Uskomuksia sekä kansantarinoita lapsista/odotuksesta.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jossain keskustelussa pohdittiin, että laittamalla maskuliinisen esineen (puukko, saha, kirves jne..) sängyn alle aktin ajaksi, saa pojan. Samalla tapaan feminiinisen esineen (kaulin, pyykkilauta, silitysrauta) asettaminen vuoteen alle tuottaa tytön. Mitä muuta olette kuulleet?

Olen myös kuullut että raskaana olevan naisen massusta saa pääteltyä, onko sieltä tulossa tyttö vai poika. Kuulemma kun naista katsoo takaapäin ja siitä ei huomaa että nainen on raskaana (vatsa on "ylhäällä" ja "eteenpäin") on tulossa tyttä. Jos massun taasen takaa katsottuna näkee (massu on matalalla & leveä) on tilauksessa poika.

Mitä muita ennusmerkkejä löytyy lapsista, lapsen saannista ja lapsen kasvamisesta noin niinkuin kansanuskomusten puolelta?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Rouva Neiti myöntää asian ajankohtaisuuden. Tosin tilaukseen ei vielä ole vastattu, haikaralla taitaa olla ruuhkaa. (eli minua on vielä toistaiseksi yksi eikä tuolla massun puolella ole tuhinaa.)
Kaikki ajallaan ja antaa luonnon hoitaa ja ja mitäs muita kliseitä laitetaan

Vierailija

MÄ ARVASIN!

Haikaroilla on joskus ruuhkaa, mutta usein stressin vähentäminen saa sen pistäytymään
. Nimim. Näin muinoin meillä

Vierailija

Juu, Neidin perheessä haikaraa ei ole vielä ehditty kauaa tavoiteilla, eikä me olla sille puhelinvastaajaan viestiä jätetty. Eli ei ole mikään kiirus saada kuljetusta perille.
Ystäväpiirissämme on paljon ollut haikaralla duunia, se on tuonut paketteja paljon. Osa on jo uusia tilausvahvistuksiakin. Joten odotellaan että se kaartaa tästä ohi, saadaan repästyä vähän sulasta ja kerrottua että sitten kun pahin ruuhka on ohi, vois kiertää tätä kautta
(Voisikohan tätä vielä epäselvemmin sanoa!)

Vierailija

Löysin moista netistä:

You're more likely to be carrying a boy if...

• Your baby's heartbeat is lower than 140 beats per minute

• you're carrying all out front

• you're carrying low

• you're blooming in pregnancy

• you didn't suffer from morning sickness in your first trimester

• your right breast is bigger than your left

• you look at yourself in the mirror for at least a minute and your pupils dilate

• you crave salty food or protein, such as cheese and meat

• your feet become cold more quickly than before you were pregnant

• you tie your wedding ring to some thread, hang it over your stomach and it moves in circles

• your skin becomes dry

• you combine your age at the time of conception with the number of the month you conceived and the resulting number is even

• your hair has become more full-bodied and shiny during pregnancy

• the hair on your legs has been growing faster during pregnancy

• you are more prone to headaches

• your pillow faces north when you sleep

• you're asked to show your hands and you present them palms down

• you lie on your left side when sleeping

• your urine is bright yellow

• you were the more aggressive partner during love-making when you conceived

• you eat a clove of garlic and the smell seeps out of your pores

• your previous child's first word was "dada".

You're more likely to be having a girl if...

• Your baby's heartbeat is faster than 140 beats per minute

• you're carrying all round

• you're carrying high

• you've missed the "blooming" period altogether

• you suffered morning sickness during your first twelve weeks

• your left breast is bigger than your right

• you look at yourself in the mirror for at least a minute, but your pupils don't dilate

• you crave sweet things, such as juice, fruit and sweets

• you tie your wedding ring to some thread, hang it over your stomach and it swings from side to side

• your skin is soft

• you are more moody than usual

• you're asked to show your hands and you present them palms up

• you were the less aggressive partner during love-making when you conceived

• you eat a clove of garlic, but you don't smell of it

• you combine your age at the time of conception with the number of the month you conceived and the resulting number is odd

• your hair has become thinner and dull during pregnancy

• you lie on your right side when sleeping

• your pillow faces south when you sleep

• your urine is dull yellow

• your previous child's first word was "mama".

näillä opeilla jos menee diagnosoimaan raskaana olevan masuasukin sukupuolta, voi saada aikaan aikamoisen myräkän. Joten, salaa kyttään sitten ystäviäni, että mitä sieltä meinaa ulos tulla...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005

No onko sängyn alla kaulin vai moottorisaha?

Suosittelen ultraäänikonetta ennen kansanuskomuksia. Ei kai sekään varma ole, mutta kyllä ainakin meillä tiesivät mitä on tulossa jo hyvissä ajoin.

Vierailija

Meksikossa ja Yhdysvaltain eteläosissa uskotaan auringonpimennyksen aiheuttavan huulihalkion syntymättömälle lapselle. Tämän uskomuksen vuoksi raskaana olevien naisten suositellaan pysyttelevän pimennyksen aikana sisätiloissa. Uhkaa voi myös torjua kiinnittämällä alusvaatteisiin hakaneula tai pitämällä punaisia pikkupöksyjä.

Uskomuksen arvellaan periytyneen aina atsteekeilta tai mayoilta asti.

If a pregnant woman wears red underwear with a safety pin tucked into it, will it make her newborn child healthier? No self-respecting physician would say so. But the possibility may be worth considering, thanks to a phenomenon scientists call the "Latino health paradox."...

SNIP

What does this have to do with wearing red underwear when you're pregnant? Well, during lunar or solar eclipses, expectant mothers from Mexico (and some other parts of Latin America) frequently wear bright red panties with a safety pin tucked through them, the result of a tradition dating back to Aztec days. Seems the Aztecs (or maybe the Mayans, depending on whose research you believe) thought the eclipse released energy that could cause birth defects. To ward off its power, pregnant women wouldn't go outside without tying a red string around their waists with an arrowhead attached to it. Eventually, as superstition gave way to comfort, the string and arrowhead evolved into a pair of panties with a safety pin attached. And wouldn't you know it? Hispanic women are less likely to have low-birthweight babies than the average American, even though the average American gets much more sustained--and much better quality--medical care during pregnancy.

New Republic 9/5/03

Keskustelua aiheesta:
http://www.bautforum.com/bad-astronomy-stories/40153-solar-eclipse-myth-...

Vierailija
spin0
Meksikossa ja Yhdysvaltain eteläosissa uskotaan auringonpimennyksen aiheuttavan huulihalkion syntymättömälle lapselle.

Mielenkiintoista, empä tiennyt moisesta! Onko näitä samanlaisia eri maiden uskomuksia lisää? Juuri tälläisiä kaipasinkin!
Kiitos

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Heitä noppaa, jos tulee 3 tai alle, niin silloin tulee tyttö, jos tulee 4-6 niin tulee poika.
Luotettavuus on vähintään yhtä hyvä kuin noissa aiemmissa esimerkeissäsi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

eipä tässä luotettavuutta haetakkaan, vaan nimenoman ns. vanhan kansan uskomuksia. Luotettavaa vastausta ei voi saada, kuin lapsen synnyttyä. Uskomuksia kuintenkin on pilvin pimein!

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Neiti
eipä tässä luotettavuutta haetakkaan, vaan nimenoman ns. vanhan kansan uskomuksia. Luotettavaa vastausta ei voi saada, kuin lapsen synnyttyä. Uskomuksia kuintenkin on pilvin pimein!

Mitä hyötyä?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

asdf
Seuraa 
Viestejä11069
Liittynyt16.3.2005

Olen itse kuullut joskus, että loistavat rakastajat saavat tyttölapsia. Minun molemmat lapseni ovat poikia, joten pitänee paikkansa.

Vierailija
asdf
Olen itse kuullut joskus, että loistavat rakastajat saavat tyttölapsia. Minun molemmat lapseni ovat poikia, joten pitänee paikkansa.

Joitakin lohduttavia sanoja: Isyystutkimus voi tukea sitä, että olet hyvä rakastaja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat