Kalastus keväällä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen aloittanut kalastuskauteni viime viikolla eikä oo vieläkään tärpänny. Kalastan keskisuurissa järvissä, jotka ovat vaihtelivia muodoiltaan sekä tietenkin sameavetisiä.

Kaipaan vähän jippoja kokeneimmilta kalastuskarpaaseilta haukien narraamiseen.

Mihin aikaan?

Mitä vieheitä?

Missäpäin järveä?

Jne.

Kommentit (4)

Vierailija
Joker
Olen aloittanut kalastuskauteni viime viikolla eikä oo vieläkään tärpänny. Kalastan keskisuurissa järvissä, jotka ovat vaihtelivia muodoiltaan sekä tietenkin sameavetisiä.

Kaipaan vähän jippoja kokeneimmilta kalastuskarpaaseilta haukien narraamiseen.

Mihin aikaan?

Mitä vieheitä?

Missäpäin järveä?

Jne.

Ei vastaukset ole noin helppoja. Käy lainaamassa alan kirja kirjastosta ja lue se. Mitä kalaa sinä haet? Mitä hakemasi kalat syövät, missä ne viihtyvät? Järvesi pohjakartta on tärkeä ja sitten ryhdyt täydentämään sitä virtausten ja kasvillisuuksien mukaan, mikäli sinä olet tosissasi ja sinulla on aikaa... Vaistosi ohjaa sinua.. Kirja neuvoo sinua kiinnittämään tiettyihin asioihin huomiota. Vieheitä sinun täytyy kokeilla. Yksiselitteistä vastausta ei ole, muuten kaupoissa olisi myytävänä vain yksi viehe. Toisena päivänä syö toinen ja toisena toinen viehe. Tuulella on merkitystä..
Kirjoita sitten lisää kun olet tehnyt edellä mainitut.. Jutellaan sitten.

Vierailija

Joker.
Hieno juttu. Kysyisin, onko sinulla vene käytettävissä? Vene monipuolistaa harrastusta.
Tähän aikaan vuodesta ei mato-onginta ole parhaimmillaan. Noin viikon-kahden-kolmen, riippuen kalastuspaikasta, alkaa särjen onginta-aika, samaten ahvenen.
Haukea kannattaa nyt yrittää virvelillä pyydystää. Myös syöttiongella saa haukia. Syöttionginta tapahtuu virvelillä. Jos ei hommaa hallitse, niin mars lähimpään kalastustarvikkeita myyvään alan liikkeeseen. Sieltä saa hyviä neuvoja.
Tutustu:
http://www.kalastajat.com/

Vierailija
markent
Tähän aikaan vuodesta ei mato-onginta ole parhaimmillaan. Noin viikon-kahden-kolmen, riippuen kalastuspaikasta, alkaa särjen onginta-aika, samaten ahvenen.

Jassoo? Mä just uistelin läheisellä järvellä ja vieressä oli vaari harrastamassa mato-ongintaa. Kaveri sai kolmella ongella illan mittaan noin 30 kalaa.

Haukea kannattaa nyt yrittää virvelillä pyydystää.

Peruskauraa. Pointti oli kysyä millä kannattaa kalastaa (vaappu, lusikka lipat, jigit tai jerkit), mistä paikasta ja mihin aikaan.

Haukiseura on periaatteessa parempi lähde hakeen kalastusvinkkejä, jos kalastusta itse harrastat.

Uusimmat

Suosituimmat