Mikä esine?

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kommentit (14)

Vierailija

Tuo on korjattu malli, lähinnä poistin merkin ' ja korvasin sen merkillä ". Lopussa on myös ylimääräinen '/'-merkki, kuvapankin jälkeen.

cheers,

muumin.

Vierailija

Tuo on korjattu malli, lähinnä poistin merkin ' ja korvasin sen merkillä ". Lopussa on myös ylimääräinen '/'-merkki, kuvapankin jälkeen.

cheers,

muumin.

Vierailija

Nappasin ja pienensin. Löytyy nyt näin

Liittyykö tuo piuha ja pistotulppa ao. esineeseen? Nehän ovat melko uusia.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Lassille tiedoksi jotta liittyvät mutta ovat uusittuja. Se on alunperinkin ollut valaisin ja hopeoitu. Tuttava on mennyt kromauttamaan sen. Löysi sen jostain romuvarastosta osina. Minusta kromaus on ollut väärä teko.

Mutta miltä aikakaudelta lienee? Materiaali on ohut valurauta. Sarjanumero jotain 5000 päälle.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Lassille tiedoksi jotta liittyvät mutta ovat uusittuja. Se on alunperinkin ollut valaisin ja hopeoitu. Tuttava on mennyt kromauttamaan sen. Löysi sen jostain romuvarastosta osina. Minusta kromaus on ollut väärä teko.

Mutta miltä aikakaudelta lienee? Materiaali on ohut valurauta. Sarjanumero jotain 5000 päälle.

1800 lukuun viittaa. Löytyyköhän mm. näiltä sivuilta kuvioyhtäläisyyksiä http://www.finnrustica.fi/Godin-valurau ... aminat.htm

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Esine on ylitsepursuavan koristeltu. Minua kiehtoo siinä kuitenkin sirosti ja kevyesti tehty rokokoo-tyylittely. Tason keskialueella on teemana linna ja joku peuramainen eläin. Esineen jalat ovat kiusallisen sirot, jopa heiveröiset. Eli tasapaino ei ole kohdallaan. Mutta ainutlaatuinen esine on. Sadan vuoden päästä ei kromausta ehkä enää pidetä virheenä. Enpä tiedä vaikka tuon hyvän kromauksen päälle saisi nyt hopean helposti.

Mihin tuollaisen esineen kuvan voisi lähettää ammattimaista arviointia varten?

Vierailija
MITÄ?
Mun mummo vai?? joo niin on
Kaikki mummot ovat jonkun äitejä. Ei niistä saa käyttää tuhmia nimityksiä

Mutta itse tuosta esineestä, niin syystä tai toisesta tuli mieleen myös Singer -ompelukone. Se poljettava. Mikä oli tuolla alkuperäinen väri, tai pinnoite. Tuo "uudis" -sähkö tuossa häiritsee. On länsimaista tuotetta.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10604
Liittynyt16.3.2005

Taitaa olla tuo pistoke/kaapeliyhdistelmä täsmälleen tarkkaan sähköturvallisuusmääräysten vastainen.
Pistoke on suko-pistoke, ja kaapeli varustettu pelkällä peruseristyksellä. Mahtaako itse laitteen eristystaso olla parempi?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Niinpä on. Minulla on vain kuvia tuosta vehkeestä. En omista sitä ja tuskin koskaan törmään siihen enää. Mutta siitä huolimatta kiinnostaa mistä voisi olla kotoisin. Alkuperäinen pinnan käsittely on ollut hopeointi.

Uusimmat

Suosituimmat