culture fair - älykkyystestit netissä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moi!

Mahtaisiko ihmiset tietää hyviä kulttuurireiluja älykkyystestejä ja -tehtäviä netissä? Ymmärrettävästi mieluiten sivustoja, joista ei tarvitse mitään maksaa.

Kommentit (6)

Vierailija

Moi!

Mahtaisiko ihmiset tietää hyviä kulttuurireiluja älykkyystestejä ja -tehtäviä netissä? Ymmärrettävästi mieluiten sivustoja, joista ei tarvitse mitään maksaa.

Vierailija

Mutta muistakaa, että triviaalitiedon hallitseminen ei ole mikään merkki älykkyydestä.

On lukemalla hankittua kirjaviisautta ja luontaista älykkyyttä.
Viisaus on jotain tuolta väliltä, ripauksella verbaalista lahjakkuutta ja elämänkokemusta.

Netissä on paljon kaikenmaailman pilipalitestejä, joilla ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

Vierailija

Täysin samaa mieltä. Itse pidän testejä yhtä hyvänä ajanvietteenä kuin television katsomista. Tosin, televisiosta näkee joskus jotain hyödyllistäkin.

Vierailija

En laittaisi kovin paljon painoa 100 vuotta vanhoille menetelmille mitata ihmisen älykkyyttä, varsinkin kun älykkyyden lajeja on niin monia, jotka jäävät testien ulkopuolelle. Ihan sama kuin mitattaisiin ihmisen kuulo-, näkö-, maku-, tunto- ja hajuaistia ja sitten tekisimme analyysin "ihmisen aisteista". Tuokin on ehdottomasti liian mairitteleva esimerkki älykkyystesteille. Myöskin käytettävissä olevien tietojen soveltamista on vaikea mitata, saati tietomäärää yleensä. Minkä paino-arvon annat millekkin ja millä perustein??
Mittausmenetelmät, olosuhteet ja mitattavan sen hetkinen valmius ovat myös luku sinänsä. Itse olen saanut tuloksen 8 vuotta sitten, johon voin olla erittäin tyytyväinen. Tein tässä vuosi sitten testin myös, mutta minulla oli silloin n. 2kk ajanjakso takana, jolloin minä nukuin erittäin huonosti. Univelkani vaikutti muutenkin päivittäiseen elämään aika tavalla. Tulokset olivat luonnollisesti paljon huonompia kuin edellisessä, mutta tuloksen analysoijaa ei kiinnostanut univajeeni, vaikka hän oli siitä tietoinen Tulos oli kuitenkin ihan riittävä. Ongelmanahan ei varsinaisesti ollut itse testin tulos, vaan analysoija
Yhtä lailla olen tehnyt näitä pikaluonneanalyysejä aika paljon ja kyllä minä arvostan niitä kovin vähän. Kuitenkin testi on yleensä jotakuta muuta varten kuin testattavaa ja fiksu ihminen kyllä tajuaa minkälaisia tuloksia testaaja tahtoisi nähdä

Tietenkin yleensä näissä älykkyystesteissä hyvin pärjänneet puolustavat henkeen ja vereen testien erinomaisuutta, mikä kertonee sitten ko henkilöstä ja hänen muista älyn lahjoistaan, sekä heikkoudestaan jotakin

Tietenkin nämä älykkyystestit jotakin kertovat, mutta niiden perusteella ei kannata kovin kattavia johtopäätöksiä tehdä. Aivojumppana testien tekeminen on minusta mukavaa ajanvietettä ja olenhan minäkin joskus noita nettitestejä ratkonut.

Uusimmat

Suosituimmat