Tervetuloa keskiajalle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä en taas ymmärrä mistä tämä uskisten hyökkäys tiedettä vastaan johtuu.

Mitä mitä?

Siis ihan käsittämätöntä ureaa ateisteja kohtaan. Ikäänkuin se nyt olisi joku kaikista pahin synti?

Jos jesse näkisi, niin saattas pettyä.

Meinaan vaan, että kun sitä on ollut kuitenkin aika rauhallinen ihminen, niin sitä ei viittis puuttua asioihin.

Pitääkö tässä helvetti rueta aktiiviseksi?

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Näin se vaan on Lettu. Suuntaus on nyt moderaattoreilla se, että kun homot (olen täys hetero) ketjut siirretään vapaasana osastolle, niin samaa linjaa noudattaen pitää myös TJT ja uskontoon liittyvät aiheet siirtää sinne.
Tämäkään ei kuulu tänne viewtopic.php?f=8&t=29850&st=0&sk=t&sd=a Eli Evoluution / rappeutumisen todiste (TJT). No nyt se onkin Rappeutumisteoria

Kevätsiivous menosssa

Vierailija

Nuo "uskovaiset" ovat vain tiedefoorumilaisten kustannuksella pilailevia trolleja. Nauravat aivan kippurassa, kun porukka pää punasena vastailee niiden höpötyksiin.

Vierailija

olen samaa mieltä.

mitähän siitä tulisi jos me skeptikot menisimme meluamaan samalla tavalla uskovaisten keskustelupalstoille?

Vierailija
Lasse S. Liittynyt
Nuo "uskovaiset" ovat vain tiedefoorumilaisten kustannuksella pilailevia trolleja. Nauravat aivan kippurassa, kun porukka pää punasena vastailee niiden höpötyksiin.

Siitä huolimatta ne tulisi siirtää tai poistaa kokonaan. Uskovaisille tai uskonnolla
trollaaville ei ole sijaa täällä. Kuten ei puppeleillekaan.

Vierailija

Siis

Miksi uskikset ei ota pistoketta pois seinästä ja hylkää täydellisesti tiedettä. Muuttavat metsiin ja alkavat elämään jumalan käden alla.

Onko ne kuitenkin jotenkin mukavuudenhalusia?

Vierailija
emmak
olen samaa mieltä.

mitähän siitä tulisi jos me skeptikot menisimme meluamaan samalla tavalla uskovaisten keskustelupalstoille?

Minulla ei ole kanttia ottaa kantaa uskontoon, koska suhteeni siihen on henkimaailman ulottumattomissa. Muut voivat puolestani tutustua vaikkapa täältä: http://www.kreationismi.fi/?p=4&sp=1 Uskoni, tai uskottomuuteni perustuu luontoon.

Uskokoot kukanenkin mihin uskoo, kunhan eivät painosta toisia uskomaan samoin, kuin itse asiat käsittävät.

Vierailija

Luin otsikon ensin väärin: "Tervetuloa keskikaljalle" ja ajattelin, että mikäettei. No leikki sikseen.

Lettu Haimakainen
Minä en taas ymmärrä mistä tämä uskisten hyökkäys tiedettä vastaan johtuu.

Mitä mitä?

Siis ihan käsittämätöntä ureaa ateisteja kohtaan. Ikäänkuin se nyt olisi joku kaikista pahin synti?

Jos jesse näkisi, niin saattas pettyä.

Meinaan vaan, että kun sitä on ollut kuitenkin aika rauhallinen ihminen, niin sitä ei viittis puuttua asioihin.

Pitää Lettu, mutta ei radioaktiiviseksi, se on vaarallista.

Olen asiasta samaa mieltä. Kaiken takana taitaa olla kuitenkin raha. USAssa kun yritetään ID:tä tunkea valtion kouluihin, rahasta siinä on kysymys. Ja meijän nilkit painaa perässä (Lahtinen - Tuntematon sotilas) ymmärtämättä mistä oikeastaan on kyse.

Ja kyllä, olen samaa mieltä näiden paikka tulee jatkossa olemaan Vapaa sanassa. Yhden kunnon vänkäysketjun ID:stä ja tieteestä voisi kuriositeettina pitää yläkerrassa. Mutta maltetaan siirtojen kanssa vielä hiukan.

Muuttuu palsta Lassin sanojen mukaan liian tylsäksi.

Edit: typo

Vierailija
Lettu Haimakainen
Siis

Miksi uskikset ei ota pistoketta pois seinästä ja hylkää täydellisesti tiedettä. Muuttavat metsiin ja alkavat elämään jumalan käden alla.

Onko ne kuitenkin jotenkin mukavuudenhalusia?

Miksi pitäisi? Vai onko tässä pohjalla kieroutunut ajatus siitä, että koska nykyään tiedettä tehdään naturalismin ehdoilla, vain naturalistit voivat käyttää tiedettä?

Kristillinen todellisuuskäsitys (omani ainakin) perustuu siihen, että suurin osa tapahtumista noudattaa kausaalisia lainalaisuuksia, joten niitä on mahdollista mallintaa luonnonlaeilla. Mikään ei kuitenkaan estä aineettomia entiteettejä tarvittaessa vaikuttamasta aineellisiin kausaliteetteihin. Goddidit on siis täysin kelvollinen selitys selittämään tietyt poikkeustapaukset, kuten ylösnousemus. Kuitenkin jos tapahtumat etenevät tavalliseen tapaan, ilman yliluonnollista elementtiä, luonnollinen selitys riittää täysin hyvin.

Entä miksi ateistit eivät hylkää moraalia ja ala syömään mummoja aamiaiseksi aina tasatunnein? Ovatko sittenkin jotenkin mukavuudenhaluisia? Mistä arvot tulevat, jos niillä ei ole absoluuttista antajaa? Intuitiostako? Intuitiohan on vain luonnonvalinnan suosima sattuman oikku. Voiko arvoja sitten pitää totuusarvoisina? Entä mikä arvo totuudella on?

Vierailija
Gödel
Lasse S. Liittynyt

Siitä huolimatta ne tulisi siirtää tai poistaa kokonaan. Uskovaisille tai uskonnolla
trollaaville ei ole sijaa täällä. Kuten ei puppeleillekaan.

Juu olen kyllä samaa mieltä.

Vierailija
Phony

Olen asiasta samaa mieltä. Kaiken takana taitaa olla kuitenkin raha. USAssa kun yritetään ID:tä tunkea valtion kouluihin, rahasta siinä on kysymys. Ja meijän nilkit painaa perässä (Lahtinen - Tuntematon sotilas) ymmärtämättä mistä oikeastaan on kyse.

Rahasta? Anteeksi vain, mutta millä logiikalla? Syy, miksi ID:tä yritetään tunkea valtion kouluihin on se, että paradigmanmuutos vaatii aina uuden tutkijasukupolven, joka on valmis harkitsemaan mullistavia ajatuksia. Vanhoja käpyjä on turha käännyttää, jos ihminen on rakentanut uraansa kymmeniä vuosia jonkun ajatuksen varaan, siitä pidetään kiinni kynsin ja hampain, siinä on objektiivisuus kaukana. Sen takia esimerkiksi lukioikäiset ovat hyvä kohderyhmä, että he ovat avoimia, ja he ovat kymmenen vuoden kuluttua tohtoreita ja muita kovanaamoja.

Vierailija
Lettu Haimakainen

Lujin ett ä ´tervetuloa keskikaljalle´.

Ilmaset olisi maistunut. On nii hikiki.

Vierailija
Sciurus Vulgaris
Phony

Rahasta? Anteeksi vain, mutta millä logiikalla?

Uskonto, kuten kaikki muukin, on vapauden ihmemaassa bisnestä.

Vierailija

Minulla ei ole kanttia ottaa kantaa uskontoon, koska suhteeni siihen on henkimaailman ulottumattomissa. Muut voivat puolestani tutustua vaikkapa täältä: http://www.kreationismi.fi/?p=4&sp=1 Uskoni, tai uskottomuuteni perustuu luontoon.

Uskokoot kukanenkin mihin uskoo, kunhan eivät painosta toisia uskomaan samoin, kuin itse asiat käsittävät.

Hei, perustetaan poppoolla yhdistys nimellä "Epätieteellinen kreationistinen evoluutioyhdistys" - pääajatuksena on se että jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta se tulee esittää pitkillä kirjoitelmilla, joilla tukitaan kaikki mahdolliset keskustelupalstat alkaen Suomen NRA:sta, Islamistisesta puolueesta ja Helluntai-seurakuntanuorien vinkkipalstasta...

(ideaa saa lainata vapaasti)

Vierailija
Tentaculata
Sciurus Vulgaris
Phony

Rahasta? Anteeksi vain, mutta millä logiikalla?

Uskonto, kuten kaikki muukin, on vapauden ihmemaassa bisnestä.

Kaikesta voi tehdä bisnestä, mutta se ei vielä todista että kaikki olisi pohjimmiltaan bisnestä. Erityisesti kristillisessä arvomaailmassa raha on aina toissijaista, se voi olla monesti tarpeellista vuokranmaksua ajatellen, mutta se ei koskaan saisi olla perimmäinen päämäärä. Ihmisiähän tässä kaikki ollaan, joten joukkoon mahtuu aina joku onnenonkija joka keksii pistää rahoiksi. Tuon perusteella ei kuitenkaan voi tuomita kaikkia.

Jos ensin oletetaan, että kaikkilla on aina perimmäisenä motiivina raha (johtuen mahdollisesti omista motiiveista?), ja tästä tehdään johtopäätös, että raha on ID-teorian kannattajienkin motiivina, on luonnollisesti helppoa tuomita ID-teoria rahanahneiden kakkiaisten salajuoneksi. Johtopäätös on tässä kuitenkin enemmän riippuvainen omista ennakkoluuloista kuin ID-teoreetikkojen todellisista motiiveista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat