Unihalvaus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kenelläkään asiasta tietoa? Syistä tai avusta, sillä vaimollani vaiva jatkunut vuosia, eikä mistään ole ollut oikein apua. Tietoa tai tutkimuksia jos jollain on, olisin kiitollinen jos kertoisitte!

Kommentit (3)

pizze
Seuraa 
Viestejä602
Liittynyt16.3.2005

Lueskelin tästä wikipediasta ja itsellekin tuntui tutulta. Itsellä on ehkä muutaman kertaa vuoressa tämmöinen tilanne lievänä, eikä voi varsinaisesti puhua 'kohtauksesta'.

Yleensä tuolloin nukun vatsallani(juoppoasennossa) ja tunnen olevani 'halvaantunut' tai liikkuminen tuntuu ikään kuin raskaalta. Näissä tilanteissa tunnen yleensä aina wikipedian mainitseman tilanteen 'Vieraan olennon läsnäolon aistiminen (usein pahansuopa) ' ja tuntuu että olento on jotenkin painautunut selkää vasten tms.

Kun tilanteesta haluaa oikeasti herätä tuntuu että pitää jotenkin 'riuhtaista' itsensä hereille ja liikuttaa väkisin jäseniään. Tämän jälkeen tuntuu että ruumis herää täysin ja huomaa olevansa normaalisti hereillä.

Itseä ei kyseinen tilanne häiritse mitenkään koska melko lievä ja tuntuu itse asiassa yleensä melko jännittävältä.

Vierailija

Minulla on tullut nuorempana unihalvauksia, mutta ne ovat vähentyneet ja likipitäen loppuneet. Välillä jopa toivon, että tulisi taas jonkinlainen, koska voisi kokea sen, onhan se jotain erikoista. Tosin aina kun unihalvaus tulee, haluan mahdollisimman äkkiä ravistautua siitä eroon, koska se on inhottavaa jopa pelottavaa.

Joskus näen unta ET-humanoideista, ja vaikka ennen nukahtamista olen toivonut näkeväni niitä, niin silti unessa ne ovat käsittämättömästi hyvin pelottavia vaikka en pelkää edes painajaisunia. Unihalvaus-kokemuksen jälkeen en haluaisi kokea sitä enää, mutta ET-unen jälkeen ajattelen että miksi ihmeessä taas pelkäsin...

Omituisinta on kyllä se, että jos toivon näitä kokemuksia, niin silloin sellainen todennäköisimmin tulee, ihan kuin tilauksesta. Tai jos vetelehtii pitkään sängyssä aamulla, niin silloin tulee herkemmin. Ja jos on kokenut rankan fyysisen rasitteen, niin silloin myös. Tai esimerkiksi jos ei ole saanut unta illalla eikä yöllä, niin sitten voi vajota unihalvauksen kaltaiseen tilaan. Jostain luin, että sotilailla on tullut näitä, kun hehän joutuvat rankan rasitteen kohteeksi.

Uusimmat

Suosituimmat