Ilkeä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Se on ihan täys M***u mieheksi"
"Nojo on v****mainen mies"

Minkälainen on luonteeltaan ilkeä ihminen?

Itse ajattelisin, että ilkeä ihminen on sellainen ihminen, joka aiheuttaa aiheetta sanoillaan ja toiminnoillaan toiselle ihmiselle mielipahaa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jokainen ihminen määrittää itse, minkälainen ihminen on ilkeä.. Ilkeälle tuskin on mitään yleistä määritelmää..

Vierailija

Blastaaja:
"Jokainen ihminen määrittää itse, minkälainen ihminen on ilkeä.. Ilkeälle tuskin on mitään yleistä määritelmää.."

Kyllä sille jotain yleistä määritelmää voi kyhätä.
Useat ovat sitä mieltä, että heidän yhteisöissä on "ilkeä ihminen".
Täytyyhän meillä olla enemmän tai vähemmän yhteinen "sapluuna", millä me tuon määritelmän teemme.

Vierailija

Miten määritellä ilkeä ihminen? Eikö se riipu näkökulmasta? Minä näen vain omista lähtökohdistaan toimivia ihmisiä. Jos joku vie minulta pehmiksen kädestä aurinkoisena kesäpäivänä, niin kenties hänellä olikin vain niin kova nälkä? Toisaalta hän saattoi viedä minulta jäden vain siksi ettei kestänyt nähdä minun nauttivan kylmästä herkusta?
Nälkä perusteena on luontoa itseään. Jälkimmäinen vaihtoehto kertoo sairaudesta, jota vastaan kannattaisi jokaisen taistella jo itsensä vuoksi, sillä sellainen tapa antaa merkityksiä asioille tuhoaa vain henkilöä itseään. Toisaalta minä saattaisin kampata melko kipeästi jäätelön viejän jos saisin kiinni tai ehkä antaisin hänen mennä? Mikäli kamppaisin hänet kipeästi, niin olisinko ilkeä? Minkä arvon asetan jäätelölle ja minkä arvon asetan omalle ylpeydelle, tms. ja minkä arvon minä annan kostolle ja kampatun kivulle? Entä jos antaisin hänen mennä? Minkä merkityksen minä tapahtuneelle ja oman käytökseni perimmäisille syille antaisin silloin? Miten omat valintani vaikuttavat kokonaisuuteen ja sosiaaliseen viestiin ympäristölle nyt ja myöhemmin?
Minkä merkityksen minä annan tapahtuneelle, sen perusteella minä toimin.

Kysehän on valinnoista.

Vierailija

Liftasin viime kuussa tunnin pakkasessa, kun oma autoni hajosi tien poskeen. Yli 30 ilkeää ihmistä ei pysähtynyt. Ne on syvältä, ihan per*eestä. Mukana oli pieni lapsi. Liikenne oli hiljaista ja aika tuntui todella pitkältä. Ihan korvessa, mutta huoltoaseman kohdalla. Joiltakin kysyin asemalla. Sama suunta mutta "en ota".

Aika monet vit*uili ohi ajaessaan. Vilkutti tai kiihdytti kaasu pohjassa.

Ei minua mikään kannusta jäämään Suomeen. Todella paska paikka.

Vierailija
Boysen
Liftasin viime kuussa tunnin pakkasessa, kun oma autoni hajosi tien poskeen. Yli 30 ilkeää ihmistä ei pysähtynyt.

Ottaisitko SINÄ tämän näköisen miehen kyytiin?

Vierailija

Ilkeänä pidetään usein ihmistä, joka tahallisesti aiheuttaa mielipahaa tai eripuraa. Ihminenkin on ilkeä vain syistä, joten jollekin ilkeä ihminen voi olla toiselle rakkain ja ystävällisin ihminen maan päällä. Itsekin saatan olla ilkeä, mikäli en jostakin ihmisestä pidä lainkaan/ arvosta henkilön arvoja tai elämänasenteita.

Vierailija
Lasse S. Liittynyt
Boysen
Liftasin viime kuussa tunnin pakkasessa, kun oma autoni hajosi tien poskeen. Yli 30 ilkeää ihmistä ei pysähtynyt.

Ottaisitko SINÄ tämän näköisen miehen kyytiin?

Ottaisin, ja jos olisin nainen niin jättäisin myös numeroni.

Huonoon liftimenestykseen saattoi vaikuttaa se kun makasin auton alla kiristämässä letkua, niin housu tarttui johonkin naulaan, ja jouduin jättämään ne sinne auton alle.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Thirsty
Ilkeänä pidetään usein ihmistä, joka tahallisesti aiheuttaa mielipahaa tai eripuraa. Ihminenkin on ilkeä vain syistä, joten jollekin ilkeä ihminen voi olla toiselle rakkain ja ystävällisin ihminen maan päällä. Itsekin saatan olla ilkeä, mikäli en jostakin ihmisestä pidä lainkaan/ arvosta henkilön arvoja tai elämänasenteita.
Ihminen on ilkeä harvoin tarkoituksella - äly ei siihen kovinkaan monella edes riitä. Suoranainen hattuilu on eri asia, se ei vaadi älliä yleensä lainkaan, ja sen erottaa kyllä ilkeilystä.
Pääasiassa ilkeily johtuu silkasta ajattelemattomuudesta - joko aiheuttajan tai kokijan. Monasti ihmiset mieltävät asioita lähtökohtaisesti itselleen ilkeilyksi tarkoitetuksi, vaikka oikeasti "ilkeilijä" ei ensinkään tarkoita ilkeä olla. Se kuuluisa ruma mielikuvitus on mielestäni syynä siihen, että koemme tulleemme ilkeilyn kohteeksi. Puhuminen yleensä selvittää tilanteen todellisen laidan.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
markent
"Se on ihan täys M***u mieheksi"
"Nojo on v****mainen mies"

Minkälainen on luonteeltaan ilkeä ihminen?

Itse ajattelisin, että ilkeä ihminen on sellainen ihminen, joka aiheuttaa aiheetta sanoillaan ja toiminnoillaan toiselle ihmiselle mielipahaa.

Jotkut voivat loukata jotakin tietämättään näin on käynyt mm. minulle.

Itse ajattelisin, että ilkeä ihminen on sellainen ihminen:

Joka tietoisesti aiheuttaa aiheetta sanoillaan ja toiminnoillaan toiselle ihmiselle mielipahaa.

Vierailija
Ihminen on ilkeä harvoin tarkoituksella - äly ei siihen kovinkaan monella edes riitä. Suoranainen hattuilu on eri asia, se ei vaadi älliä yleensä lainkaan, ja sen erottaa kyllä ilkeilystä.

Itse en käsitä tarkoituksetonta mielipahan aiheuttamista ilkeilynä. Sana on ilmeisesti eri sinulle kuin minulle. Miksei suoranainen hattuilu muka ole ilkeyttä?

Vierailija

Boysen kirjoitti:

Huonoon liftimenestykseen saattoi vaikuttaa se kun makasin auton alla kiristämässä letkua, niin housu tarttui johonkin naulaan, ja jouduin jättämään ne sinne auton alle.

Haaparannalla olisivat autot saattaneet hidastaa ja svärjepoikket ottaa kyytiinsä !

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Thirsty

Itse en käsitä tarkoituksetonta mielipahan aiheuttamista ilkeilynä. Sana on ilmeisesti eri sinulle kuin minulle. Miksei suoranainen hattuilu muka ole ilkeyttä?
Hattuilu suututtaa tai naurattaa - riippuen tapauksesta. Ilkeily tekee surulliseksi, noh, ehkä hattuilukin jälkeenpäin, mutta joka tapauksessa ainakin itse reagoin noihin eri tavalla. Siksi.

Edit: Karrikoidaan hieman, niin ero ehkä selvempi.
Jos joku ilkeilee, niin alan itkemään, mutta jos joku hattuilee, niin voin leipasta turpiin (vaikka enhän minä koskaan ketään lyö, mutta tässä kohtaa joku jonka sanavarasto/älli kului loppuun jo alku metreillä voisi niin toimia).

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Tässä on nyt aikalailla vain kyse siitä, että käsitämme sanan eri tavalla. Ymmärrän kyllä tuon selityksen jo. Itselleni vain tuo hattuilu sisältyy ilkeyteen, ellei se ole ns. huumorilla herjaistua hattuilua...

Vierailija

Luulenpa että ilkeydessä saattaisi olla myöskin kysymys mielihyvästä, sadistiset ihmisethän nauttivat muiden kärsimyksistä.

Miten määritellä ilkeä ihminen? Eikö se riipu näkökulmasta? Minä näen vain omista lähtökohdistaan toimivia ihmisiä.

Enpä usko että siinä vaiheessa tarvitsee enää alkaa tekemään "ilkeän ihmisen" määritelmää kun todellinen psykopaatti-narsisti-paskiainen astuu elämääsi tehden siitä helvetin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat