Tarvitseeko Jumala uskontoja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kun seuraa eri uskontojen sanomia ja toimintaa, niin tuntuu ihmeelliseltä, että ne aina hyvin pitkälti seuraavat poliittisessa vallassa olevaa elämää.
Jos usko lähtisi yksilön omasta jumalasuhteesta, ilman, että siihen tarvitsisi sekoittaa uskontoja, asia olisi paljon suorempi ja "maallisesta"
ympäristöstä riippumattomampi.
Nykyisellään kirkkokunnat ja niiden ideologia ovat hyvn voimakkaasti
riippuvaisia kírkollispoliittisista päätökisistä ja politiikasta.
Tämä vääristää todellista uskoa ja saattaa sen tilanteeseen, jossa Paavin tapaiset "jumalan sijaiset" maailmassa tekevät ihmisenä päätökiä, jotka eivät kuulu heille, vaan ovat ihmisen ja Jumalan välisiä.
En tarkoita tätä keskustelua tiede palstalle niinkään uskonnollisena, vaan yhteiskuntaan ja historiaan kuuluvana aiheena, joten ateistien ei kannata polttaa pelihousujaan tästä aiheesta.
Kun seuraa nykyajan islaminlaisuutta tai kristinuskoa, ei voi olla huomaamatta sitä kuinka suurta poliittista valtaa ne pyrkivät käyttämään.
Eikö todellinen usko ole ihmisen ja Julmalan välinen henkilökohtainen suhde, joka ei tarvitse uskontoja.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Luokittelu on helpompaa, voit luokitella oman uskosi Jumalaan, uskonnot ovat kategoreja joista voi valita mieleisensä. Jos voi.

Meikää ei sinänsä kiinnosta kirkon "valta" sillä eipä se hirveästi täällä, ainakaa Suomessa vaikuta. Ei sillä etteikö kirkolla oisi sananvaraa tietyissa asioissa mut varsin lepposaa valtaa.

Vierailija
Mandix

Meikää ei sinänsä kiinnosta kirkon "valta" sillä eipä se hirveästi täällä, ainakaa Suomessa vaikuta. Ei sillä etteikö kirkolla oisi sananvaraa tietyissa asioissa mut varsin lepposaa valtaa.

Vielä lepposampaa olisi jos joka saatanan ostamastani porkkanasta ei menisi yhteisöveron kautta rahaa tälle meidän "kansankirkolle". Pari uskista ystävää on ja sitä kiroavat kuinka kirkko on vain yksi hemmetin konttori täynnä byrokraatteja. No ainoa edellytys uskonnollisille yhteisöille kasvaa isoksi on myydä perseensä valtiovallalle.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Mihin ihmeeseen ne kirkolle menevät yhteisöverot oikeasti menevätkään? Itsekin olen oman firman kautta joutunut noita aneita maksamaan!

Mitä hyödyllistä kirkko tuottaa? Aivopesua toki, mutta tuleeko mitään muuta? Sotia toki - niitä en haluaisi tukea.

Vierailija
Volitans
Mihin ihmeeseen ne kirkolle menevät yhteisöverot oikeasti menevätkään? Itsekin olen oman firman kautta joutunut noita aneita maksamaan!

Mitä hyödyllistä kirkko tuottaa? Aivopesua toki, mutta tuleeko mitään muuta? Sotia toki - niitä en haluaisi tukea.

Yhteisön toimintaan elikkäs luulisin, että pappien palkkoihin, nuorten käännytykseen, sielunhoitoon, seurakunnan järjestämiin kerhoihin (lapsille, nuorille, aikuisille ja vanhuksille) ja kaikkeen tämmöiseen. Tosin mieluummin itse pistäisin rahat vaikka nuorten mielenterveystyöhön kun niin moni täällä Suomessakin jää ilman hoitoa, joka on välttämätöntä. Myös lasten kunnallisista hoitopaikoista on puutetta, joten sinne voisi ohjata hieman lisää rahoitusta.

Mielestäni on myös hieman hassua, että meidän kaikkien (joka ainoan) pitää maksaa siitä, että yhdet pääsevät puhumaan omalle jumalalleen ja kokoontumaan häntä juhlistaen ja muita käännyttäen. Ihan kivaahan se varmaan on saada rahaa omaan juttuunsa, mutta kun se ei ole kaikkien juttu... Olisiko se uskovaisesta reilua, jos hänen veroillaan rahoitettaisiin esimerkiksi Saatanan palvontaan kannustavaa kirkon ulkopuolista "seurakuntaa", siis jotain, mikä on kyseisen henkilön vakaumuksen vastaista?

Wikipedian mukaan yhteisöveroa saavat valtio, kunnat ja seurakunnat. Jokainen meistä on valtion ja kunnan asukas, mutta yllättävän moni ei enää kuulu mihinkään seurakuntaan. Tässä on nyt selvästi lain muuttamisen paikka.

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Starman
Kun seuraa nykyajan islaminlaisuutta tai kristinuskoa, ei voi olla huomaamatta sitä kuinka suurta poliittista valtaa ne pyrkivät käyttämään.

Aikaisempina vuosisatoina kirkko on Euroopassakin ollut suurin yksittäinen vallankäyttäjä (no, kuninkaan jälkeen). Uskonnolla on vielä nykyäänkin hämmästyttävän suuri asema länsimaisessa yhteiskuntamallissa. Tosin sen rooli pienenee koko ajan. Mutta onhan kristinusko Suomessa aika maallistunutta ja kesytettyä.

Starman
Eikö todellinen usko ole ihmisen ja Julmalan välinen henkilökohtainen suhde, joka ei tarvitse uskontoja.

Kaikista uskonnoista on varmaan löydettävissä tämä ylevä ajatus. Ikävä kyllä niistä löytyy paljon muutakin, yksittäisten ihmisten ja koko yhteisön kontrolliin pyrkiviä ajatuksia. Uskonnoissakin toki on eroja, kuten viineissä.

Tuo aiheen otsikko on sinänsä loistava. Nykyaikanahan tyypillinen uskonnonpuolustaja on pakistanilainen Ahmed, joka kuvittelee jumalansa tarvitsevan hänen tukeaan, joten hän lähtee riehumaan kaduille jumalan puolesta. Kyse on tietenkin tästä "kaikkivaltiaasta" jumalasta, joka on luonut koko maailman, mutta juuri nyt tarvitsee Ahmedin apua, koska toisella puolella maailmaa joku on esim. piirtänyt profeetan kuvan. Nämä jumalan pikku apulaiset eivät koskaan mieti tuota asiaa tarpeeksi pitkälle.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

2.000.000 suomalaista katosi 1850-1950 välisenä aikana ja on vähin mahdollinen määrä. 375.000 muutti Amerikkaan ja tieto perutstuu Amerikassa tehtyyn tutkimustyöhön; Amerikkaan muuttaneet Suomalaiset. Suomalaisia sukunimiä isän puolelta (n.k. "isälinja", isän sukupuu) seuraamalla, ja verraten tietoja m. m. kirkonkirjojen tietoihin, "äitilinjaan" (äidin sukupuu) tulee katkos 1850-1950 välisenä aikana, mutta, "äitilinja" tulee esille aikaisemmassa vaiheessa historiaa. "Äitilinjassa" on tyhjiö ja siitä katoaa vähintään 1.6 miljoonaa Suomalaista.

Älä usko mitä minä sanon/kirjoitan, vaan tarkasta tiedot.

Vierailija

Kysymys uskovaisille

Minä* olen perimätietojen mukaan Jumalan kuva, sillä Jumala loi Naisen ja Miehen omaksi kuvaksensa. Minä en ole Jumala, mutta Jumala ja Sielujen Valtakunta on Sielussani. Kukaan minun ulkopuolinen ei voi olla lähempänä Jumalaa ja Sielujen Valtakuntaa kuin Minä. Ja Minä olen Jumalan todistaja; Kaikki mitä Minä näen ulkopuolellani näkee Jumala, ja kaikki mitä Minä kuulen, kuulee Jumala, sillä Minä ja Sielujen Valtakunta ja Jumala olemme yhtä.

Onko kenelläkään teistä mitään sitä vastaan, että Jumala on ensimmäinen, ja jokainen Suomen Kansaan syntynyt lapsi on perimätietojen mukaan viimeisin Jumalan Lapsi, ja Jumalaan, ja Sielujen Valtakunnan Nimiin, Jumalan ja ihmisen välillä tehtyyn Liitton ja Liiton Lakiin 10 Käskyyn viitaten; pyhän perimän viimeisin?

*"Minä" olen Minä joka kirjoitan, mutta myös Sinä joka luet.

Vierailija

Aivopesua? Enpä tiedä, minusta kirkolla on paljon erinlaista nuorisotoimintaa, tietysti hengellisessä meiningissä mutta entäs sitte.
Nytki kirkko alotti kampanjan nuorten syrjäytymistä vastaan, voisi kuvitella etä mainostavat seurakuntiaan netissä jne. Minusta tommonen toiminta on helvetin hyvää, vaikka ite en niissä käykkään... mielummin tavata ihmisiä ja tehdä jotain aktiviteetteja kuin istua tietokoneella.

Ja tuossa nyt oli yks esimerkki mitä kirkko tekee... köyhille ruoka-apua antavat ja järjestävät just jouluaterioita tms. Se joka sanoo että kirkko on turhanpäivänen niin ei kyllä tiedä sen toiminnasta mitään.

"Aivopesua" lal, te taijatte ite olla aivopestyjä..

Vierailija
Mandix
"Aivopesua" lal, te taijatte ite olla aivopestyjä..

Kyllä siihen aivopesua tai mielenköyhyyttä tarvitaan, että aikuiset ihmiset pitävät mielikuvitushahmoa oikeana ja joka tulee rankaisemaan kaikkia.

Että lol vaan heille

Vierailija

Juudan ja Jerusalemin tuhon syyksi kerrottiin raamatussa Miikan kirjassa "maksusta opettavat sen papit". Palkkapapisto on täysin Raamatun vastainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat