Hypnoosin voimasta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onpa mielenkiintoinen uutinen. Hämmentävää...

http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikk ... 5235700146

Onko jollain tarkempaa tietoa tai vaikkapa kokemusta millaisesta tahansa hypnoosista?

Kommentit (6)

Vierailija

Kokemusta on, olen itse ollut hypnoositilassa sekä olen hypnotisoinut muita.
Aivan kaikilla tuo kivun lievitys tai nukutus hypnoosilla ei toimi, itseasiassa
luulisin että aika harva hypnotisoitu pystyttäisiin tilan aikana operoimaan.

Jos hypnoosi kiinnostaa, kannattaa lukea Jarl Fahlerin kirjat hypnoosista.
Itse hypnotisoinnin taito on melko helppo oppia, itsellä onnistui ensimmäisellä kerralla. Tässä yksi kiireellä tehty näyte:
http://www.youtube.com/watch?v=7CyWAUIkRik

Vierailija

Jep

Parhaillaan käynnissä hypnoositerapia. Opettelen nukkumaan - ts. korjataan täysin vithurallaan oleva unirymi.
Erityisen miellyttävää, kun mitään kemiallisia tajunnansammuttajia ei tarvitse käyttää. Hoito on vielä kesken - Nukun, nukahdan, nykyään kuin murmeli.

Onnellinen

Vierailija

Mielenkiintoista. Pitänee tutustua kirjoihin, lähinnä varsinkin näin keväisin on suuria univaikeuksia niin jospa toi jeesaisi.

Toi video ei pahemmin vakuuttanut, kaveri on selvästi vähän sporttisempi tyyppi ja toi läskiperse teini tuskin niin paljoa painaa etteikö jaksaisi paria sekunttia kannatella.
Jos kaveri oltaisiin laitettu niin että yläkropasta vain pää kantaisi, ts. niskalihaksilla pitäisi kestää niin sitten ehkä olisi vähän hämmästyttänytkin.

Vierailija

Neljäkymmentäviisi vuotta sitten ollessani armeijassa Parolannummella, sain kokea hypnoosin. Meillä oli illanvietto ja siellä esiintyi Oliver Hawkina tunnettu Hakasalo - vai mikä se nyt oli - niminen hypnotisoija. Hänhän oli tunnettu elinaikanaan hyvinkin värikkäästä elämästä.
Joka tapauksessa hän valitsi meistä sotapojista sopivia henkilöitä, joita sitten eri tavoin hypnotisoi. Minulle hän teki sellaisen tempun, että vaivutettuaan minut hypnoosiin, hän nostatti minut kahden telineen varaan siten, että toinen teline oli nilkkojeni alla ja toinen niskani alla, sitten hän vielä painoi vatsan kohdalta minua alaspäin. Tunsin vain pientä painoa vatsan kohdalla, muuten en tiennyt itse asiasta mitään. Vasta kasarmilla kaverit kertoivat mitä oli tapahtunut. Monikin kokeili, että pystyykö tuolla tavalla telineitten varassa olemaan, mutta eihän se onnistunut. Olen nähnyt jälkeen päin parikin kertaa saman tempun.

Vierailija

Nimi hypnoosi tarkoittaa prosessia, jossa joku, jolla on voimakas tahto, siirtää heikkotahtoisemman ihmisen transsitilaan eräänlaisen okkulttisen menetelmän avulla. Kun jälkimmäinen on transsitilassa, hän tekee kaiken mitä hypnotisoija hänelle suggeroi.

Hypnoosin transsi voidaan saavuttaa kahdella tavalla:

1. siten, että hypnotisoija keskittyy kohteensa selkäytimeen,

2. hypnoottisen katseen avulla keskittymällä kohteen silmiin. (tätä menetelmää käytetään mm. scientologien kokelaille kaksiosaisessa toiminnossa)

Jos hypnoottista toisen hallinttaa on jatkunut kyllin kauan, on kohde täysin riippuvainen hypnotisoijasta. Oma tietoisuus ei enää pysty valvomaan ruumista, sellaista ihmistä eletään ulkopuolelta. Hypnotisoija voi lähettää käskynsä telepaattisesti suurten matkojen takaa, kohteen on pakko reagoida ja toimia niiden mukaan. Näin synnytetyissä pakkotiloissa tehdään monia rikoksia, muun muassa murhia.
Henkilön herättyä hypnoosista hän ei tiedä tapahtuneesta mitään.

Päästä lähtee kaksitoista paria aivohermoja. Kaikki elimelliset ja muut vitaalit ruumiintoiminnot ovat näiden hermoparien hallinnassa. Hypnoosissa tapahtuvan keskittymisen aikana nämä 24 hermovirtausta häiriintyvät täydellisesti.
Ihmisen ollessa hypnoosissa eetteriruumiin pää jakaantuu kahtia. Jompikumpi puolikas roikkuu karkearakenteisen ruumiin vieressä hartioitten yli kuin jonkinlainen kaulus kaulan ympärillä. Hypnotisoijan eetteriruumis tulee sen tilalle. Hypnoosin loputtua palautuminen saattaa olla vain osittaista, niin että ruumis on täysin sekaisin.

Koska pään ympärillä on pääasiassa heijastavaa eetteriä, on ymmärrettävä, ettei tapahtumasta jää mitään mielikuvaa. Henkilö ei muista mitään eikä saa siten mitään kokemussatoa.
Paljon hypnoosia käyttäneen 24 hermorataa voivat vioittua.

Vierailija

Nuo hanionin jutut kuullostavat kyllä uskovaisten höpötyksiltä. Hypnoosi
toimii pelkän äänenkin välityksellä, esim. cd levyltä. Kuinka pelkkä hypnoosi cd:n kuunteleminen voisi saattaa kuuntelijan hypnotisoijan okkulttisen voiman kohteeksi?

Itselläni on paljon okkultismiä käsitteleviä ns. "mustia kirjoja", joten okkultismi ja noituus on tuttuja asioita. Hypnoosi on kuitenkin täysin
kliininen ja konkreettinen ilmiö eikä liity uskon asioihin. Eikä missään nimessä
ole vaarallista.

Uusimmat

Suosituimmat