Mahdottomia laskuja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kertokaapas matemaatikot mitä kaikkia mahdottomia laskuja on olemassa, esimerkiksi kun nollallakaan ei voida jakaa kun siitä tulee ääretön vai tuleeko?

mitkäö muut lasku operaatiot pistää koneet jumiin?

Sivut

Kommentit (24)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

No en tiedä laskuista, taino on tämäkin tietokoneelle lasku, mutta anyways. Tietokoneen saa helposti sekaisin taino pikemminkin jumiin tekemällä vaikka ohjelman mikä tekee saman toiminnon mikä toistuu 0,0000000000000 sekunnin välein.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

1 - 2 kun pelleillään luonnollisten lukujen kanssa. Näitä tällaisia on helppo keksiä äärettömän monta ja ne ovat kaikki yhtä tylsiä ja tyhmiä.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
TERÄS NALLEPUH
No en tiedä laskuista, taino on tämäkin tietokoneelle lasku, mutta anyways. Tietokoneen saa helposti sekaisin taino pikemminkin jumiin tekemällä vaikka ohjelman mikä tekee saman toiminnon mikä toistuu 0,0000000000000 sekunnin välein.

Ei minun.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Seppo_Pietikainen
TERÄS NALLEPUH

Ei minun.

Kyllä menee, vaikka itellänikin on tupla-ydin prosessori ja molemmissa 2 gigahertsiä niin eipä kuule kauaa ruksuta, kun jo kone huutaa äitiä!

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
TERÄS NALLEPUH
Seppo_Pietikainen
TERÄS NALLEPUH

Ei minun.

Kyllä menee, vaikka itellänikin on tupla-ydin prosessori ja molemmissa 2 gigahertsiä niin eipä kuule kauaa ruksuta, kun jo kone huutaa äitiä!

int main ()
{
unsigned long i = 0;

while ( true )
{
i++;
}

return 0;
}

$ g++ -m64 looper.C -o looper

Edes 64-bittisessa ymparistossa no problems.

Pistin kolme kopiota pyorimaan, selailen webia ja tiede.fi -foorumia,
edelleenkin, no problems...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Matemaatikot ovat saivartelijoita, joiden elämän problematiikalla ei ole mitään yhtymäkohtia todellisen elämän kanssa. Juuri siitä syystä johtuen (esimerkiksi) matematiikassa ei jaeta vuosittaista Nobelin palkintoa. M.O.T.

Vierailija
Tarkkailija
Matemaatikot ovat saivartelijoita, joiden elämän problematiikalla ei ole mitään yhtymäkohtia todellisen elämän kanssa.

Sanoo ihminen joka ei ole eläessään ymmärtänyt matematiikasta yhtään mitään! Tykkää vain jutella kännykkään! Tarvittiinkohan sen kehittelemiseen matematiikkaa?
Tarkkailija
Juuri siitä syystä johtuen (esimerkiksi) matematiikassa ei jaeta vuosittaista Nobelin palkintoa. M.O.T.

Matematiikan Nobel on Fieldsin mitalli, joka on arvostetumpi kuin Nobel, koska se jaetaan vain joka neljäs vuosi.

Vierailija

Ikiloopit on lähinnä kernelin skedulerin ongelma.

Yksi kotitietokoneiden surkeuden ongelma on myös se, että muistiväyliä on vain 1 kpl. Jos se on tukossa, niin siinäkös sitten puret kynsiäsi.

Vierailija

Kale, menit halpaan!

Eiköhän se ollut itse Manu Koivisto kun sanoi aikanaan:

"Jos provosoidaan, ei pidä provosoitua!"

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
Tarkkailija
Matemaatikot ovat saivartelijoita, joiden elämän problematiikalla ei ole mitään yhtymäkohtia todellisen elämän kanssa. Juuri siitä syystä johtuen (esimerkiksi) matematiikassa ei jaeta vuosittaista Nobelin palkintoa. M.O.T.

Selitystä sille miksi matematiikalle ei ole nobelin palkintoa ei varmaan kukaan tiedä mutta muistan jostain lukeneeni että Alfred Nobel oli riidoissa jonkun matemaatikon kanssa ja jätti sen takia matikan pois joukosta. Kuullostaa kyllä vähän pikkumaiselta nipottamiselta, liekö sitten totta.

Sen sijaan lähes kaikki tekniset vimpaimet ja hiivatin moni muukin asia tässä maailmassa perustuu matematiikkaan joten ei se ihan pelkkää saivartelua ole.

Vierailija
Tarkkailija
Kale, menit halpaan!

Eiköhän se ollut itse Manu Koivisto kun sanoi aikanaan:

"Jos provosoidaan, ei pidä provosoitua!"

Provosoidun jos huvittaa. Ja Mauno Henrik ei ole muutenkaan arvostuslistani kärkipäässä olevia henkilöitä.

Vierailija
yeti
Miksi matematiikkaa kutsutaan luonnontieteeksi?

Ei sitä ainakaan tiedepiireissä, eikä kokemukseni mukaan hirveän usein muuallakaan, kutsuta luonnontieteeksi. Täytyy kyllä myöntää että olen joskus paljon nuorempana, esim. yläasteella, itsekin erehtynyt kutsumaan sitä luonnontieteeksi, ennen kuin olin asiaa kunnolla ajatellut.

Sen takia puhutaan matemaattis-luonnontieteellisistä aineista eikä pelkästään luonnontieteistä. Täytyy kyllä muistaa se että matemetiikka on luonnontieteille erittäin hyödyllistä, kun sitä käytetään oikein.

Vierailija

Papalla on ihan sama ongelma!

Eilen se hoki pitkän aikaa, että iha mahoton lasku, miten tää voi olla näin mahoton tää lasku ( Posti oli tuonu Stockmannilta kirjeen).
Mitähän se sanoo, kun Luottokunta heittää preivillä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat