Antakaa neuvoja, identiteettini on varastettu!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Totesin harmikseni, että salasanani on varastettu. Tarkoittaa käytännössä sitä, että kirjauduin pari kertaa palstalle siten, että salasanani oli pidempi kuin mitä olisi pitänyt olla (siis automaattinen salasana).
Kun sitten totesin asian, on ilmeisesti liian myöhäistä?

Mitä teen?

Kommentit (12)

Vierailija

Jos kirjautuminen ei onnistu, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin ottaa yhteyttä tahoon, joka tuota "kirjautumispaikkaa" ylläpitää. Vaatia tilin poistoa tai uutta salasanaa...

En kyllä vieläkään ymmärrä tuota "automaattista salasanaa".

Vierailija

Mulla oli kone myös kadottanut jostain syystä salasanan, siis sen tallennetun minkä pitäisi tulla automaatisesti kun pitää kirjautua. Joku firefoxin päivitys ehkä? Salasana toki oli se sama.

Vierailija
Raketti
Mulla oli kone myös kadottanut jostain syystä salasanan, siis sen tallennetun minkä pitäisi tulla automaatisesti kun pitää kirjautua. Joku firefoxin päivitys ehkä? Salasana toki oli se sama.

Minulta myös on hävinnyt pois. Inhoan jatkuvasti kirjoittaa nimiä ja salasanoja. Jotta mihinkähän se automaattisesti näkyminen on hävinnyt? Tietääkö joku vastausta????

Vierailija
Raketti

Ei se kadonnut ole, vaan osoiterakenne on nyt toinen. Vaihdat sen ja
silloin pelittää.

nuori_urho
Jos kirjautuminen ei onnistu, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin ottaa yhteyttä tahoon, joka tuota "kirjautumispaikkaa" ylläpitää. Vaatia tilin poistoa tai uutta salasanaa...

En kyllä vieläkään ymmärrä tuota "automaattista salasanaa".

Muutamissa selaimissa on sellainen ominaisuus. Mm. mulla Avant Browserissa. Samoin on lisäohjelmiakin, jotka ovat kaikkien selaimien kanssa yhteensopivia.
Varsin näppärää. Valitsee vain kohteen, ja naps. Ei tartte muistella, eikä naputella tunnuksiaan.
Tuo Avant Browser on kaikkein paras testaamistani. On IE:n alustalle tehty, mutta suojaukset, välilehdet AutoFill jne. huomattavasti joustavammat. Siitäkin hyvä, että haittaohjelmien tekijät eivät kiinnitä siihen mitään huomiota, joten saa olla rauhassa http://www.avantbrowser.com/ Asentuu sille kielelle, joka on käyttöjärjestelmän kieli. Tosin joissain XP versioissa asentuu englaniksi. Syytä en tiedä. Linkki lataukseen löytyy tuon sivun oikealta vihreä laatikko.

Mm. sellainen lisäohjelma kuin RoboForm asentuu muihinkin ympäristöihin. On ilmainen näppärä lisä-ohjelma. Suomeksi täältä http://www.roboform.com/fi/ Tuossa on 30 päivän kokeiluaika ja sitten tulee tiettyjä rajoituksia. Mm. max. 10 kirjauslomaketta jne. Lisätietoja täältä http://www.roboform.com/fi/why-pro.html

Vierailija
Lassi
Raketti

silloin pelittää.

Miten vaihtaa? Mitä vaihtaa? En tajua?

Ja roboform ei tietääkseni toimi ubuntu'ssa.

Vierailija
Ayla
Lassi
Raketti

silloin pelittää.

Juuh. Ei ole Linux versiota. En ainakaan löytänyt. Tarkoitit sitten varmaankin sitä ruksia siinä kirjautumislomakkeessa. Nyt riippuu sitten selaimen asetuksista, että tyhjentääkö se nyt uuden päivityksen myötä tilapäistiedostot.
En ole koskaan ite edes kokeillut moista ruksia, koska on helpompi toimia tämän selaimen AutoFill kautta. Taitaa olla reilu 30 valmiiksi laitettua tunnus/salasana kohtaa. Toki onhan nuo tunnukset tietenkin paperillakin.

Tälle koneelle ei kylläkään ole muilla asiaa

Vierailija
Lassi
Ayla

Juuh. Ei ole Linux versiota. En ainakaan löytänyt. Tarkoitit sitten varmaankin sitä ruksia siinä kirjautumislomakkeessa. Nyt riippuu sitten selaimen asetuksista, että tyhjentääkö se nyt uuden päivityksen myötä tilapäistiedostot.
En ole koskaan ite edes kokeillut moista ruksia, koska on helpompi toimia tämän selaimen AutoFill kautta. Taitaa olla reilu 30 valmiiksi laitettua tunnus/salasana kohtaa. Toki onhan nuo tunnukset tietenkin paperillakin.

Tälle koneelle ei kylläkään ole muilla asiaa

Etsivä löytää. Minulla on Firefox Ubuntu'ssa ja tämä toimii. Hyvä.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4775

Vierailija
Ayla
Etsivä löytää. Minulla on Firefox Ubuntu'ssa ja tämä toimii. Hyvä.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4775

Hienoa. Ei pidäkkään luovuttaa, ei koskaan. Tosiaan Firefoxissa on sama ominaisuus. Tämä mun selain onkin sellainen sekoitus, kuori IE:n päälle. Poimittu kaikki hienot ominaisuudet muista selaimista suojauksia myöten. Toimii kyllä nopeammin kuin mikään muu selain ja näyttää kaikki sivut niin kuin ne on tarkoitettukin näkymään. Ei saa Linuxille ainakaan vielä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Puhukaa suomea. Puh ei oikeen ymmärrä mitä täällä keskustellaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat