Harrastatko jotakin itsepuolustuslajia?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Harrastatko jotakin itsepuolustuslajia, mitä? Miksi valitsit kyseisen lajin?
Itse aloitin Tae-Kwon-Do:n harrastamisen reilu 3-viikkoa sitten, taekwondon valitsin siksi, koska olen kiinnostut, enemmän potkuista ja lyönneistä, kuin painista, sidonnoista ja sen sellaisista..

Sivut

Kommentit (102)

Vierailija

Taekwondo ei kyllä mielestäni anna ihmeempiä aseita itsepuolustusta silmälläpitäen. Hieno laji silti. Oletko pitkäänkin treenannut?

Vierailija

Enpä harrasta itsepuolustusta, ellei pientä nyrkkeilyä kavereiden kanssa oteta lukuun. Jos joutuisin uhatuksi, pötkisin mielummin pakoon. Syy: Jos vetäiset jonkun känniläisen tyypin katuun (joka on käynyt päällesi), sinä olet syyllistynyt "liialliseen" väkivallan käyttöön itsepuolustustilanteessa.

Vierailija

Mä kanniskelen yleensä mailapelimailoja mukana. Rystyslaissia kaulaan, niin kyllä auttaa. Tai sitten on kiviä taskussa ihan treenin vuoksi ja heittelen niillä.

Yleensä vain vältän tilanteita. Joskushan on kiva toista leikillään ärsyttää ja katsoa mitä huumori kestää, mutta pitää osata lopettaa ajoissa...

Vierailija
tyson
Enpä harrasta itsepuolustusta, ellei pientä nyrkkeilyä kavereiden kanssa oteta lukuun. Jos joutuisin uhatuksi, pötkisin mielummin pakoon. Syy: Jos vetäiset jonkun känniläisen tyypin katuun (joka on käynyt päällesi), sinä olet syyllistynyt "liialliseen" väkivallan käyttöön itsepuolustustilanteessa.

Jep, 110 metrin aidat on tunnetusti paras itsepuolustuslaji. Ainoo ongelma on jos on vaimo tai muita kavereita mukana. Eukonkanto itsepuolustuslajina ei ole läheskään yhtä hyvä kuin edellä mainittu 110m aidat.

Vierailija
kvp

Jep, 110 metrin aidat on tunnetusti paras itsepuolustuslaji. Ainoo ongelma on jos on vaimo tai muita kavereita mukana. Eukonkanto itsepuolustuslajina ei ole läheskään yhtä hyvä kuin edellä mainittu 110m aidat.

Hehe, että eukonkantoon. Onneksi ei ole vaimoa vielä

Mutta mutta, jos mukana olisi kavereita, pyrkisin selviämään tilanteesta puhumalla. Nyrkkiel avulla puhuminen on kyllä se vihoviimeinen keino.

Vierailija
tyson

Hehe, että eukonkantoon. Onneksi ei ole vaimoa vielä

Mutta mutta, jos mukana olisi kavereita, pyrkisin selviämään tilanteesta puhumalla. Nyrkkiel avulla puhuminen on kyllä se vihoviimeinen keino.

Joo, niinhän se on. Puhuminen on aina ensimmäinen vaihtoehto, sit juoksemiset ja tappelemiset tai herrasmiesmäiset kaksintaistelut kuudestilaukeavien kanssa.

Nyrkkien avulla puhumisesta kukaan ei hyödy, toiset saa haavoja naamaan ja toiset rystysiin, kaikkia sattuu.

Vierailija
Lothar
Itsepuolustuslajeilla ei peritä taivasten valtakuntaa, minä käännän pahalle toisenkin posken.

No itse kuitenkin vaaran uhatessa, jos olisi mahdollista puolustautua, pulustautuisin ennemmin kun tulisin peppuraiskatuksi. Onhan meillä jokaisella ylpeytemme? Onhan?

Vierailija
Lothar
Itsepuolustuslajeilla ei peritä taivasten valtakuntaa, minä käännän pahalle toisenkin posken.

Tuolla tavalla päädyt ennen aikojasi sinne taivasten valtakunnan portille. Entä jos ne ei päästäkään sisään, kun tyhmyyksissäsi sinne liian aikaisin pyrit?

Vierailija

Harrastin karatea suunnilleen viisi vuotta teini-iässä. Lopetin lähinnä opiskelun takia, mutta myös osansa oli kun jouduin vetämään treenejä vetäjänä yhä enemmän. Kyllähän se sillointällöin oli hauskaa, mutta jatkuvasti tehtynä aika hanurista.

Nyt yritän pitää säännöllistä sali/kotitreeniä yllä. Telinevoimistelua pitäisi kokeilla, mutta en tiedä onko mitään seuroja missään. Prkl.

Vierailija
parantunut
Lothar

Tuolla tavalla päädyt ennen aikojasi sinne taivasten valtakunnan portille. Entä jos ne ei päästäkään sisään, kun tyhmyyksissäsi sinne liian aikaisin pyrit?

Niin tai tavaan portteja vartioikin Pietarin siajasta Bruce Lee.. Mitäs sitten teet?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat