Mikä on OMEGA-3?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Purkin kyljessä lukee että 2 kapselia 2 kertaa päivässä.
Sit siinä on maininta että EI suositela lapsille eikä raskaana oleville naisille.

Mitäs v****a?

Eiks sen just pitäny olla ihmelääke kaikkeen aivojen kehityksestä depression korjaamiseen ja vaikka mitä, HÄH?

Onkos kalat niin täynnä raskasmetalleja että öljytkin on kasvaville myrkyllisiä vai mistä kiikastaa?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Suositus on siis 4 grammaa päivässä josta tietty osa on sitä itteesä ja vaikuttavaa osaa.

Eiks to oo nyt aikas vähän muutenkin?

Montaks grammaa saa 100 grammasta lohta?

Isompi annos kerralla mutta ei joka päivä, sanoopi maalaisjärki.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Kapseleihin on varmaan lisätty E-vitamiinia. That's bad, m'kay.
Liiallinen E on haitallista. muista, etteivät pienet lapset saa syödä monia muitakaan aineita, joista on "kokonaiselle" ihmiselle hyötyä.

Mulgeron

Vierailija

MiteNkä nuita kalaöljy-kapseleita tehdään?
Pyydystetään valas, myydään lihat vinosilmille, loput perkuujätteet tungetaan jättimankeliin, seulotaan suomut ja kapseloidaan. Purkitetaan ja keksitään vtnmoinen hinta päälle. Vai?

Vierailija

Muokkasin otsikkoa ja avausviestiä ja poistin asiattomana pari viestiä, jotka eivät liittyneet itse asiaan millään lailla.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Raid
MiteNkä nuita kalaöljy-kapseleita tehdään?
Pyydystetään valas, myydään lihat vinosilmille, loput perkuujätteet tungetaan jättimankeliin, seulotaan suomut ja kapseloidaan. Purkitetaan ja keksitään vtnmoinen hinta päälle. Vai?

Taitaa olla anjoviksista useimmiten öljyt.
edit: ja makrilleista.

Mulgeron

Vierailija

Tämä minuakin ihmetyttää.

Thaimaassa myydään suolattua tuotetta nimeltä Fish Oil, eli kalasoosi.
Siinä on perkeleesti suolaa mutta litran pulo mksaa vain n. 80c.

Eli monikymmenkertaisesti alle Fish Oil tuotteiden luontaiskauposissa oleviin hintoihin.

Oliskohan korvaavia tuotteitakin olemassa?
Ja kalojen jämistä valmistettu tuote kuitenkin samanarvoista?

Vierailija
Phony
Muokkasin otsikkoa ja avausviestiä ja poistin asiattomana pari viestiä, jotka eivät liittyneet itse asiaan millään lailla.

Ok, Phony.
Se on ihan oukki doukki mut "Viddu" ei oo mun mielestä paha sana.
Mut anna palaa jos se siltä tuntuu. Mä en oo tottunu niin sivistyneest tekstiä muotoileen.

Jatka vaan samaan tahtiin.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Rasputin

Eli monikymmenkertaisesti alle Fish Oil tuotteiden luontaiskauposissa oleviin hintoihin.

Se tuote on varmaan fish sauce, periaatteessa käynyttä vanhaa kala litkua. Ei ole terveellistä, vaikka käytetäänkin ruoanlaitossa.

Mulgeron

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Käsittääkseni suurin osa kalaöljyistä ja kalanrasvakapseleista tehdään turskien maksoista. Samaa kamaa, kuin Möllerin kalanmaksaöljy, mutta kuten Möllerkin uusimissa tuotteissaan A-vitamiinipitoisuutta on pienennetty. Senkään yliannostus ei ole terveellistä. Aikoinaan sianmaksoistakin löytyi sitä liikaa niiden ruokinnan johdosta, niin sianmaksat vedettiin Suomessa vähäksi aikaa pois markkinoilta.

Lierikki Riikonen

Vierailija
Alveron
Rasputin

Se tuote on varmaan fish sauce, periaatteessa käynyttä vanhaa kala litkua. Ei ole terveellistä, vaikka käytetäänkin ruoanlaitossa.

Ai miten niin ei ole terveellistä?

Eilen vedin puol kiloo ostereita napaan, raakapainona...
Nyt seisoo ihan saatanasti...

Sitä soosia tehdään ostereistakin.

Vierailija
Rasputin
Purkin kyljessä lukee että 2 kapselia 2 kertaa päivässä.
Sit siinä on maininta että EI suositela lapsille eikä raskaana oleville naisille.

Mitäs v****a?

Eiks sen just pitäny olla ihmelääke kaikkeen aivojen kehityksestä depression korjaamiseen ja vaikka mitä, HÄH?

Onkos kalat niin täynnä raskasmetalleja että öljytkin on kasvaville myrkyllisiä vai mistä kiikastaa?

Omega kolmella tarkoitetaan kaksoissidoksen paikkaa rasvahapossa.
Täältä löytyy kemian alkeita aiheesta,
http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... appokemiaa
Ravintoketjun huipulla oleviin kaloihin kerääntyy raskasmetalleja, ja supermyrkkyjä niiden rasvaliukoisuuden takia.
Kun joissakin kalankasvattamoissa lisäksi syötetään perkuujätteet kaloille rehuna, myrkyt rikastuvat fisuihin.
Solukalvojen toiminnan/ solujen aineenvaihdunnan kannalta on hyvä jos rasvahappokoostumus on oikea, itse tyydyn kuitenkin siihen koostumukseen minkä monipuolisesta ruoasta saan.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Rasputin, jos kyseessä on fish sauce, on se todellakin pilaantunutta, käynyttä kalalitkua. Fish saucea voi käyttää vain tosi vähän kerralla, se on todella pahaa raakana. On kuitenkin aivanasemassa varsinkin thaimaalaisessa, vietnamilaisessa, Laoslaisessa ja filippiiniläisessä ruoanlaitossa.

Mulgeron

Vierailija
Raid
Rasputin

Eilen vedin puol kiloo ostereita napaan, raakapainona...
Nyt seisoo ihan saatanasti...

Sinistä "osteria"?

ÄLÄ RAID VITTUILE!

Kyllä mä sun tunnen.

Mä voin vetää täälä ihan mitä vaan tilauksesta ja "Orjat" juoksee.
(Siis täällä mun "kotona")

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat