Niveloireet/stressi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen pidemmän aikaa kärsinyt nivelvaivoista, joiden on kerrottu liittyvän haitalliseen stressiin. Nyt niskani ovat täysin jumissa, vaikka voimistelen ja venyttelen lähes päivittäin. Kävin hammaslääkärissäkin joka kertoi purentakiskon olevan suositeltavaa, hampaiden narskuttelun vuoksi. Leukanivelenikin ratisee, johon lääkäri kertoi jonkin hienon stressiin liittyvän teorian.

Hoidan stressiä liikunnalla ja ruokavaliolla. Rasvahappoja ja inkivääriä käytän lisäravinteina. Ostin myös vahvaa Anti stress-nimistä valmistetta, mutta en ole havainnut sillä olevan suurtakaan merkitystä stressioireiden poistoon.

Mieli on välillä väsynyt ja nivelten aiheuttama liikkumisen vaikus rasittaa. Olen havainnut jumppaamisen parentavan nivelten liikkuvuutta ja niskaoireita heti liikunnan jälkeen, mutta kuinka rohkeaa liikunnan harrastaminen särkylääkkeiden avulla on?

Kommentit (2)

Vierailija

Selvitin asiaa ja niveloireisen tuleekin liikkua, sillä nivelet "kuivuvat" liikkumattomassa tilassa ja näin ollen liikkuminen parantaa myös nivelten aineenvaihduntaa.

Kivut ovat vaivanneet vaikeuttaen nukkumista. Kävin alkuviikosta lääkärillä ja olen omalla kohdallani melko lääkekielteinen, mutta lääkäri määräsi kokeilemaan Triptyl 10 mgx1 iltaisin.

Ja todentotta kivut kehosta lievittyvät lähes olemattomiin, samoin kuin puristava tunne rintakehältä, jota ei enää osannut edes tunnistaa olevaksi, lääkkeellä on myös väsyttävä vaikutus.

Mielenkiintoista olisi tietää kyseisen lääkkeen vaikutusmekanismi? Lääkehän on mielialalääke, jota käytetään myös nostamaan kipukynnystä.

Vierailija
White-Dove
Mieli on välillä väsynyt ja nivelten aiheuttama liikkumisen vaikus rasittaa. Olen havainnut jumppaamisen parentavan nivelten liikkuvuutta ja niskaoireita heti liikunnan jälkeen, mutta kuinka rohkeaa liikunnan harrastaminen särkylääkkeiden avulla on?

Itsehän aloitin viime kesänä lenkkeilyn, jonka seurauksena sain penikkataudin. Toinen sääristä rupesi kipuilemaan niin kovaa, että en enää sen jälkeen kyennyt lenkkipolulle lähtemään. Yritin kuukauden kuluttua aloittaa juoksemista uudelleen, mutta kipu tuli takaisin. Yritin juoksua burana-400:n kanssa, vaan eipä ollut siitäkään apua. Kokeilin jopa kahta, mutta ei siltikään poistanut kaikkea kipua, vaikka se lepoajan kipuilua helpottikin. En kuitenkaan halunnut käyttää buranaa, koska olen kuullut huhuja, että jatkuvaan särkylääkkeiden ottamiseen voi tottua. Näin siis lievien särkylääkkeiden kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Penikkatauti_%28ihmisell%C3%A4%29

Toki vahvemman puudutuksen kanssa juokseminen voi aiheuttaa terveydellisiä haittoja. Kokeilkaapa tosissaan vääntää kättä, painia, urheilla tai tapella alkoholin vaikutuksen alaisena. Kyllä siinä yleensä seuraavana päivänä on paikat kipeenä, vaikka humalassa olisi voinut ottaa osumia ja iskuja ties kuinka paljon.

Uusimmat

Suosituimmat