entäs se käsiala?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kirjoittaa kyseisessä videossa OBL viestiä oikealla kädellä vaikka on vasenkätinen. Kultasormus myös löytyy mikä on kiellettyä islamilaisessa laissa. Uskomattoman huonolaatuinen video. Aivan selvä feikki...
Koko homma on niin inside job...että huhhuh.
Joku taas nosti esiin sanan "salaliittohörhö".....eivätpä tuollaiset nimittelijät pysty selittämään WTC7:n tuhoa

Kommentit (9)

Vierailija

Phonyyyy. Tämä kuuluu Vapaasana osastolle. Pistäpä toimeksi. Ruipithan noita muitakin asiallisia aiheita sinne.

Mutta asiaan. Grafologia on käsialatutkimusta, jota aikoinaan pidettiin arvossa. Sitä se ei enää ole. Väärennöksiä on kuulema helppo tehdä, sekä ihmisen elämäntapahtumat myös vaikuttavat asiaan.

Vaikuttaa siltä, että nuoruudessa (meillä vanhemmalla väella) opittu ns. kaunokirjoitus kuitenkin säilyy läpi elämän. Kokemusta on kylläkin niukasti. Äitini, nyt 83 vuotias kirjoittaa täsmälleen samalla käsialalla kuin nuoruudessaan. Olen päässyt vertailemaan kirjoituksia.

Sitä, että käsialasta jotain luonnepiirtteitä saataisiin esille, niin en oikein usko. Tottumus, ja tapa on se määrittelevin. Ainakin minun mielestäni.

Vierailija

Oman nimen samalla lailla kirjoittaminen ( allekirjoitus ) on minulle vaikeaa.
Olen katsellut allekirjoituksiani eri ajoilta. Allekirjoitukseni niissä suuresti poikkeavat toisistaan.
Jos kirjoitan kymmenen kertaa oman nimeni, niin ne kaikki poikkeavat jossain muodossa toisistaan.
Mitä se kertoo asiaomaisen luonteesta muuta kun, että kyseinen henkilö on voimakkaasti psyykkisesti häiriintynyt.
Onko kenelläkään teistä moista ongelmaa?

Vierailija
markent
Oman nimen samalla lailla kirjoittaminen ( allekirjoitus ) on minulle vaikeaa.
Olen katsellut allekirjoituksiani eri ajoilta. Allekirjoitukseni niissä suuresti poikkeavat toisistaan.
Jos kirjoitan kymmenen kertaa oman nimeni, niin ne kaikki poikkeavat jossain muodossa toisistaan.
Mitä se kertoo asiaomaisen luonteesta muuta kun, että kyseinen henkilö on voimakkaasti psyykkisesti häiriintynyt.Onko kenelläkään teistä moista ongelmaa?
Minulla on nyt viimeiset ainakin 30 vuotta ollut sama käsiala. Kirjoitan mieluimmin tekstaamalla. En tikkukirjaimilla. "Vanhankansan" käsialasta on melko vaikeaa saada selkoa jos ei tiedä aihetta. Tässä esimerkki: Käsialanäyte sotapäiväkirjasta Simo ja Tuovi Puupposen arkisto:

Kuvalähde: http://tuhannettunteet.kuopio.fi/main.a ... &kpl=9&o=8

Tunteet ja mieliala toki saattavat vaikuttaa käsialaan, mutta perusoppi säilynee kuitenkin samana. Katoin just lähes 40 vuotta vanhasta sotilaspassistani, niin samahan se allekirjoitus on kuin nykyäänkin.

asdf
Seuraa 
Viestejä11066
Liittynyt16.3.2005

Grafologia on käsittääkseni ihan yleisesti tunnettu huuhaatiede. Käsiala ei kerro ihmisen luonteenpiirteistä tai kyvyistä mitään. Ilmeisesti edelleen jotkut yrityksetkin käyttävät grafologeja soveltuvuustesteissään. Aivan sama kuin käyttäisivät astrologeja tai että työpaikkailmoituksissa olisi vaadittavien ominaisuuksien kohdalla horoskooppimerkki.

Käsiala säilyy tunnistettavissa määrin samanlaisena läpi elämän, ellei sitä tarkoituksella yritä muuttaa. Zodiac-leffassa mainittu seikka, että ihminen oppii esimerkiksi tekemään K:n sakarat joko yhdellä tai kahdella vedolla ja toistaa tätä aina, pitää paikkaansa. Ellei sitä tietoisesti itse muuta. Ja sama pätee, vaikka vaihtaisi kirjoituskättä. Tämäkin tieto Zodiacista, mutta pitää paikkaansa.

Vierailija

Minulla kyllä muuttui allekirjoitus vuosien mittaan aina vain yksinkertaisemmaksi. Johtui varmaan siitä, koska jouduin työssäni kuittailemaan päivän mittaan byrokratian vaatimia asiakirjoja aina vain enemmän ja enemmän. Lopulta ei ollut kuin etunimen ja sukunimen ensimmäinen kirjain ja pitkä viiva sekä i-piste.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
No ajokortissa on täysin erilainen alekirjoitus kuin nykyään. Eipä se ole haitannut. Lärvi ei kuitenkaan ole paljoa muuttunut.

Kannattaa varoa. Eräs kioskinmyyjä yritti takavarikoida vaimolta pankkikortin, kun nimikirjoitus ei täsmännyt. Ja ei meinannut antaa vielä passin näyttämiselläkään, kun passinkaan nimikirjoitus ei täsmännyt... Piti ihan huutamalla selittää, että passissa oleva kuva varmaan on pätevämpi tunniste kuin nimikirjoitus.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007
judettaja
Kirjoittaa kyseisessä videossa OBL viestiä oikealla kädellä vaikka on vasenkätinen. Kultasormus myös löytyy mikä on kiellettyä islamilaisessa laissa. Uskomattoman huonolaatuinen video. Aivan selvä feikki...
Koko homma on niin inside job...että huhhuh.
Joku taas nosti esiin sanan "salaliittohörhö".....eivätpä tuollaiset nimittelijät pysty selittämään WTC7:n tuhoa

Ilmeisesti kommentoit Osama videota?
Linkki taisi unohtua?

Teknisen kirjoituksen harjoitukset aikanaan muutti käsialaa pysyvästi. Nykyään käsiala on jotain sen vanhan ja teknisen kirjoituksen väliltä, riippuen kuinka kiire on.

Eli kiireessä teksti tahtoo muuttua siihen vanhanaikaiseen malliin takaisin..

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Uusimmat

Suosituimmat