikemminkin vanha norsu -fiilis.  Ei kovin imartelevaa, täytyy sanoa.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14853

Aika reippaalta, sillä tänään tuli harrastettua voimanostoa, käytyä raikkaassa, sekä aurinkoisessa säässä salukien kanssa jäällä juoksemassa ja heiteltyä vielä lähes motti halkoja ulkovarastoon. Tänään oli jo aika keväinen sää ja pihapiirin oravat näyttivät palanneen takaisin, kuten viime vuonnakin, kun kevät todenteolla alkoi.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

MooM
Seuraa 
Viestejä10679

Luonto on kaunis. Kuva eilisillalta, kännykällä käsivaralla mapattu. Vesi on varsin kylmää, en käynyt avannossa itse. Syytän flunsssaa..

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2156

Reenattii pojan kaa perjantaina. Opetin sille käsipainojuttuja miten niitä voi käyttää jalkatreenissä. En haluu et se vielä alkaa romuja heiluttaa, kasvu ensin, mut samalla lihaskuntoo ja hormonitoimintaa sopivasti liikunnalla ja ravinnolla buustaten. Helppoo sinänsä koska se tykkää meriörkyistä ja punttihommista.

Vedin ite sitte kyykkyä jäykällä akselitangolla. Se ei jousta yhtään.
Otin 14 toiston setin ihan huomattavalla painolla.

Illalla keskusteltiin reenaamisesta ja selitin sille erilaisten toistomäärien vaikutusta, voima, voimakestävyys, kestävyys. Kerroin että ite haen mun rajaa, eka tavoite on nostaa samat mitä nostin 21v. Poika katto ja sano vakavalla naamalla, sä pystyt olee parempi ku silloin. Se tuntu hyvältä paristakin syystä.
Oma poika uskoo ja näkee realistisesti.

Nimittäin ylävartalo on jo vahvempi, kyykky hakee vielä paikkaa.
Sen arvio osui niin nappiin kuin olla ja voi.

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2156

MooM kirjoitti:
Luonto on kaunis. Kuva eilisillalta, kännykällä käsivaralla mapattu. Vesi on varsin kylmää, en käynyt avannossa itse. Syytän flunsssaa..

Kävikö ukko?

Ilmeisesti hyvä viettävä ranta kun laituria ei tarvitse.

MooM
Seuraa 
Viestejä10679

Kääpä kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kävikö ukko?

Kävi tietysti, ei se huvikseen tuota avantoa tehnyt. Nuorempi poikakin kävi, useamman kerran. Nuo kaksi tykkää kylmästä vedestä, minä ja vanhempi lapsi ei niinkään.

Ranta ei ole häävi, mutta tuota kohtaa on ruopattu, että on kivempi lähteä uimaan ja saa veneen rantaan.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13901

MooM kirjoitti:
Kääpä kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kävikö ukko?

Kävi tietysti, ei se huvikseen tuota avantoa tehnyt. Nuorempi poikakin kävi, useamman kerran. Nuo kaksi tykkää kylmästä vedestä, minä ja vanhempi lapsi ei niinkään.

Ranta ei ole häävi, mutta tuota kohtaa on ruopattu, että on kivempi lähteä uimaan ja saa veneen rantaan.

Koti vai mökki?

MooM
Seuraa 
Viestejä10679

Brainwashed kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Kääpä kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kävikö ukko?

Koti vai mökki?

Anoppila, appiukon kotipaikka, joka on ollut niiden kesäpaikka/työleiri. Sellainen pieni maatila, jossa sen vertan peltoa ja metsää, sekä vanhoja, jatkuvasti korjattavia työkoneita että puuhaa riittää. Nyt eläkkeellä ne asuu pääosin tuolla.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13901

MooM kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Kääpä kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Kävikö ukko?

Koti vai mökki?

Anoppila, appiukon kotipaikka, joka on ollut niiden kesäpaikka/työleiri. Sellainen pieni maatila, jossa sen vertan peltoa ja metsää, sekä vanhoja, jatkuvasti korjattavia työkoneita että puuhaa riittää. Nyt eläkkeellä ne asuu pääosin tuolla.

Kuulostaa kivalta!

😎

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat