Väkivaltaisuus...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

yhdistyy ainakin toisinaan mielikuvissa voiman ja vallan käyttöön.

Mielestäni ainakin väkivaltainen hyökkäys kuitenkin kielii hyökkääjän voimattomuuden tunteesta. Hän saattaa pelätä, eikä hänellä ei ole senhetkisessä tiedossaan vaihtoehtoisia keinoja. Nämä kuitenkin olisivat hänen omankin tulevaisuutensa kannalta rakentavampia kuin aggressiivinen käytös.

Väkivaltaisiin keinoihin päätyminen missä tahansa taistelussa on jo tappio...

Kommentit (6)

Vierailija

Käytännössä on kyse vain aggression asteista. Kaikista mulkaisuista ja nokan nostoista lähtien. Se että aggressioksi nähdään vain fyysinen päällekarkaus, on infantiilia.
Tuo vaikka verbaalisesti toista provosoiva ja päällekarkauksen kohteeksi ehkä päätyvä osoitaa äärimmäistä agressiota ja voi kävellä tilanteesta martyyrinä.

Vierailija

Niin, toisaalta taas moni mafian jäsen lopettaa kärsimystä lisäävän toimintansa vasta hengettömänä, samaten kaikki aivopestyt valtiovallan pelinappulat, eli sotilaat. Irakissakin jenkkisoltut ovat sitä mieltä tänäkin päivänä että Bush on hyvä jätkä, koska Irakissa ollaan tuhoamassa Saddamin joukkotuhoaseita. Eikö olekin mielenkiintoista? Heille ei ole kerrottu että niitä ei ole olemassa...

Valtiovallan provosoima väkivalta tulisi tuomita rikoksena ihmiskuntaa vastaan, ja syytteeseen tulisi asettaa valtiojohto, joka tällaisen toiminnan sallii ja masinoi.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Olen niin harmittoman näköinen että kukaan ei ole lyönyt tai uhonnut baarissa.

Kiltin ja vaarattoman näköinen olen. En ole mitenkään uhkaava.

Ympäristö ja yksilö vaikuttaa väkivaltaan, kukaan ei mäiski turpiin jos ei koe siihen jotain tarvetta tai ole muuten harhoissa ja harhaluuloinen tai aggressiivinen ja ilman itse heti tajuamatta lyö.

Vierailija

Kun itsetuntemus ja kilot lisääntyy, sekä tietoisuus vastustajista, vähenee päällekarkaukset jyrkästi. Samalla kun ne vähenee, kohoaa itsekunnioitus.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Itse näkisin että me kaikki (jopa minä) koemme suuttumusta ja aggressiota ihan primitiivisesti. Oma asenne väkivältaan ja uhkaavaan käyttäytymiseen sitten säätelee sitä kuinka paljon pitkittää sitä tuohtunutta tilaa, järjellään säätelee. Valitettavasti tiedän ihmisiä, jotka unelmoivat väkivallasta ja pitävät
pientäkin loukkausta oikeutuksena turpaan vedolle, tällaisilla ihmisillä kynnys
joutua fataaliin taisteluun on alhaalla - toisin kuin meillä, joiden kunnia riippuu ihan eri asioista.

Mulgeron

Vierailija

Tilastojen mukaan aikuisten tappelut selvinpäin ovat niin harvinaisia, että pitäisi lähettää tv-kamera paikalle.

Uusimmat

Suosituimmat