Pistää sydämestä..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Otsikkoni on dramaattisempi kuin totuus, mutta mistä tällaiset pistokset sydämen kohdalla voivat johtua nuorella ihmisellä? Olen aivan perusterve, mutta pistää välillä. Voisiko se olla lihaskipua? Tämän tapaisia pistoksia tuntee silloin tällöin reippailla juoksulenkeillä, mikä kertoo että tahti on liian kova. Nyt en kuitenkaaan ole urheillut, mutta "ottaa vähän sydämestä". Ei mitään vakavaa kuitenkaan, pientä hetkittäistä kipua vain. Entä alkava flunssa tai allergia? En ole missään flunssassa tällä hetkellä.

Onko muilla samanlaisia pistoksia?

Kommentit (15)

Vierailija

On ollut. Joku tietty asento pisti. Asentoa vaihtamalla lakkasi ja kun kokeili samaa asentoa niin taas koski. Rintakehän lihaksista johtuvaa siis.

Juostessa tuleva rasituskipu on mulla ainakin alempana kuin toi rintakipu.

Vierailija
väläys
Otsikkoni on dramaattisempi kuin totuus, mutta mistä tällaiset pistokset sydämen kohdalla voivat johtua nuorella ihmisellä? Olen aivan perusterve, mutta pistää välillä. Voisiko se olla lihaskipua? Tämän tapaisia pistoksia tuntee silloin tällöin reippailla juoksulenkeillä, mikä kertoo että tahti on liian kova. Nyt en kuitenkaaan ole urheillut, mutta "ottaa vähän sydämestä". Ei mitään vakavaa kuitenkaan, pientä hetkittäistä kipua vain. Entä alkava flunssa tai allergia? En ole missään flunssassa tällä hetkellä.

Paina piston kohdalta niin huomaat että jos pistos johtuu kylkiluiden välilihasten kivusta.

Vierailija

Sydämestä pistäminen johtuu yleensä mahahappojen pääsystä nielutorveen. Rasituksessa se toki kohdistua myös keuhkoputkeen syystä tai toisesta. Tai kuten toinen sanoi, kylkiluiden välilihaksessa. Jos vika olisi sydämessä, kipu olisi olkapäässä...

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005

Kuuleman mukaan sydämestä johtuvat kipuilut kyllä tietää, jos sellainen kohdalle sattuu, eli lihasperäistähän tuo tuollainen on.

Itselläkin moista esiintyi nuoremmalla(=lapsena) iällä fyysisen rasituksen yhteydessä.

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005
Deeku
Sydämestä pistäminen johtuu yleensä mahahappojen pääsystä nielutorveen. Rasituksessa se toki kohdistua myös keuhkoputkeen syystä tai toisesta. Tai kuten toinen sanoi, kylkiluiden välilihaksessa. Jos vika olisi sydämessä, kipu olisi olkapäässä...

Rohkenen olla eri mieltä, sillä tuo mahahappotauti on minulla jossain määrin kroonisena ja kyllä se tuntuu ihan ruokatorvessa sellaisena poltteluna, eikä siis niinkään pistona kummallakaan puolella.

Vierailija

Tuttu tapaus. Ei ole kait sydämestä johtuvaa. Joku jännä lihaspiikki vain joka tuntuu menevän selkään asti. Kivuliashan se tietenkin on.
Syytä tuohon asiaan ei ole oikein kunnolla selvitetty, koska on jo pois, jos edes ehtii lääkärille. Tosin voihan se johtua myös happivajauksestakin.
Kummallisesti mulla tuo pistos tuntuu vain vasemmalla puolella.

Asiallahan ei pidä leikkiä, joten olisi varmaankin syytä kysyä tuosta omalääkäriltäsi.
Tuossa tulikin esille tuo asentojuttu. Olen nimittäin huomannut samaa. Reippaasti pystyyn ja touhuamaan, niin helpottaa ainakin minulla.

Vierailija

Itellä on ollu nuorena läpässä reikä, luultavasti on vieläki. Se vähä pistää jos alkaa hirveästi urheilemaan... itellä siis ei mitään vakavampaa, sinuna kävisin lääkärissä ellei oo joskus todettu vikaa läpässä.

Vierailija

Googlaamalla rintakipu, saa paljon seliä aiheesta ja selviää ettei sydän ole syynä kuin pienessä osassa niistä ja vieläpä siten että sillä on tyypillisiä sivuoireita.
Kumma kyllä siihen liitetään usein päihteet jos kipuilija on nuori.

Jokatapauksessa kipuun on jokin syy ja se kannattaa selvittää vaikka vatsaperäiset hyvin yleisenä kuormittavat sairaanhoitoa hyvin paljon (liikaa).

Vierailija

Ruokatorvessa ei ole vikaa, kyljet eivät ole kipeät joten jotain selittämätöntä lihaskipua kai se vain on. Ehkä keuhkot voisi vaikuttaa asiaan, jos vaikka on tulossa flunssa tai voiko astma oireilla rintakivulla? Toisaalta ei kyllä yskitä..
Todennäköisesti tämä menee pian ohitse jääden mysteeriksi.

Vierailija
Deeku
Jos vika olisi sydämessä, kipu olisi olkapäässä...

Miksi vain olkapäässä? Miksi ei koko kädessä?

fenomenologi
väläys

Paina piston kohdalta niin huomaat että jos pistos johtuu kylkiluiden välilihasten kivusta.

Ja mistä se sitten johtuu?

Vierailija
parantunut
Deeku
Jos vika olisi sydämessä, kipu olisi olkapäässä...

Miksi vain olkapäässä? Miksi ei koko kädessä?

fenomenologi
väläys

Ja mistä se sitten johtuu?

Lievästä venähdyksestä tai jostain muusta syystä.

Vierailija
väläys

Kun olin nuori ja kaunis, sain jossain vaiheessa piston, jota epäilin sydänperäiseksi. Ei löytynyt mitään. Aloin kävellä töihin ja pisto katosi alle viikossa.

Vastaus kysymykseen, syy on mahdollinen laiskuus tai liikunnan puute. Voi hoitua myös raskaalla ryyppäämisellä. Kun ensin päissään hoippuroi ja korjailee horjahteluaan ynnä sen jälkeen pari päivää oksentelee, ovat lihakset huippukunnossa.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Minulla on ollut samanlaista pistoa jo nuoresta asti . Minulla on juuri sydämen kohdalla selkärangan nikamassa kulumaa .Veikkaan että kyseinen pisto johtuu siitä kulumasta . Minulla on sitä piston tunnetta joskus ,kun olen tietyssä asennossa. . Joskus se voi olla aika voimakaskin.

Vierailija

Meillä on muhvin kanssa joku ihme sydänhermojen pistely.

Siinä mielessä aika vammasta että jos ajaa vaikka autoa, niin äkkiä vaan vetää ihan tikkujäykäksi ja se kestää jonkun sekunnin.

Semmonen saatanallinen kipu.

Huutaa ku pistetty sika.

Sitte se on ohi?

Ihan lapsesta asti on ollut näitä?

Vierailija

Silloin kun pistelee sydän lyö kovaa. Muutaman "pistoskohtauksen" sain eilen vielä tänne kirjoittamisen jälkeen, mutta tänään ei mitään. Ellei ne toistu, unohdan koko jutun.

Uusimmat

Suosituimmat