Väärä numero

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Tuli väärä numero jollekin, mulle soitettiin lakitoimistosta. Kysyttiin saman nimistä lääkäriä.

Soitti 3 kertaa minulle, ennen kun selvisi että en ole lääkäri.

Tässähän pystyy identiteetti varkaaksi.

Minulla on yleinen nimi, mikä löytyy useammalta.

Kommentit (10)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Tuli väärä numero jollekin, mulle soitettiin lakitoimistosta. Kysyttiin saman nimistä lääkäriä.

Soitti 3 kertaa minulle, ennen kun selvisi että en ole lääkäri.

Tässähän pystyy identiteetti varkaaksi.

Minulla on yleinen nimi, mikä löytyy useammalta.

Joo, minullakin on yleinen nimi. On taannoin armeijan kutsussa tultua sekoiltua, kun yhdellä toisella henkilö oli samanikäinen ja kaikenliskäksi sama etu ja toinen nimi ja kaikenlisäksi sukunimi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Ihmisten nimiin voisi hyvin liittää sukunimen jälkeen vielä lisänimen. Vaikka syntymäpaikan mukaan. Vähentäisi hiukan nimiongelmia. Suurissa maissa ongelma on paljon isompi.

Vierailija
Olli V
Ihmisten nimiin voisi hyvin liittää sukunimen jälkeen vielä lisänimen. Vaikka syntymäpaikan mukaan. Vähentäisi hiukan nimiongelmia. Suurissa maissa ongelma on paljon isompi.

Kyllähän sitä näin tehdäänkin, mutta käytetään mieluummin etuliitettä. Esimerkiksi "mulkku Virtanen" ja kaikki kylällä tietää kuka Virtasista on kyseessä.

Vierailija
SAMAEL
Ihmisten tulisi saada vapaasti päättää nimensä, ilman mitään byrokraattisia tai kansallisia rajoitteita.

Voithan sinä vaihtaa nimesi vaikka kahvikupiksi, jos haluat. Johonkin paikkan piti soittaa tietääkseni, ja sen kun vaihtaa.

asdf
Seuraa 
Viestejä11060
Liittynyt16.3.2005
tyson
SAMAEL
Ihmisten tulisi saada vapaasti päättää nimensä, ilman mitään byrokraattisia tai kansallisia rajoitteita.

Voithan sinä vaihtaa nimesi vaikka kahvikupiksi, jos haluat. Johonkin paikkan piti soittaa tietääkseni, ja sen kun vaihtaa.

Ei Suomessa voi. Lain mukaan nimen pitää olla "oikea" nimi. Jokin lautakunta, jonka nimeä en muista, päättää, meneekö ehdotus läpi. Esimerkiksi kahvikuppi ei mene.

Vierailija
asdf
tyson
SAMAEL

Ei Suomessa voi. Lain mukaan nimen pitää olla "oikea" nimi. Jokin lautakunta, jonka nimeä en muista, päättää, meneekö ehdotus läpi. Esimerkiksi kahvikuppi ei mene.

Ei tietenkään. Erisnimi aloitetaan isolla eli siis Kahvikuppi.

Mistäs muuten tiedät. Olet tainnut yrittää nimenmuutosta.

Vierailija

Juu, ei asdf:n nimi oikeasti ole asdf. Hän käyttä sitä vain siksi, että minä en juuri koskaan muista hänen oikeaa nimeään.

Asdf on oikeasti aatelinen, oikein "af" on nimensä keskellä. Olen tämän tiedon saanut varmalta taholta ja uskaltanen sen teillekin julkaista.

Asdf:n oikea nimi on nimittäin Cup af Coffee. Hän ei sitä halua käyttää ja näin pröystäillä sukutaustallaan. Hän ei kuitenkaan ole mitään sukua englantilaiselle MyCup of Tea:lle, joka niin monen vulgaarikon suusta putkahtelee tuon tuostakin.

Jotain rajaa, kuten asdf:llä on tapana tokaista harmistuessaan.

.

Uusimmat

Suosituimmat