Täytyy ihailla Finnairin täsmällisyyttä ...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Dr G.Strangelove" tuli viime yönä Milanon iltakoneella pidennetyn viikonlopun matkalta Milanosta ja Genovasta ja ei voi kuin sanoa, että
ihailtavaa on Finnairin toiminta ja täsmällisyys. Kone tuli hieman myö-
hässä Milanoon, mutta vain parinkymmenen minuutin kuluttua se oli
valmis lähtöön ja Helsingissä olimme täsmälleen aikataulussa, kello 23:00.
Palvelu Finnairilla on todella hyvää ja ystävällistä, ainoa mistä moitteen
sana, on ruoka. Aikaisemmin Euroopan reittien iltaruoka oli jopa herkullinen
lihapullakastike, nyt tilalla oli muutama kananugetti ja perunanpala ...
tuo ruisleipä voi olla kotimainen, mutta kyllä vehnäsämpylä sentään
olisi kansainvälisempi, useimmat ulkomaalaiset jättivät rukiin koskematta ...

Kommentit (15)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Dr. G.Strangelove
"Dr G.Strangelove" tuli viime yönä Milanon iltakoneella pidennetyn viikonlopun matkalta Milanosta ja Genovasta ja ei voi kuin sanoa, että
ihailtavaa on Finnairin toiminta ja täsmällisyys. Kone tuli hieman myö-
hässä Milanoon, mutta vain parinkymmenen minuutin kuluttua se oli
valmis lähtöön ja Helsingissä olimme täsmälleen aikataulussa, kello 23:00.
Palvelu Finnairilla on todella hyvää ja ystävällistä, ainoa mistä moitteen
sana, on ruoka. Aikaisemmin Euroopan reittien iltaruoka oli jopa herkullinen
lihapullakastike, nyt tilalla oli muutama kananugetti ja perunanpala ...
tuo ruisleipä voi olla kotimainen, mutta kyllä vehnäsämpylä sentään
olisi kansainvälisempi, useimmat ulkomaalaiset jättivät rukiin koskematta ...



Valitettavasti Finnarin toiminta (ja maine) Aasian reiteilla ei ole ihan samaa
luokkaa.

Vuoroja peruutettu ja/tai rajuja myohastymisia surkeaksi moititun
ruoan ja vanhentuneen kaluston lisaksi...

Ei hyva, erityisesti kun Finnair on panostanut niinkin paljon Aasian liikenteeseen...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Ja tekniikkaosiossa kun ollaan, täytyy myös korjata mielipidettään dieselistä
henkilöauton voimanlähteenä, jota joskus olen kritisoinut. Ajoin Milanosta
Genovaan ja takaisin Ford Mondeon upouudella automaattivaihteistoisella
Ford Mondeo TDCi:llä ja kylläpä oli erinomainen peli, ei ajossa dieseliksi olisi
tunnistanut ! Paitsi tankatessa, kun "löpöä" oli mennyt vain 7 l /100 km !
Kiihtyvyys oli erinomainen, A7-tiellä on liittymissä vain muutama kymmenen
metriä kiihdytyskaistaa ja kun isoja rekkoja tulee niskaan toistasataa lasissa, oli mukava todeta mahtava vääntö alta pois pyrkiessä !

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

"Totuus ei pala tulessakaan".

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Niin,mitä kalustoa Finnair mahtaa Kauko-Idän reiteillään käyttää ? Usein
tuntuu ongelmia olleen B-757:ssä, joka lienee vain chartereissa, sehän
tarvitsee väliaskun. MD-11 alkaa olla vanha, montaa niitä ei liene enää
olekaan ? Airbusin malleista vain A340, joita kai jokunen ja A330 voi olla mah-
dollisia, mutta ainakaan A330:a en ole Finskillä Vantaalla nähnyt ?

Vierailija

Haluaisin kuulla analyysisi, että miksi pohjois-Italia on niin erilainen kuin etelä-Italia.

Milanolaiset ovat yllättävän samanlaisia kuin suomalaiset. Tunnen useita.

Vierailija

Niin, minulla on Pohjois-Italialainen vävy, joka äänesti äärioikeistolaista Pohjoisen Liittoa, joka ajaa pohjoisen erottamista etelästä ja halveksii syvästi eteläitalialaisia. Heidän käsityksensä mukaan pohjoinen tekee kaiken työn ja etelä vain lekottelee sosiaalituilla ja pilaa kunnon italialaisten
mainetta. Ja totta on, näin on Genovassa yli viisi vuotta työskennellyt tyttäreni kertonut, että työtahti on pohjoisessa "amerikkalainen", paljon
kovempi kuin Suomessa. En osaa analysoida sen paremmin. Berlusconi,
vaikka täällä pellen maineessa, on pohjoisessa kovassa kurssissa. Jos
mies on tehnyt itsestään maan rikkaimman, miksei hän voisi pelastaa
Italian talouttakin ? Prodia halveksittiin, EU-byrokraatti .. Aika ovela liike
muuten Berlusconilta, että sai eroavan hallituksen hyväksymään EU-sään-
töjen vastaisen 400 miljoonan tuen Alitalialle .. eihän me ..

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Dr. G.Strangelove
Niin,mitä kalustoa Finnair mahtaa Kauko-Idän reiteillään käyttää ? Usein
tuntuu ongelmia olleen B-757:ssä, joka lienee vain chartereissa, sehän
tarvitsee väliaskun. MD-11 alkaa olla vanha, montaa niitä ei liene enää
olekaan ? Airbusin malleista vain A340, joita kai jokunen ja A330 voi olla mah-
dollisia, mutta ainakaan A330:a en ole Finskillä Vantaalla nähnyt ?



Kaukoidan reiteilla vain MD11:t ja vanhat entiset Virginin A340:t. A330 -koneita Finnarilla ei viela edes ole...

B757:aa kaytetaan ainoastaan chartereissa, mahtaakohan olla kaytetty
Thaimaata kauemmaksi, tuskin...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Tuo selittänee paljon, niin erinomainen kone kuin DC-10/ MD-11 onkin
( ainoana jopa kahdesti tyyppihyväksyttykin ), se alkaa olla tiensä
päässä, mikään muu läntinen tunnettu yhtiö ei käyttäne kuin rahtikoneena ? Tulimme vaimon kanssa pari vuotta sitten Finnairin MD-11:lla Miamista ja ikkunapaikalla veti niin, että vaimo sai pahan flunssan..
tuollaisen muistan olleen tavallista 60-70-luvun Boeing 707:ssä ja DC-8:ssa, jossa huopa ikkunapaikalla oli "must".

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Dr. G.Strangelove
Tuo selittänee paljon, niin erinomainen kone kuin DC-10/ MD-11 onkin
( ainoana jopa kahdesti tyyppihyväksyttykin ), se alkaa olla tiensä
päässä, mikään muu läntinen tunnettu yhtiö ei käyttäne kuin rahtikoneena ?



Ei ainoastaan lantinen yhtio. Valtaosa Finnairin MD-11 -koneista on
menossa Aeroflotille rahtikoneiksi...

Itse tykkasin MD-10- (DC-10):lla ja MD-11:lla lentamisesta, mutta kyllahan ne alkavat olla jo auttamattomasti vanhentuneita... ;(


Tulimme vaimon kanssa pari vuotta sitten Finnairin MD-11:lla Miamista ja ikkunapaikalla veti niin, että vaimo sai pahan flunssan..



Minusta tuo on ollut MD-11:n "ominaisuus" aina...


tuollaisen muistan olleen tavallista 60-70-luvun Boeing 707:ssä ja DC-8:ssa, jossa huopa ikkunapaikalla oli "must".



Jeps...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

ajatteleppa asia tältä kantilta: nyt kun aikataulu oli imagon kannalta tärkeämpää, jäi tarkistukset sun muut paljon vähemmälle huomiolle ajan puutteen vuoksi, se ei lisää turvallisuutta, päinvastoin

Vierailija
Boysen
Mutta miksi mennä Finnairilla Milanoon, kun Ryanairillakin pääsee alle satasella ?



Mukavuuden takia. Ryanair ensinnäkin lentää Tampereelta ja me asumme
Espoossa. Toiseksi aikataulut eivät osu yhteen, pitäisi yöpyä Lontoossa ja muistaakseni Ryanair menee Milanossakin vanhalle Linatelle. Tyttö kerran käytti menomatkalla Ryanairia ja nukkui yön Gatvikin ( vai oliko se joku muu ? ) lentoaseman lattialla, sopii nuorille, muttei enää tässä iässä ! Finnairin lento Milanon uuteen Malpensaan on vain 2 h 40 min, siitä tosin
joudun menemään joko bussilla tai Milanon rautatieaseman kautta junalla
parin tunnin matkan ( noin Helsingin ja Tampereen väli ) Genovaan, tällä
kertaa vuokrasin Hertziltä Mondeon. Joskus menemme Pariisin kautta Air
Francella, eli Finnairilla Pariisiin ja siitä Britairilla ( AF:n yhteistyöyhtiö ) suoraan Genovaan, mutta se maksaa noin 500 euroa, kun finskin on kes-
kimäärin 300 EUR.

Vierailija
Dr. G.Strangelove
"Dr G.Strangelove" tuli viime yönä Milanon iltakoneella pidennetyn viikonlopun matkalta Milanosta ja Genovasta ja ei voi kuin sanoa, että
ihailtavaa on Finnairin toiminta ja täsmällisyys. Kone tuli hieman myö-
hässä Milanoon, mutta vain parinkymmenen minuutin kuluttua se oli
valmis lähtöön ja Helsingissä olimme täsmälleen aikataulussa, kello 23:00.
Palvelu Finnairilla on todella hyvää ja ystävällistä, ainoa mistä moitteen
sana, on ruoka. Aikaisemmin Euroopan reittien iltaruoka oli jopa herkullinen
lihapullakastike, nyt tilalla oli muutama kananugetti ja perunanpala ...
tuo ruisleipä voi olla kotimainen, mutta kyllä vehnäsämpylä sentään
olisi kansainvälisempi, useimmat ulkomaalaiset jättivät rukiin koskematta ...
Kato kato! GEE-mies on tullut tontille. Mitä äijä? Mukava kuulla että oot käyny Milanossa. Ostitko miten vappuviinaksia vai pelkkiä Luisvuittonin käsilaukkuja? Häh?

Vierailija

No ei tarvinnut ostaa, vein vähän graavilohta ja salmiakkikossua vävyn
isäukolle, jolla on hyvin varustettu viinikellari ja hän tapansa mukaan latasi
auton puolilleen laatuviinejä, niillä vappu sujuu mukavasti .. !

Uusimmat

Suosituimmat