Miksi KD:n Päivi Räsänen on jatkuvasti mediassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minua ihmetyttää miksi kristillisten pääjehu Päivi Räsänen on miltei jokaisessa keskusteluohjelmassa kommentoimassa mm. hedelmöityshoidoista, homo-avioliitoista, seksuaalisista vähemmistöistä, liikenteen promillerajoista tahi alkoholipullojen etiketeistä.

Eniten minua ärsyttää P.Räsäsen identiteetin muutos tilanteesta riippuen asiantuntija-lääkäristä vastuulliseen KD:n kansanedustajaan ja kotiäidin rooliin. Itse hän ei erottele millään tavalla näitä rooleja keskenään, vaan puhuu aivan kuin yhdestä suusta.

Miten tavis kansalainen erottaa nämä belsebuupin roolit toisistaan eri asiauhteyksistä?

Kommentit (8)

Vierailija

Räsäsellä on sen verran vahvat mielipiteet, että hänet halutaan näihin a-studioihin ja keskusteluiltoihin. Toisaalta, hänen "ulosantinsa" on selkeää ja hän on voimakastahtoinen nainen. Kristillisdemokraattina hänen arvonsa ovat hyvin konservatiivisiä ja näinollen hän myös pitää kiinni pehrheen äiti-roolistaan. Mielestäni se sopii hyvin hänen imagoonsa.

Eniten minua kuitenkin häritsee, että kyseinen täti on koulutukseltaan lääkäri. Haes häneltä sitten ehkäisypillereitä, katumuspillereitä saatika sitten aborttia. Räsäsen kommentit ovat monta kertaa saaneet minut raivon partaalle ja siksi pyrinkin ymmärtämään että hänen elämänkatsomuksensa on hyvinkin konservatiivisen krisistityn .Itse yhdyn muutamiin hänen ajatuksiinsa (lapsiperheiden, opiskelijoiden ja vanhusten toimeentulon tukeminen, heikossa asemassa olevien ihmisten tukeminen, maksuton terveydenhuolto sekä koulutus jne..).
Toisaalta koen, että sillä tädillä on pipo niin tiukalla, ettei veri pääse aivoihin kunnolla kiertämään. Ärsyttää ihmiset, jotka tuomitsevat toisia vain "periaatteen" vuoksi.

Minulle myös on tuttu sanonta "älä Räsästele, olet kuin Räsänen" joka tarkoitaa sitä että joku on liian ahdas katsannoissaan. Minulle Räsänen on kyllä todellinen punainen vaate. Murhg.

http://www.paivirasanen.fi/fin/etusivu/?id=2

Edit: Räsänen on puolueensa puheenjohtaja, joten senkin vuoksi hän juosta kipittelee näissä keskusteluilloissa. Samalla tapaa kyllä muidenkin puolueiden nokkamiehet on nähty kaikenmaailman turinoissa, jokainen heistä keskustelemassa aihealueesta jotka ovat puolueen yleisen mielipiteen mukaisia.

Vierailija
Neiti
Minulle myös on tuttu sanonta "älä Räsästele, olet kuin Räsänen" joka tarkoitaa sitä että joku on liian ahdas katsannoissaan. Minulle Räsänen on kyllä todellinen punainen vaate. Murhg.

Ajat muuttuvat. Nykyaikana ärsyttäviä vääryyksiä ihmisessä on, että tunnustaa avoimesti kannattavansa kristillisiä arvoja.

Kirstinuskosta suuremmin ihmisten arkeen taitaa vaikuttaa enää vain joulu. Ja sekin vain siksi, että se ei kiellä ihmisiltä mitään.

Vierailija

Vaikka olenkin jeesustelija, niin en pidä Räsäsen politiikasta, enkä KD puolueesta. Kaikkein vähiten Bjarne Kalliksesta. Ei ole sanonut yhtään fiksua ajatusta 10 vuoteen.

KD tuo -tai yrittää tuoda- politiikkaan semmoisia asioita, jotka ei sinne kuulu, kuten perhe-asiat. Harvemmin Räsänen ottaa kantaa esim puolustus-, talous- tai energia-asioihin.

En pidä myöskään kepulaisista, koska yrittävät aina varastaa rahaa omilleen, ja se niiden puoluesihteeri vaikuttaa (=kuulostaa ja näyttää) ihan hullulta raivopäältä.

Vasemmisto varastaa myös, ja tuovat myöskin politiikkaan asioita, jotka kuuluisi järjestöjen maailmaan, esim homoseksuaalisuuden edistäminen.

Vierailija

Nämä uskonnolliseen vakaumukseen perustavat poliitikot ovat moralisteja, eivät pragmaatikkoja kuin vain pakon edessä. Heillä löytyy moraalinen kommentti kaikkeen paitsi omaan erehtymättömyyden illuusioonsa.
He puhuvat vilkkaasti, ajattelematta liikaa ettei esitys tunnu takkuavan ajattelutaukoon. Samlla pitäen huolen ettei sanottava ole ristiriidassa puolueen kannan kanssa. He eivät tuo koskaan keskusteluun mitään uutta.
He ovat päässeet asemaansa karismallaan ja sillä pääsee median lemmikiksi, jos vielä luottotoimittaja ihailee sääriä sopivan säädyllisesti vilkuillen.
Rätsäke, tulee mieleen ensimmäisenä. Eipä silti ettei noita katsele joskus.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Itse yhdyn muutamiin hänen ajatuksiinsa (lapsiperheiden, opiskelijoiden ja vanhusten toimeentulon tukeminen, heikossa asemassa olevien ihmisten tukeminen, maksuton terveydenhuolto sekä koulutus jne..).

Niinhän se on, että humaaneiksi koetuista asioista ollaan samaa mieltä. Jos sanon etten välitä heikossa asemassa olevista (vaikka laitan salaa säännöllisesti rahaa hyväntekeväisyyteen), kysyn mistä rahat maksuttomaan terveydenhuoltoon ja koulutukseen, niin menen sinne harmaalle alueelle, jota tunnu hyvältä.

No, tsoukkia vähän, mutta oletan Räsäsellä olevan mielipiteitä myös tällaisten iskulauseiden taustalla ja kristillisessä katsomuksessaankin omaavan jonkilaisen näkemyksen miten ilmaisia asioita luodaan. Poliitikkojen aidot mielipiteet kansalaisia kiinnostavista asioista ovat aika harvassa, joten pidän Räsäsen näkemyksiä ruohonjuuritason asioista tervetulleena. Kuinkaan moni eduskunnassa pystyy keskustelemaan samoista asioista ilman puolueen aapista ja tukiopetusta?

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija
anomalia

Ajat muuttuvat. Nykyaikana ärsyttäviä vääryyksiä ihmisessä on, että tunnustaa avoimesti kannattavansa kristillisiä arvoja.

Kristilliset arvot ovat hieno asia, sitä ei käy kiistäminen. Mutta se että suu vaahdossa polkee toisten ihmisten ihmsiarvoa, samalla kun puhuu ihmisyyden kunnioittamisesta ei mielestäni kuulu hyvän kristityn tapaan toimia.
"tee toisille niinkuin tahdot itsellesi tehtävän" tai jotakin sinne päin.
Räsästely on mielestäni jeesustelua, ilman parempaa tietoa toisten tuomitsemista.
Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, mutta ymmärtäminen olisi suotavaa.

Vierailija
anomalia
Neiti

Kirstinuskosta suuremmin ihmisten arkeen taitaa vaikuttaa enää vain joulu. Ja sekin vain siksi, että se ei kiellä ihmisiltä mitään.

Olen kirjoittanut tuonne muualla näin:

Lasteni vanhempi
Päivi Räsänen, vaikka pitäisi edustaa kristillistä arvomaailmaa, valehtelee tietoisesti ja ilmeisesti sekä omaa että joidenkin muiden hyötyä tavoitellakseen. Tämä tietoinen valehtelu ilmeni jo vuonna 2005 keväällä, jolloin hän esiintyi Suomi Puhuu -ohjelmassa, jossa käsiteltiin vanhusten "joukkoteurastusta" eli vahusten kaltoinkohtelua hoitolaitoksissa ja sairaaloissa.

Kyseiseen ohjelmaa ympäri maata olivat sekä omaiset että henkilökunta ottaneet yhteyttä kertoen tapuksista, joihin olivat törmännee. Päivi Räsänen kielsi tällaista olevankaan vaikka oli hyvin tietoinen asiasta jo vuosien takaa.

http://www.vanhemmat.com/phpbb/viewtopi ... sc&start=0

Uusimmat

Suosituimmat