Moderaattorien toiminnan sietämätön banaalius

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Avasin lauantaina kolme uutta topicia "vapaa-sana"-alueelle, mutta kaikki ne ovat poistettu moderaattorien toimesta. Minulle itselleni ei ole kukaan pyynnöistäni huolimatta kertonut kyseisten topicien tuhoamisen syitä. Kaikki viestini olivat asialliseen sävyyn kirjoitettuja ja ne eivät sisältäneet minkäänlaisia sääntörikkomuksia. Ensimmäinen topicini oli aiheesta "Jos menen ajassa taaksepäin ja harrastan itseni kanssa seksiä, onko se masturbaatiota, insestiä vai homoseksuaalista seksiä?". Ymmärrän, että kysymys on hieman "epäkorrekti", mutta esitin asiani asiallisesti. Haluaisinkin tietää miksi tuo topic poistettiin, mutta sellaiset topicit kuten "Naapurissa nainti häiritsee" ja "Jotain hotteja IRC:ssä? (miss galtsu 08)", jotka eivät sisällä minkäänlaista asiakesustelua, saavat kuitenkin olla pystyssä. Onko kyseisten topicien perustajilla jotenkin erikoinen asema tiede.fi-forumilla? Mikseivät moderaattorit pyynnöstäni huolimatta kertoneet minulle edes yv:llä syytä minun topicieni poistamiseen? Miksi minä olen joutunut moderaattorien ajojahdin kohteeksi? Kuten aiemmin sanoin kaikki aloittamani aiheet ovat olleet ns. asiakeskusteluun pyrkiviä. Haluaisinkin nyt vastauksia kysymyksiini. Kiitos.

Sivut

Kommentit (58)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Väkivallan moottori
Avasin lauantaina kolme uutta topicia "vapaa-sana"-alueelle, mutta kaikki ne ovat poistettu moderaattorien toimesta. Minulle itselleni ei ole kukaan pyynnöistäni huolimatta kertonut kyseisten topicien tuhoamisen syitä. Kaikki viestini olivat asialliseen sävyyn kirjoitettuja ja ne eivät sisältäneet minkäänlaisia sääntörikkomuksia. Ensimmäinen topicini oli aiheesta "Jos menen ajassa taaksepäin ja harrastan itseni kanssa seksiä, onko se masturbaatiota, insestiä vai homoseksuaalista seksiä?". Ymmärrän, että kysymys on hieman "epäkorrekti", mutta esitin asiani asiallisesti. Haluaisinkin tietää miksi tuo topic poistettiin, mutta sellaiset topicit kuten "Naapurissa nainti häiritsee" ja "Jotain hotteja IRC:ssä? (miss galtsu 08)", jotka eivät sisällä minkäänlaista asiakesustelua, saavat kuitenkin olla pystyssä. Onko kyseisten topicien perustajilla jotenkin erikoinen asema tiede.fi-forumilla? Mikseivät moderaattorit pyynnöstäni huolimatta kertoneet minulle edes yv:llä syytä minun topicieni poistamiseen? Miksi minä olen joutunut moderaattorien ajojahdin kohteeksi? Kuten aiemmin sanoin kaikki aloittamani aiheet ovat olleet ns. asiakeskusteluun pyrkiviä. Haluaisinkin nyt vastauksia kysymyksiini. Kiitos.

Modeille on aina ollut turha lähettää yv-viestejä, ei ne ole koskaan niitä lukenut, eikä tule lukemaankaan. Taino saattaa ne ehkä lukea, mutta ikinä ei vastausta tule.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Väkivallan moottori
. Ymmärrän, että kysymys on hieman "epäkorrekti", mutta esitin asiani asiallisesti. Haluaisinkin tietää miksi tuo topic poistettiin, mutta sellaiset topicit kuten "Naapurissa nainti häiritsee" ja "Jotain hotteja IRC:ssä? (miss galtsu 08)", jotka eivät sisällä minkäänlaista asiakesustelua, saavat kuitenkin olla pystyssä. Onko kyseisten topicien perustajilla jotenkin erikoinen asema tiede.fi-forumilla? Mikseivät moderaattorit pyynnöstäni huolimatta kertoneet minulle edes yv:llä syytä minun topicieni poistamiseen? Miksi minä olen joutunut moderaattorien ajojahdin kohteeksi? Kuten aiemmin sanoin kaikki aloittamani aiheet ovat olleet ns. asiakeskusteluun pyrkiviä. Haluaisinkin nyt vastauksia kysymyksiini. Kiitos.

Kas, minulla on kohtalotoveri

Onkohan noilla moderaattoreilla mitään esimiestä toimituksessa tmv, vai saako ne huseerata täällä ihan ilman mitään valvontaa/vastuuta?

Ja kuten jo viime vuonna ihmettelin, miksei minulle anneta moderaattorin oikeuksia? Olisin siivonnut Evoluutio ja fossiilit alueen sinne kuulumattomasta kristinusko, Raamattu, vedenpaisumus yms keskustelusta, mutta olisin sallinut evoluutioteorian kritiikin ja tietysti myös evoluutioteorian vaihtoehdoksi tarjotun tieteellisen rappeutumisteorian kritiikin. Nyt siellä ei ilmeisesti saa kritisoida evoluutioteoriaa ollenkaan, puhumattakaan että tarjoasi jotain parempaa tilalle. Ja sitten evolutionistit vinkuu "evoteoria on oikeassa koska kukaan ei osoittanut sitä vääräksi eikä ole tarjonnut mitään parempaa tilalle".

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26997
Liittynyt13.5.2005

TJT,

kreationismi ei ole tiedettä eikä se kuulu tiedepalstalle, olisit onnellinen, että niitä voi jollakin tasolla käydä edes vapaa sana -osiossa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Uudet "modet" blokkasivat huippusuositun TEIJOSTERIN pois. Häpeällistä. Kun eivät asioilla pärjää, niin mielivallalla sitten. Nouskaamme barrikaadeille TEIJOSTERIN puolesta!

Vierailija
Olli V
Viestiketjusi eivät olleet hyvän maun mukaisia. Asenteesi ei ole lainkaan lupaava. Vaihda suosiolla foorumia.

Mutta siis topicit kuten "Jotain hotteja IRC:ssä? (miss galtsu 08) ", "Johtajjen kakka." ja "Suohkussakäynti ei kannata, se vieraannutta!" ovat täysin hyvän maun mukaisia? Nämä ketjuthan eivät edes pyri asiakeskusteluun!! Eikö modeilla ole minkäännäköistä linjaa? Jatkokysymys: onko tämän palstan moderaattoreilla henkisiä vaiko fyysisiä vammoja? Vai molempia? Tiivistän avautumiseni seuravaan vulgaariin huudahdukseen: Haistakaa v*ttu!

Vierailija
Väkivallan moottori
Olli V
Viestiketjusi eivät olleet hyvän maun mukaisia. Asenteesi ei ole lainkaan lupaava. Vaihda suosiolla foorumia.

Mutta siis topicit kuten "Jotain hotteja IRC:ssä? (miss galtsu 08) ", "Johtajjen kakka." ja "Suohkussakäynti ei kannata, se vieraannutta!" ovat täysin hyvän maun mukaisia? Nämä ketjuthan eivät edes pyri asiakeskusteluun!! Eikö modeilla ole minkäännäköistä linjaa? Jatkokysymys onko tämän palstan moderaattoreilla henkisiä vaiko fyysisiä vammoja? Vai molempia? Tiivistän avautumiseni seuravaan vulgaariin huudahdukseen: Haistakaa v*ttu!

Kyllä meillä linja on, mutta se saattaa joistakuista teistä tuntua näin aluksi liian tiukalta. Kaikki mainitsemasi aiheet ovat Vapaa sana -osiossa, jossa nimensä mukaan vapaampi meno on sallittua. Tiedeaiheissa karsintaa varmasti tulee vielä tapahtumaan, Aika näyttää.

Valvojat ovat paksunahkaisia, terävähampaisia ja nopeita käänteissään. Meidät on varmaan haista kaavittu, kuten niin osuvasti asian ilmaiset!

Vierailija
Phony

Kyllä meillä linja on, mutta se saattaa joistakuista teistä tuntua näin aluksi liian tiukalta. Kaikki mainitsemasi aiheet ovat Vapaa sana -osiossa, jossa nimensä mukaan vapaampi meno on sallittua. Tiedeaiheissa karsintaa varmasti tulee vielä tapahtumaan, Aika näyttää.

Valvojat ovat paksunahkaisia, terävähampaisia ja nopeita käänteissään. Meidät on varmaan haista kaavittu, kuten niin osuvasti asian ilmaiset!

Mutta siis mielestäsi mainitsemani topicit ovat täysin hyvän maun mukaisia ja sisältävät viiltävää asiakeskustelua? Toisin kuin kaikki minun jo poistetut toipcini.

Vierailija
-:)lauri
TJT,

kreationismi ei ole tiedettä eikä se kuulu tiedepalstalle, olisit onnellinen, että niitä voi jollakin tasolla käydä edes vapaa sana -osiossa.

Ensinnäkin, mikään ismi (kreationismi, evolutionismi, kommunismi, kapitalismi, ateismi, jne) ei ole tiedettä, mutta ismiin voi sisältyä tieteellisiä teorioita, kuten tässä tapauksessa sisältyykin.
Toiseksi, onko kritiikin esittäminen evoluutioteoriaa kohtaan mielestäsi automaattisesti kreationismia? Tuossa "Biologian alkeita..." viestissänihän esitettiin kritiikkiä evoluutioteoriaa kohtaan mutta ei puhuttu yhtään mitään esim Nooan Arkista eikä edes rappeutumisteoriasta.
Ja kolmanneksi, miksi tämän osaston nimi on "Vapaa sana", jos täällä voi keskustella vain jollain tasolla eikä kaikilla tasoilla?

Vierailija
TJT

Ensinnäkin, mikään ismi (kreationismi, evolutionismi, kommunismi, kapitalismi, ateismi, jne) ei ole tiedettä, mutta ismiin voi sisältyä tieteellisiä teorioita, kuten tässä tapauksessa sisältyykin.
Toiseksi, onko kritiikin esittäminen evoluutioteoriaa kohtaan mielestäsi automaattisesti kreationismia?

Kysymys ei ollut minulle esitetty, mutta pakko heittää tähän väliin jotain. Ensinnäkin evoluutioteoriaan ei liity mitään "ismejä": ei ole mitään evolutionismia, paitsi tietysti vainoharhaisten mielissä. Toisekseen sinun motiivisi ovat täysin kaikkien tiedossa jo liiankin hyvin, joten kaikki pseudokritiikki, jota esität, on tunnistettavissa vain samaksi vanhaksi löpinäksi.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Väkivallan moottori
Phony

Mutta siis mielestäsi mainitsemani topicit ovat täysin hyvän maun mukaisia ja sisältävät viiltävää asiakeskustelua? Toisin kuin kaikki minun jo poistetut toipcini.

Mainitut topicit tuskin moderaattoreiden mielestä olivat täysin hyvän maun mukaisia ja viiltävää asiakeskustelua, mutta ainakin ne on avattu ennen nykyisten moderaattoreiden valintaa, joten niihin lienee tullut jo aika paljon vastauksiakin ja keskustelu lienee polveillut suuntaan jos toiseen (en jaksa tarkistaa, kun ihan oikeastikaan ei kiinnosta), joten niiden poistamisen kynnys on korkeampi kuin sinun ääliömäisten avaustesi karsiminen.

Tämä on tiede-palsta. Jos sinä uutena tulokkaana saavut tänne aiheeseen kuulumattomien höpönlöpö-juttujesi kanssa, niin millaisen vastaanoton kuvittelet saavasi? Pienet kevennykset silloin tällöin ovat toki ihan OK, mutta kyllä sen pääpainon kuuluu olla noissa aihepiireissä, jotka listataan tuossa ylempänä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Tentaculata
TJT

Toiseksi, onko kritiikin esittäminen evoluutioteoriaa kohtaan mielestäsi automaattisesti kreationismia?

Kysymys ei ollut minulle esitetty, mutta pakko heittää tähän väliin jotain. Ensinnäkin evoluutioteoriaan ei liity mitään "ismejä": ei ole mitään evolutionismia, paitsi tietysti vainoharhaisten mielissä. Toisekseen sinun motiivisi ovat täysin kaikkien tiedossa jo liiankin hyvin, joten kaikki pseudokritiikki, jota esität, on tunnistettavissa vain samaksi vanhaksi löpinäksi.

Darwin oli siis mielestäsi vainoharhainen, asia selvä... vai väitätkö, että englannin "evolutionism" ei ole suomeksi "evolutionismi"? Jos väität, että ei ole, niin siitä vaan reippaasti ojentamaan Englanti-suomi-englanti (tai Suomi-englanti-suomi) sanakirjojen tekijöitä. Ja samalla voit ojentaa niitä Suomen kielen perussanakirjan, Nyky-suomen sanakirjan yms tekijöitä, niistäkin kun muistaakseni kaikista se sana "evolutionismi" löytyy. Tai ainakin ns sivistyssanakirjoista.

Loput viestistäsi jätän omaan arvottomaan arvoonsa, rajansa silläkin millaista soopaa minä suostun kommentoimaan.

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
Aweb
Väkivallan moottori
Phony

Mainitut topicit tuskin moderaattoreiden mielestä olivat täysin hyvän maun mukaisia ja viiltävää asiakeskustelua, mutta ainakin ne on avattu ennen nykyisten moderaattoreiden valintaa, joten niihin lienee tullut jo aika paljon vastauksiakin ja keskustelu lienee polveillut suuntaan jos toiseen (en jaksa tarkistaa, kun ihan oikeastikaan ei kiinnosta), joten niiden poistamisen kynnys on korkeampi kuin sinun ääliömäisten avaustesi karsiminen.

Tämä on tiede-palsta. Jos sinä uutena tulokkaana saavut tänne aiheeseen kuulumattomien höpönlöpö-juttujesi kanssa, niin millaisen vastaanoton kuvittelet saavasi? Pienet kevennykset silloin tällöin ovat toki ihan OK, mutta kyllä sen pääpainon kuuluu olla noissa aihepiireissä, jotka listataan tuossa ylempänä.

Näin on. Jos ei kiinnosta, voit aina palata takaisin S24 palstoille.

.

Vierailija
TJT
....Loput viestistäsi jätän omaan arvottomaan arvoonsa, rajansa silläkin millaista soopaa minä suostun kommentoimaan.

Vaikka olet yrittänyt kaikkesi ja siltikään viestejäsi ja näkemystäsi ei täällä kukaan arvosta, niin voisitko tehdä johtopäätöksen ettet kirjoita tänne enää ollenkaan? Etsisit jonkin otollisemman yleisön, samalla pääsisit rauhaan ahdasmielisistä ja epäasiallisista evolutionisteista. Lopputuloksena kaikki olisivat nykyistä tyytyväisempiä.

Vierailija

Minua ei näköjään vielä olla bannattu??? Onkohan unohtaneet? Minuahan täällä on havitellut muutama äärisuvaitsevainen bannatuksi. Sen takia kun kuvittelevat että olen rasisti ja multinikki ja että valehtelen asuvani Ruotsissa ja että vielä kaiken päälle olisin aito suomalainen??? Jos kaikki tuo olisi totta, niin bannatkaa.

Mutta asiasta toiseen. Foorumi näkyy laimentuneen aika paljon. Noo, modet siivoaa foorumia ja siihen kyllä olikin tarvetta. Mutta vapaa sana näkyy täyttyvän aihella jotka ei muualle näytä kelpaavan. Ehkä hyvä näin. Kai foorumilaiset lopulta alkavat ymmärtää että asiat/avaukset on aiheellista itse laittaa/kirjoittaa oikeille palstoille.
Vapaa sana kun voi tarkoittaa ihan mitä vain.

Olisi ehkä aiheellista olla palsta nimeltä roskakori, sinne kaikki turhat avaukset ja muut avaukset jotka jostakin syystä katsotaan epämukaviksi, ei siis pitäisi radeerata ollenkaan. Sieltä roskakorista niitä sitten voisi halukkaat luesskella, mutta tietenkään niihin ei enää voisi kukaan vastailla. Sellainen systeemi opettaisi kirjoittajia harkitsemaan miten kirjoittavat, siis ehkä asiallisuus lisääntyisi.

Foorumia en ole lukenut nyt moneen päivään. Mutta oletettavasti toisten kirjoittajien haukkumiset on edelleenkin sallittua ja foorumiin kuuluvaa??? Tarkoitan sitä että tällä foorumilla on ollut hyvin yleistä että haukutaan ja puhutaa ilkeyksiä joistakin kirjoittajista, itse asia-kirjoitus jää aina unohduksiin. Mutta ehkäpä se on edelleenkin foorumin ensimmäinen tarkoitus, mollata muita kirjoittajia ja etenkin sellaisia kirjoittajia joilla on erilainen mielipide mitä itsellään???? Mutta sellaistahan tapahtuu monessa foorumissa. Foorumit kaiketi kuolisi ja tulisi hijaisuus jos ei saisi jatkuvasti haukkua toisia kirjoittaajia.

Masa el khair

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat