Epätodellinen olotila

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

On ollut jo pitkään minulla, about 2kk, kun tarkkailee ympäristöä, tuntuu olevan kuin puoliksi unessa, asiat tuntuu epätodelliselta, ikäänkuin katsoisi harson lävitse.

Tuli vain yksi päivä kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä ole lähtenyt. Muuten kyllä pystyy elämään asian kanssa, mutta on kyllä typerä olo joskus.

Niin että mistä ihmeestä tämmöinenkin ongelma voi olla peräisin? hmm? Onko tälle olotilalle jokin tieteellinenkin nimitys?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Missä tilanteissa ei tunnu tältä ?

Veikkaan että silloin kun teet jotain. Seura tai paikka ei välttämättä vaikuta olleenkaan. Olennaista on että tekeekö jotain mielekästä/hyödyllistä vai ei.

Siksi intti on melko kevyt, kun on useimmiten tekemistä.

Monet opiskelijat käy kallonkutistajalla. Ei kaikille sovi abstrakti, mieletön, sosiaalidemokraattinen elämä, mitä opiskelu puhtaimmillaan edustaa. Tehdään paljon työtä, mutta kukaan ei hyödy siitä paskan vertaa. Et edes sinä itse.

Vierailija
Homo Superior
Neollahan oli sellainen olo Matrixissa. Kokeile saatko väisteltyä luoteja.

En viittis testailla

Vierailija

Siistii! Itellänikin on välillä erittäin epätodellinen. Esim. Pankkiautomaatilla rahaa nostaessa ei hev. ei siel nyt noin paljoa miinusta voi olla...
Ja toinen on lomat ja viikonloput. Katsoin kuiteista käyneeni Amsterdamissa viikon lomalla luulin et se oli vain unta , mut ei ollutkaan...

Vierailija

Siistii! Itellänikin on välillä erittäin epätodellinen. Esim. Pankkiautomaatilla rahaa nostaessa ei helv. ei siel nyt noin paljoa miinusta voi olla...
Ja toinen on lomat ja viikonloput. Katsoin kuiteista käyneeni Amsterdamissa viikon lomalla luulin et se oli vain unta , mut ei ollutkaan...

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minulla saattaa olla vähän samaa. Tuntuu kuin olisi jatkuvasti vähän sellaisessa pienessä jälkihumalassa, että vähän poissa.. ei saa kunnon otetta todellisuudesta, sellainen hidas ja tahmainen mieli. Oikeastaan se krapulapäivän olotila kun on vielä jonkin verran humalassa kuvaa tätä aikas hyvinkin. Tuntuu ettei saa päätä täysin selväksi ollenkaan. Tätä vaan jatkuu, tein mitä tahansa. Kokoajan hieman poissaoleva olo tai epätodellinen olo. Voisiko olla että joku ryyppäyskerta on tuhonnut aivojani pahasti?

くそっ!

Vierailija

Jos nyt oletetaan, että et vedä mitään kamaa, mikä selittäisi tilasi niin ilmeisesti että kysymyksen esittäminen olisi jo täysin typerää, niin ainakin muutama kysymys tulee mieleeni :

1. Oletko nukkunut hyvin ? Jos et nuku riittävästi, niin tulee kyllä todella epätodellinen olo.

2. Onko jokin elämääsi vaikuttava asia muuttunut ratkaisevasti ? Jotakin, mikä tekee todellisuudestasi erilaisen ja mihin et ole vielä sopeutunut.

3. Onko päinvastoin niin, että mikään ei muutu, paitsi sinä itse ? Elämäsi voi alkaa tuntua epätodelliselta, jos sen olosuhteet eivät enää sovi sinulle, koska olet itse muuttunut. On tietysti tosi vaikea sanoa yhtään mitään, kun annat noin vähän tietoja, mutta jos sinulla on esim. hieman parodinen suhde elämäntilanteeseesi, se voisi olla merkki siitä, että sinun olisi syytä muuttaa sitä, koska olet kasvanut siitä tavallaan ulos.

Vierailija
Ronron
Minulla saattaa olla vähän samaa. Tuntuu kuin olisi jatkuvasti vähän sellaisessa pienessä jälkihumalassa, että vähän poissa.. ei saa kunnon otetta todellisuudesta, sellainen hidas ja tahmainen mieli. Oikeastaan se krapulapäivän olotila kun on vielä jonkin verran humalassa kuvaa tätä aikas hyvinkin. Tuntuu ettei saa päätä täysin selväksi ollenkaan. Tätä vaan jatkuu, tein mitä tahansa. Kokoajan hieman poissaoleva olo tai epätodellinen olo. Voisiko olla että joku ryyppäyskerta on tuhonnut aivojani pahasti?

Minulla on juuri tätä samaa vähän. Tiedä sitten aiheuttajasta. Syön terveellisesti, enkä käytä muita päihteitä kun alkoholia.

Vierailija
Puudeli
Ronron

Minulla on juuri tätä samaa vähän. Tiedä sitten aiheuttajasta. Syön terveellisesti, enkä käytä muita päihteitä kun alkoholia.

Mulla on myös sama, kärsin lisäksi aivan käsittämättömästä hajamielisyydestä ja levottomuudesta mikä syventää olotilaa.

Kuvailisin tuota oloa siten, että ikäänkuin aistit tylsistyy. Ei pysty kuuntelemaan kunnolla, ei näe kunnolla ym. Välillä tuntuu että aivot ovat ikäänkuin puoliunessa vaikka kroppa onkin hereillä. Ajatus ei kulje. Veikkaan omalta kohdalta että surkeat elämäntavat aiheuttavat tätä. Silloin kun jaksan liikkua ja syödä kunnolla olokin paranee nopeasti. Varsinkin ruoka joka sisältää "tyhjää" energiaa aiheuttaa tällaista "tahmeutta", sen lisäksi vielä saa mielialat heittelemään.

Ja tosiaan, mielekäs tekeminen auttaa. Olo on pahimmillaan juuri tällaisina viikonloppuina kun aika menee koneella roikkuessa ja sarjiksia lukiessa. Aivot turtuu Sitten kun tekee jotain kiinnostavaa, itselläni esimerkiksi kirjoittaminen, huomaa kuinka maailma alkaa kirkastua.

Vierailija

Kappas, en ole ainut jolla on tälläisiä oireita. Itsekkin olen miettinyt aivan samoja asioita ja olen tullut siihen lopputulokseen, että se olisi vain normaalia vahenemista. Tuntui kuin lapsena olisin ollut terveempi. Vaikka koen olevani älykkäämpi ja viisaampi kuin koskaan, niin silti tuntuu kuin tietoisuus olisi häviämässä jonnekin. Tämä jopa pelottavaa. Voisin aivan hyvin uskoa sen johtuvan alkoholistakin.

Vierailija

Boysen kirjoitti:

Tehdään paljon työtä, mutta kukaan ei hyödy siitä paskan vertaa.

Kirurgit, lainoppineet, lääkärit, psykologit, fysioterapeutit, diplomi-insinöörit ja niin edespäin hyötyvät opiskelusta. Käytäntö edellyttää tiedon soveltamista, joka puolestaan edellyttää tietoa. Esimerkkinä kirurgin vaativa työ, johon ei opita "yritys ja erehdys"-menetelmällä sekä opiskelua välttelemällä ja halveksumalla.

Kaltaisellesi hihhulille tämä on varmaan vaikea asia käsitettäväksi. Pääosin itsestä on kiinni, mitä opiskelusta saa irti, jos et itse ole kykenevä tiedon omaksumiseen, niin älä yleistä samaa vajavaisuutta muihin.

päkäpää kirjoitti:

Niin että mistä ihmeestä tämmöinenkin ongelma voi olla peräisin? hmm? Onko tälle olotilalle jokin tieteellinenkin nimitys?

Saattaa olla jonkin sortin masennusta tai ahdistuneisuutta. Jos vaikeuttaa elämää, varaa ihmeessä aika ammattiauttajalle. Ymmärtääkseni joissakin psykooseissa olisi tämänkaltaista oirehdintaa katatonia vai mikä lie - nyt en ole varma, spekuloin vain.

Vierailija
Puudeli
Ronron

Alkoholi on aivan tarpeeksi kova päihde sotkemaan todellisuuden tajua. Se vaikuttaa todella suureen osaan aivoista jopa kovemmin kuin huumeet yleensä.

Itse olen havainnut, että on paljon paremmin mukana pelissä kun ei ole kuukausiin ottanut edes yhtä olutta. Jotenkin valppaampi ja energisempi fiilis.

Vierailija
Sakarias

Kirurgit, lainoppineet, lääkärit, psykologit, fysioterapeutit, diplomi-insinöörit ja niin edespäin hyötyvät opiskelusta. Käytäntö edellyttää tiedon soveltamista, joka puolestaan edellyttää tietoa. Esimerkkinä kirurgin vaativa työ, johon ei opita "yritys ja erehdys"-menetelmällä sekä opiskelua välttelemällä ja halveksumalla.

Kaltaisellesi hihhulille tämä on varmaan vaikea asia käsitettäväksi. Pääosin itsestä on kiinni, mitä opiskelusta saa irti, jos et itse ole kykenevä tiedon omaksumiseen, niin älä yleistä samaa vajavaisuutta muihin.

Voi herran jestas. Tiedätkö että kuinka moni dipl.ins koskaan laskee mitään ? Tai edes mitoittaa. Ehkä 3%.

Kirurgeillakin on aivan hitosti byrokratiaa. Mutta jos leikkaa edes kerran kuussa, niin pitää tietenkin hallita homma.

Juristien koulutus vanhenee tavallaan koko ajan.

Yllättävää kyllä, tietotekniikan koulutus vanhenee hyvin vähän edes 20 vuodessa. Samat asiat vaan nimetään uudestaan tämän tästä, jotta saadaan myytyä niille typerille päällikkö-insinööreille ja ekonomeille "parempaa" teknologiaa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Pelottavaa jos se tietoisuus on sammumassa.. pienenä olin täysillä hetkessä läsnä aina, koin olemassaolon, sen ympäristön, kunnolla, aistihavainnot olivat selkeitä ja olo oli siis.. selkeä, clear, olin läsnä. Tietoinen. Mutta nyt.. en osaa edes kuvailla kunnolla.. kyllä minä aistin ja niin edelleen mutta.. jokin on vaan erilailla.. jokin on pielessä. Kuin ei pystyisi keskittymään ollenkaan, sama tunne kuin ajatukset olisi kokoajan aivan jossain muualla, vaikka keskittyisinkin ajattelemaan ympäristöäni ja tätä hetkeä ja aistimuksiani. Sellainen - poissaoleva tunne, niinkuin tietoisuus olisi heikentynyt, kokemus pienempi. En ole ihan messissä. Välillä oikein ärsyttää, tuntuu häiritsevältä. Kun ei saa otetta.. yrittää keskittyä ja selkiyttää pään, mutta se ei selkene. Olen leivässä pöhnässä, humalassa. Ehkä pitäisi tosiaan luopua siitä alkoholista hetkeksi..

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat